Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Focus MK1, 1,8 TDDi, 90KM - Wpływ akumulatora na sprawność alternatora

mortifero 22 Maj 2013 16:21 4572 3
  • #1 22 Maj 2013 16:21
    mortifero
    Poziom 10  

    Witam

    Od jakiegoś czasu zaczęła świecić mi kontrolka akumulatora. Na początku zaświecała się po kilku kilometrach, potem zaraz po ruszeniu z parkingu.
    Byłem u elektromechanika, który powiedział, że nie ma ładowania (~11,5V). Wymienił mi w alternatorze niejakie 'diody', które były poprzepalane... (takie małe blaszki) ale powiedział, że akumulator jest bardzo słaby (faktycznie jest od nowości - 2002r) i że alternator może przepalać się od tego akumulatora - czy to prawda?

    Zaraz po naprawie (czyli wczoraj) przejechałem się kawałek i najpierw zaświeciła mi się kontrolka ABS a następnie akumulatora... prawdopodobnie było jakieś przebicie... a może się mylę?

    Dziś kontrolka ABSu świeciła się nadal (ABS nie działa) a kontrolka akumulatora nawet nie błysła. Podjechałem do tego mechanika, sprawdził ładowanie i było ok... tj ~14,1V
    W najbliższym czasie podjadę na komputer sprawdzić ten ABS.

    Pytanie:

    1. Czy faktycznie słaby/stary (ewentualnie zepsuty akumulator może powodować szybsze zużycie alternatora?
    2. Czy awaria ABS-u może mieć związek z akumulatorem i alternatorem - tj. jakieś przebicie, czy też to czysty przypadek?

    0 3
  • #2 22 Maj 2013 16:35
    jarroQ
    Poziom 26  

    Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V.

    Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem?
    Akumulator mógł się uszkodzić przez niewystarczające ładowanie.
    Co do ABS'u sprawdź bezpiecznik.

    0
  • #3 22 Maj 2013 16:46
    mortifero
    Poziom 10  

    jarroQ napisał:
    Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V.


    poprawione :)

    jarroQ napisał:
    Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem?


    Niestety nie posiadam takich informacji bo sam nie jestem w stanie tego sprawdzić... a sam elektromechanik powiedział mi, że naładował akumulator.
    Przed oddaniem samochodu do naprawy dwa razy doszło do tego, że musiałem odpalać na kable a kontrolka akumulatora świeciła bez przerwy. (nie wiem jak światła bo jeździłem w ciągu dnia)
    Już kiedyś miałem podobną sytuację... tzn miałam 'rzekomo' regenerowany alternator, a kontrolka wciąż świeciła - wtedy były przetarte kable.
    Napisałem 'rzekomo' ponieważ teraz elektromechanik powiedział, że nie ma żadnej nowej części w tym alternatorze a kable sprawdził i są ok.


    jarroQ napisał:
    Akumulator mógł się uszkodzić przez niewystarczające ładowanie.


    A czy mógł się 'zestarzeć'? W końcu ma 11 lat (178tyś km)

    jarroQ napisał:
    Co do ABS'u sprawdź bezpiecznik.


    Miałem też swego czasu problem z lewym czujnikiem w przodzie... dwa razy go wymieniałem (raz używka - drugi raz nowy) i za każdym razem kontrolka świeciła... dopiero po podpięciu kabli na odwrót... tj biały do czarnego, kontrolka zgasła.

    Dziwi mnie to, że praktycznie dwa razy jedno następuje po drugim (tj. kontrolka ABS i akumulatora) - może to zbieg okoliczności... sam nie wiem.

    1
  • #4 22 Maj 2013 18:21
    jarroQ
    Poziom 26  

    Oczywiście że akumulator mógł się zestarzeć :). 11 lat to dobry wynik.
    Jeśli nadal będziesz musiał odpalać na kable to znak że trzeba wymienić aku. Ewentualnie może coś kraść prąd np radio. Są takie radia DALCO. Moje ciągnęło 150-180mA jak było wyłączone. Normalne markowe radio pobiera do 50mA max na czuwaniu :)

    ABS trzeba sprawdzić komputerowo (jeśli bezpiecznik jest cały). Pewnie masz problem z tym czujnikiem o którym piszesz.

    0