Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 - Podłączenie elektryki po swapie silnika AJM na AVF

22 Maj 2013 22:04 5478 30
  • Poziom 10  
    Witam szukałem na forum ale nie mogę znaleźć żadnej odpowiedzi lub podpowiedzi, a więc postanowiłem założyć temat, jeśli taki był prosze o podrzucenie linku bo ja już szukam kilka godzin i nic nie mogę znaleźć. A wiec do rzeczy, padł mi silnik AJM 115KM i wymieniłem go na AVF 130KM myślałem że nie będzie problemów z przekładką bo to z wyglądu identyczne silniki. silnik mam z wiązką i kompem i jak chciałem go połączyć z instalacją budy mam pewien problem gdyż z budy wychodzą dwa kable zakończone bezpiecznikami czerwony i czarny, a z wiązki silnika jest tylko jeden taki kabel tylko czarny. w tych kostkach kolorowych kostkach też widzę że jest różnica z wiązki silnika w kostkach jest więcej zajętych pinów niż w kostkach tych co wychodzą z budy. Nie wiem czy to co napisałem jest zrozumiałe ale mam nadzieje że ktoś mi pomorze. próbowałem też przełożyć instalacje silnika ale różnią się kostkami i nie wiem już co robić. Z góry dziękuję za pomoc
  • Poziom 10  
    nie nic nie podłączałem bo nie wiem czy mam połączyć ten czarny z czarnym a czerwony co zostawić? rozumiem że licznik i pestkę z kluczyka musze przełożyć również bo inaczej nie zapali?
  • Poziom 14  
    Napisz jeszcze z którego roku miałeś AJM. Ale najprawdopodobniej miałeś jeszcze wersje bez CANa. Jest to do zrobienia ale zapewne będziesz potrzebował do tego zegarów z CANem.
  • Poziom 10  
    mam kolego paska z 99r albo 00 nie pamiętam dokładnie, jutro sprawdzę, a jeśli chodzi o zegary z FL to oczywiście je posiadam jak i kluczyk. A nie było tak że wszystkie na pompowtryskach były już na CANie , zawsze myślałem że tak właśnie jest?
  • Poziom 18  
    Tak wszystkie PD miały już CAN-a ale te z początku produkcji miały analogowe zegary i miały trochę prostszą instalację i dlatego możesz mieć małą niezgodność w kabelkologi jak masz tą starsza wersje. Jak nie masz schematów i ogólnego pojęcia o elektryce to sam raczej tego nie odpalisz.
  • Poziom 10  
    tak więc, passat 99r bez szyny CAN. Samochód odpala i gaśnie, kolega powiedział że to dlatego iż nie ma łączności z licznikiem gdyż licznik założyłem z FL a on był na CAN, na zwykłym też bym nie odpalił gdyż jest kwestia IMO który jest w zegarach jak dobrze rozumiem wiec chyba dobrze zrobiłem że go założyłem, kluczyk jest podmieniony z wersji FL więc tu chyba wszystko ok. Czy jest jakaś opcja żeby pociągnąć brakujące kabelki do licznika żeby to zadziałało, czy ma ktoś może jakiś inny pomysł?
  • Poziom 10  
    no własnie próbuję w sieci znależć jak dociągnąc Can do licznika, a co znaczy zrobić "sterownik na off" to znaczy jaki sterownik, chodzi o poduszki?
  • Poziom 14  
    Immo leci po K-line także powinien zapalić bez CANa.

    Kontrolka immo gaśnie po przekręceniu kluczyka?

    Zegary kluczyk i komp z jednego zestawu czy kompletowałeś?

    A jak już chcesz dociągać CAN do zegarów to:

    Can-H od pinu 7 w sterowniku, do pinu 19 w zegarach(zielona wtyczka) pomarańczowo-czarny
    Can-L od pinu 6 w sterowniku, do pinu 20 w zegarach( zielona wtyczka) pomarańczowo-brązowy

    Ale po CANie leci tylko cisnienie oleju, obrotomierz i info do FISa jeśli występuje.
  • Poziom 10  
    dzięki syriusz. tak cały komplet z jednego auta. tak kontolka imo gaśnie po przekręceniu kluczyka, ale po odpaleniu auto zaraz gaśnie, i tak jak piszesz obrotomierz nie dygnał i piszczy ciśnienie oleju. Mówisz że powinien zapalić bez CAN, a powiedz jest możliwość że jest zapowietrzony układ i tak się dzieje, próbowałem odpalić go na PLAKU żeby trochę pochodził ale nie wiem jak długo tak robić i czy długo sie odpowietrza taki zapowietrzony układ zasilania.
  • Poziom 14  
    Jak zapala i gaśnie to nie jest zapowietrzony. Sprawdź jeszcze K-line czy z zegarów dociera do sterownika silnika.

