Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Touran raz odpali a raz nie

22 Maj 2013 21:26 3714 12
  • Poziom 7  
    Witam

    Mam problem z Touranem 1.9 TDI 2003 AVQ Highline mianowicie odpala kiedy chce.tzn.jak przy zapłonie pokaże się kontrolka grzania świec to pali od strzała jak się nie pokaże to nie ma mowy że odpali,więc sytuacja teraz jest taka że odpalenie to czysta loteria .Bardzo proszę o pomoc co może być tego przyczyną.

    Ps.
    Mechanicznie sprawny(uszczelniacze itd)IMMO,przekaźnik 458 OK,mimo to nie zawsze podaje sygnał na wszystkie przekaźniki przy rozruchu-grzanie świec???
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 42  
    Zasilanie komputera. Sprawdz czy jak nie pali to jest komunikacja ze sterownikiem silnika. Później H7 w łapę i jazda po pinach
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Czy jest komunikacja ze sterownikiem? Jeśli tak to czy rejestruje jakieś błędy?
  • Poziom 10  
    Kolego miałem podobną sytuację, w podszybiu (o ile się nie mylę) ale to w końcu VW jest sterownik silnika zobacz czy nie dostała się tam woda. Ja miałem robiony Chiptuning w golfie i nie zakleili mi sterownika i dostała się woda- 500zł za sterownik całe szczęście robotę zrobiłem sam, a miałem podobne objawy. Właściwie nie podobno tylko idealnie takie same :)
  • Poziom 7  
    Witam

    Mam info od elektryka że nie zapala się kontrolka silnika a jak się zapali to tez zapali się świeca wtedy odpala czy to właśnie to o czym mówicie sterownik silnika tak się własnie zachowuje.Mówi też(piszę z nim właśnie przez sms-a)że jak nie pali to nie ma też komunikacji z sterownikiem silnika czyli to napewno sterownik się tak zachowuje ???

    Dziękuję Bardzo za szybką profesjonalną odpowiedź, to forum działa szybciej niż forum Touran KLUB POLSKA jestem mile zaskoczony.
  • Poziom 10  
    99% sterownik silnika. Nie da się pewnie ,,wbić" VCDS'em lub innym takim do sterownika silnika ? ,,Engine" ? Jeśli tak to najpierw sprawdzić zasilanie a następnie potem otwierać. Ale miałem idealnie to samo.
  • Poziom 7  
    DawidShelby
    Sterownik wydaje się być OK z tego co mówi elektryk,żadnych śladów ingerencji wody,ciekawostką jest to że jak wypiał mi licznik całkowicie to pali za każdym razem (kilkunastokrotna próba) a jak podepnie zegary to już nie zawsze zapali więc sprawdzimy jeszcze to połączenie z zegarami i gateway.
    Pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    Witam

    Jeśli to sterownik to z kąd załatwić czysty bez immo żeby się upewnić/??? Bo jak kupię z IMMO to wszystkie ustawienia itd rozumiem to grubsza robota możesz mi coś poradzić jak i gdzie uderzyć w tym temacie.Czy możesz mi podać tel.do siebie na Priv może kolega elektryk by do Ciebie się odezwał po wsparcie czy jest taka możliwość,bardzo bym Cię prosił
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zostaw w spokoju ten sterownik, jest sprawny, zainteresować się, co dzieje się na szynach danych CAN. Podłączyć diagnostykę komputerową i oscyloskop.
  • Poziom 7  
    Witam

    W dalszym ciągu z wyciągniętym licznikiem odpala jak się wepnie zegary to ma problemy i już nie odpala za każdym razem,co może byc tego przyczyną bo nie dajemy już rady.Bardzo proszę o pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    skorpion1vw napisał:
    bo nie dajemy już rady
    To oddajcie do specjalisty! Dostaliście już podpowiedzi, co i jak zrobić.
  • Poziom 20  
    Jeśli po odłączeniu zegarów samochód działa to winowajce juz macie, teraz nalezy odszukać konkretnie co w tym liczniku powoduje taki efekt.
  • Poziom 42  
    Tylko dlaczego pali bez licznika?
  • Poziom 7  
    Witam

    Problem mam nadzieje rozwiązany, po 7h szukania,gmyrania,i sprawdzania krok po kroku każdej wiązki elek.skupilismy się na komputerze silnika i tu BINGO choć na pierwszy rzut oka nic nie było widać ale po sprawdzeniu /dotykaniu lutów na rezystorze okazało się że ma zimny lut i raz załącza a raz nie,po kilkukrotnej próbie już byliśmy pewni,to jeden z zimnych lutów na rezystorze sterowania silnika,po usunięciu zimnych lutów,odpukać pokazują się już kontrolki silnika i grzania i dzięki temu pali od strzała.
    Oby to było to....

    Dziękuję bardzo Wszystkim za pomoc i bardzo szybki odzew.
    Pozdrawiam