Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volkswagen passat B6 - Różnice między silnikiem 1.9tdi i 2.0tdi.

22 Maj 2013 19:35 45588 16
  • Poziom 8  
    Witam. Planuje kupić passata b6 1.9tdi 2005r. i chciałbym uzyskać kilka cennych informacji i wskazówek. :?: Liczę, że pomożecie mi koledzy i koleżanki ;)
    Pierwsze moje pytanie dotyczy różnic pomiędzy silnikiem 1.9 a 2.0tdi. Widziałem obie wersje i wizualnie są identyczne! Na czym polega różnica? Wiem, że silniki 2.0tdi cieszą się nienajlepszą opinią głównie na wadę fabryczną pompowtryskiwaczy, które nie są tanie... Dlatego zdecydowałem się na silnik 1.9tdi który większość kierowców sobie chwali. Czy to znaczy że w silnikach 1.9 nie ma takich pompowtryskiwaczy jak w 2.0 ???
    Czym jeszcze się różnią te silniki? Nie chciałbym się później dowiedzieć że w samochodzie mam silnik 2.0 bo został wymieniony (ale to chyba mało realne, prawda? :D )
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 15  
    Różnica między 2.0 TDI a 1.9 TDI jest taka, że w 2.0 TDI sypie się góra, a w 1.9 TDI sypie się dół. Jeśli koniecznie chcesz Passata, to masz do wyboru albo 1.6 benzynowy, albo 1.6 TDI. Cała reszta silników to jakiś ponury żart.
  • Poziom 16  
    W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość...
    Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia.
  • Poziom 23  
    ogolnie silnik 1,9 (w różnych wariantach mocy) jest silnikiem godnym polecenia. silnik 2,0 (na pompowtryskach) jest mniej udanym silnikiem gdyż głowica "lubi" pękać ;-) Vw poprawił ją dopiero wprowadzając zasilenie common rain (i te silniki są godne polecenia)
  • Poziom 42  
    A w 1.9 to pompek nie było?
    wedsew napisał:
    Różnica między 2.0 TDI a 1.9 TDI jest taka, że w 2.0 TDI sypie się góra, a w 1.9 TDI sypie się dół. Jeśli koniecznie chcesz Passata, to masz do wyboru albo 1.6 benzynowy, albo 1.6 TDI. Cała reszta silników to jakiś ponury żart.
    A robiłaś ty kiedy te motory czy tak tylko piszesz?

    wedsew napisał:
    1.6 benzynowy

    to jeszcze wal kodami silników bo jest jeden taki że trochę mrozu i cały dół do wymiany.

    Poza tym 1.6 w budzie bszóstki to odpychadło a nie samochód.
  • Poziom 15  
    krzysiekg7 napisał:
    W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość...
    Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia.

    Tak, szczególnie BXE jest godny polecenia. BLS i BXC również nie są wiele lepsze. A inne w Passacie B6 nie występują.
  • Poziom 8  
    To w silnikach 1.9tdi (2005r.) nie ma pompowtryskiwaczy? Zwykłe wtryskiwacze są?
    Czy to prawda że pod kołem zapasowym nie ma podłogi tylko taki wyprofilowany plastik, który spełnia funkcje podłogi?
  • Poziom 13  
    Różnica polega na konstrukcji silnika, Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. Natomiast silnik 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach 8 zaworowych i 16 zaworowym (ten ma więcej wad np. pękająca głowica, wyrywanie gwintu podtrzymującą rolkę rozrządu !!!). Ogólnie polecam 1,9
    Wady 2,0 8v i 16v:

    Słaba turbosprężarka (przebiegi do 70 tyś km)
    Słabe koło dwu masowe (polecam DSG)
    Dochodzi do uszkodzeń napędu pompy olejowej (co w skrajnej sytuacji zatarcie silnika, "napęd ołówkowy"), należy ten "ołóweczek" wymieniać co 60 tyś km lub kupić zmodyfikowany napęd
    Częsta awaria pompo-wtrysków (na szczęście VW wymienia wszystkim bez kosztów , warunkiem jest książka serwisowa i niecofany licznik)

    Wady Passata B6 (bez znaczenia silnik):
    awaria układu hamulcowego tylnych elektrycznych zacisków,
    uszkodzenie w fotelu regulacji odcinka lędźwiowego
    w pierwszych egzemplarzach wadliwe amortyzatory zawieszenia przedniego (powstawał luz w amortyzatorze co powodowało hałas)
    częsta awaria czujnika różnicy ciśnień w filtrze cząstek stałych (oczywiście w silnikach diesla)