    ECU pin 16 ---- zegary pin 5 (wtyczka niebieska)
  • Poziom 10  
    kurde syriusz szkoda że nie napisałeś tego wcześniej poleciałbym sprawdzić a teraz już ciemno ale i tak dziękuję że mi pomagasz, jest tak jak piszesz chyba coś z immo, bo jak założyłem komp od AJM i licznik to samochód zapalił i auto normalnie śmiga ale wolałbym mieć te 130KM, czy jak nie będzie tego połączenia o którym piszesz mam je wykonać kabelkiem?
  • Poziom 14  
    Jesli nie to sprawdź pokrycie sie przewodów w tych kolorowych kostkach.

    Czyli rozumiem że jak na wiązce od AVF włożysz licznik i kompa od AJM to wszystko gra i auto odpala?

    Wg. Schematu mogą być zamienione piny K-line w kostkach licznika. W sensie jest w zielonej na pinie 5 a powinien być w niebieskiej, również na pinie 5.
  • Poziom 10  
    tak syriusz jak włoże na wiązce od AVF stary licznik, z kompem i kluczykiem auto zapala i jeździ. Sprawdze dziś to połączenie.

    VW Passat B5 - Podłączenie elektryki po swapie silnika AJM na AVF

    VW Passat B5 - Podłączenie elektryki po swapie silnika AJM na AVF

    Jak widac na zdjęciach ten piny w obudwu kostach są zajęte ale mimo to posiągłem kabel z niebieskiej pin 5 do ECU 16 i nic to nie dało samochód odpala i gaśnie, ma ktoś jeszcze jakiś pomysł? I pytanie drugie czy do całego zestawu potrzebna mi jest antena od immo, bo jej wogóle nie mam myślałem że zestaw składa się z ECU-zegary-kluczyk?
  • Poziom 18  
    Do immo powinna być cewka która jest przyczepiona do stacyjki ale one nie gra roli bo jest uniwersalna.
  • Poziom 14  
    Pętli nie potrzebujesz. Daj błędy jakie zgłaszają zegary i ECU.

    możesz też spróbować dopasowania:

    Dopasowanie
    Funkcja 17-zestaw wskaznikow
    funkcja 10 - dopasowanie
    kanal 00-testuj zapisz
    funkcja 06-koniec
  • Poziom 10  
    kurde syriusz nie posiadam żadnego kabla do takich operacji i jestem z tego zielony bo nigdy nie miałem z tym do czynienia
    a czy do z czytania tych błędów potrzebuje mieć pociągnięty CAN z ECU do licznika i z licznika do OBD?
  • Poziom 14  
    To nie zostaje Ci nic innego jak pożyczyć od kogoś kabel lub zakupić.

    Ew odstawić auto do kogoś kumatego, to ogarnie Ci to w godzinke.

    Kabel to podstawa i nie ma co dalej wróżyć z fusów..
  • Poziom 10  
    ok jutro jadę ściągnąć immo i będzie po problemie
  • Pomocny post
    Admin grupy Samochody
    syriusz napisał:
    Ale po CANie leci tylko cisnienie oleju, obrotomierz i info do FISa jeśli występuje
    I wiadomości o immo też. cedro23- podłącz tego cana i będziesz miał problemy z głowy(immo, obrotomierz) to tylko kawałek dwóch skręconych przewodów.
  • Poziom 10  
    kurde T5 zastanawiałem się właśnie czy tego nie podpiąć ale sobie myślę skoro mówią że nie trzeba to nie zawracałem sobie tym wstępnie głowy po prostu nie chciało mi się tego robić skoro auto i tak nie odpalało.
  • Poziom 10  
    Dzięki T5 stało się jak powiedziałeś podlaczylem te dwa kable i problem rozwiązany, jeszcze raz wielki dzięki, mam jeszcze pytanie bo mam licznik z angola czy da się jakoś zmienić mile na km i spalanie z mgh na litry"?
  • Poziom 10  
    a czy jest na allegro jakiś kabel i program po zakupie którego mógłbym sam sobie to zrobić?

    czy takie kabel będzie dobry
    VAG K+CAN COMMANDER 3.0
  • Poziom 10  
    dzięki wielkie za pomoc, kliknąłem w podzięce co trzeba. Pozdrawiam