Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra g 1.8 16v - check engine i wyższe spalanie - LPG

21 Maj 2013 09:39 9735 13
  • Poziom 8  
    Witam.

    Mój ostatni problem polega na tym, że przy ostrzejszej jeździe powyżej 3 tys obrotów i puszczeniu nogi z gazu zapala mi się kontrolka check engine i gaśnie ona ponieżej 3 tys obrotów. Nie zauważyłem by auto było jakieś słabsze, ale zdarzają się sporadycznie momenty, że jakby delikatnie zamula i nie reaguje tak jakbym chciał na pedał wciśnięty w podłogę.

    Historia jest tym bardziej skomplikowana, że wcześniej (około pół roku temu), również paliła mi się kontrolka ale tylko na LPG i to zapalała się różnie(raz po 2km a raz po 40km i już nie gasła). Jako że działo się to tylko na gazie pojechałem do gazownika. Wywnioskował, że to najpewniej będzie kwestia zapchanego katalizatora i zwiększył dawki paliwa, tak by mapki się pokrywały idealnie. Kontrolka mi zniknęła, jednak zauważyłem że samochód zaczął więcej palić. Kiedyś robiłem na baku 33 litry około 300km a ostatnio jak już jest ciepło to wyszło mi 250 km(po tamtej regulacji była zima więc jeździłem sporo na benzynie zanim furka się nagrzała i przełączyła na lpg i stąd to spalanie teraz - jeżdze głównie po mieście i mam 10km do pracy). Może to ma związek z moim obecnym problemem z check engine więc napisałem.


    Martwi mnie to wysokie spalanie teraz a na dodatek ten check engine się zaczął zapalać przy ostrzejszej jeździe. Jutro postaram się zczytać jakieś błędy co się zapisały w pamięci

    Proszę o pomoc i poradę bardziej doświadczonych użytkowników.

    Posiadam Astre G 1.8 16v x18xe1 z 99r.
  • Poziom 12  
    Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz to diagnozował? Mam Astrę z tym samym silnikiem i grzebie w niej OpelScannerem w razie czego mogę podać parametry jakie u mnie występują
  • Poziom 8  
    generalnie to muszę sobie kupić jakiś dobry interfejs, bo do tej pory sprawdzałem jakimś kablem "VAG KKL". Pin 7 w nim jest na stałe więc błędy można kasować. Muszę kupić chyba taki co sam piny zmienia. Auto Scanner też mam tylko musze to sprawdzić wieczorkiem co będzie pokazywać.
  • Poziom 12  
    No to jak masz Opel Scannera to po co chcesz kupować jakiś "dobry interfejs"? Zostaje najwyżej OP-COM ale w tym silniku Opel Scannerem zrobisz już wszystko łącznie z adaptacjami, regulacjami, immo itd...
  • Poziom 8  
    a do tego opel scanera moze byc ten kabel co ma na stale pin 7 czy musi byc taki co sam zmienia piny ?
  • Poziom 12  
    Wydaje mi się na 99,9% że musi sam przerzucać. Czyli masz sam program bez interfejsu? Zrozumiałem że zestaw. Spróbuj w każdym razie sczytać czym możesz jak najwięcej się da, czasy wtrysku, składy mieszanki- długodystansowe i krótkodystansowe itd. Porównamy w moimi i powinna znaleźć się przyczyna. A co do interfejsu to właśnie polecam dorwać gdzieś Ople Scannera albo OP-COM, niekoniecznie tego oryginalnego
  • Poziom 8  
    udało mi się sczytać kod błędu w pamięci - jest to p1405.

    Po kasacji, nie mogłęm za szybko wymusić tego błędu, jednak po kilku razach udało mi się to nagrać - przepraszam za słabą jakość ale trzymałem telefon w jednym ręku i podczas jazdy nawet nie zauważyłem jak mi się zapaliło.


    Link
  • Poziom 12  
    P1405- nieprawidłowy sygnał zwrotny z zaworu recyrkulacji spalin. Tak więc na początek konkretne czyszczenie albo wymiana EGR. (po czyszczeniu a przed wymianą ewentualna próba zaślepienia) Potem jak coś będziemy myśleć dalej :)
    Ciekawostka- https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1330680.html
  • Poziom 8  
    po kodzie błędu też się tego obawiam. Jeśli jednak patrzyć na chociażby ten podany link, to wynika z niego, że niekoniecznie, bo tu akurat pomogła wymiana filtra paliwa (u mnie to samo na PB i LPG akurat). Ogólnie trochę losowości jest w tym :(
  • Poziom 12  
    Dobrze gdybyś mógł sprawdzić parametry pracy EGR, a póki co proponuje wd-40 czy inny wynalazek i rozruszaj to dziadostwo i zobaczysz czy będzie poprawa
  • Poziom 8  
    Witam po przerwie.

    Okazało się ,że jak miałem kiedyś problem z checkami to był wymieniony egr na oryginalny od GM, a wtedy mi poleciał sterownik silnika i był regenerowany. Dziś mi mój mechanik wkładał na nowo mój stary egr (który jest sprawny) i nie ma żadnej poprawy, a oba egry niby pracują dobrze i są czyściutkie. Więc potrzebny inny pomysł na mój problem :(
  • Poziom 8  
    witam ponownie.

    Ciąg dalszy problemów z moim autkiem.

    Dzisiaj miałem problem z odpaleniem samochodu jak wracałem z pracy koło 15. JAk odpalił i przy próbie dodawania gazu tracił obroty az w koncu zgasl. Dobrze ze udało mi się go przełączyć na gaz i o dziwo.....nie gasł mógł NORMALNIE jechać. Zakładam, że poleciała chyba pompa paliwa bo się ewidentnie dusił jak się wciskało gaz na benzynie a na gazie było ok. Drugie moje zdziwienie to fakt, że już sporadycznie się pojawiał "check engine" w takim stanie. Samochód dzisiaj zawiozłem(udało się go odpalić tylko z awaryjnego odpalania na gazie) do Serwisu Zambrocki na ulicy Puszkina w Łodzi, ale dopiero jutro koło 14 może ktoś na niego spojrzy. Nie omieszkam napisać co oni stwierdzą. Czy myślicie że pompa paliwa może mieć jakiś związek z wcześniejszym problemem, w końcu zarówno na benzynie jak i na gazie paliwo chyba jest w obiegu cały czas a teraz jak coś padło w pompie to już błędami nie chce sypać ?
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem możesz powiedzieć czy wymiana pompy paliwa pomogła ??
  • Poziom 8  
    co do mojego ostatniego posta, to nie do końca pompa, ale jakieś kabelki czy gumki co do niej dochodzą i przez to traciła ciśnienie.