    Common-rain słabe pompy wody ciekną już po 60 tyś km
  • Poziom 15  
    [quote="telik0006"Przede wszystkim silnik 1,9 jest starszą konstrukcją i po wielu latach produkcji pozbawiona wad. [/quote]

    Jest dokładnie odwrotnie. Końcówka 1.9 TDI to najgorsze silniki VW, jakością, albo raczej jej brakiem biją na głowę nawet 2.0 TDI.
    Jeden i drugi silnik należy omijać szerokim łukiem.
  • Poziom 13  
    nie słuchaj kolegi pracuję w serwisie więc wiem co mówię zobacz na ceny 2,0 tdi są tańsze niż 1,9 tdi
    Sam jeżdżę 1,9
  • Poziom 24  
    No tak, z czegoś trzeba żyć.
  • Poziom 8  
    Dzięki za cenne informacje. Tak czy inaczej zdecyduję się na ten silnik 1.9tdi.
    Czas pokaże czy to był dobry wybór. Jednak dużo kierowców chwali sobie te silniki i tego się trzymam...
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    wedsew napisał:
    Jest dokładnie odwrotnie. Końcówka 1.9 TDI to najgorsze silniki VW, jakością, albo raczej jej brakiem biją na głowę nawet 2.0 TDI.
    Jeden i drugi silnik należy omijać szerokim łukiem.

    Święta prawda, ja miałem służbowego Caddy z silnikiem 1.9 TDi 105 km już nowszym bo BLS z 2008, 172 kkm zaczęlo coś stukać w silniku przejchałem jeszcze ok 4km. Diagnoza zatarta panewka główna - temu co go po mnie kupił udało się zrobić szlif wału. Do czasu aż miałem dostać nowego Caddy, jeździłem Skodą Ocatvią 2008 rok jeszcze z silnikiem BXE, tu już szlif nie pomógł, 151 500 km, korba bokiem wyszła i tylko plama oleju... takich przypadków z autami z 2007-2008 z silnikiem 1.9 TDI 105 KM, mieliśmy jeszcze dwa, REKORDZISTA przejechał 98 kkm jak mu korba wyszła bokiem. Jeśli 1.9 TDi to tylko do roku 2006, potem VW zaczął eksperymentować na tych silnikach nower rozwiązania do nowego typu silników, podobno w modelach 1.9 TDi były jakieś "cudowne" panewki, inni twierdzą, że śruby wału się po jakimś czasie "rozciągały". Ja zdecydowanie wybrałbym 2.0 TDi tu przynajmniej jest szansa do domu dojechać z usterką, a w 1.9 TDI z ostatnich roczników, to tylko takie cykanie słychać, ale wtedy już jest za późno :)
  • Poziom 1  
    witam jeśli można prosić o opinie bo mam zamiar kupić volkswagen passat 2007 r tylko nie wiem czy 2.0 l tdi automat czy 1.9 l 2007 tdi skrzynia maunalna jeśli można prosić o pomoc pozdrawiam,
  • Poziom 24  
    Honda Accord 2.2 i-CDTi, VW był dobry w latach 90. kiedy stanowił konkurencję dla Polonezów i Moskwiczy.
  • Poziom 12  
    dorotapawel napisał:
    witam jeśli można prosić o opinie bo mam zamiar kupić volkswagen passat 2007 r tylko nie wiem czy 2.0 l tdi automat czy 1.9 l 2007 tdi skrzynia maunalna jeśli można prosić o pomoc pozdrawiam,


    Osobiście polecałbym Audi A4 B7 1,8T + lpg jak ma być tanie spalanie.
    To auto jeszcze prezentuje stare Vw/Audi które trzymało poziom.

    A co do Passata B6, to jedynie 1,9 tdi (tylko nie wiem czy dynamika nie za słaba) i unikać należy wersji BXE i bodajże BLS czyli w sumie bodajże zostaje jedna odmiana.
    Jeszcze było 2,0 TDI Common Rail, ale to po 2008 roku.

    Zastanowiłbym się też nad Mercedesem C-klasą z CDI pod maską, chociaż cenowo może byc trochę droższy.
  • Poziom 39  
    wedsew napisał:
    Różnica między 2.0 TDI a 1.9 TDI jest

    Znam odpowiedź: wynosi 0,1 TDI...
    A tak poważnie, to o tych silnikach były już elaboraty na tym forum. 1,9 będzie miał 400tyskm+, 2,0 TDI to samo. Ten pierwszy przejedzie jeszcze 200, a ten drugi pewnie nie.

    Dodano po 19 [minuty]:

    seat88 napisał:
    Planuje kupić passata b6 1.9tdi 2005r.

    Mechanicy już się cieszą na nowego "inwestora". Wybierasz jeden z gorzej ocenianych wozów z tamtych lat w swojej klasie.