Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Orange nie wywiązuję się z umowy

vetr 23 Maj 2013 09:30 3099 6
  • #1 23 Maj 2013 09:30
    vetr
    Poziom 2  

    Witam,

    chciałem zapytać o poradę odnośnie Internetu w Orange Freedom bowiem odnoszę wrażenie, że zwyczajnie jestem "dymany" tudzież naprawdę z nimi coś jest nie tak.

    Do września 2012 roku miałem Internet w usłudze Orange Freedom 2mb/s. Download osiągał wartość taką jaką powinien czyli plus/minus 240kb/s. Od września zwiększyłem transfer do 6mb/s. Przez te kilka miesięcy, do Nowego Roku, download był stały i wynosił około 720 kb/s. Zaznaczam, że do routera od dawna są podpięte dwa laptopy, komputer mój oraz brata. Od Nowego Roku zaczęły się kosmiczne problemy i moja walka z Orange. Transfery sięgają teraz maksymalnie 300-350 kb/s, średnia to około 170-200. Coraz częściej obejrzenie filmiku w 480p na Youtube równoważy z cudem, bo zwyczajnie buforowanie jest kolokwialnie mówiąc- do dupy. Czasami jest tak tragicznie, że muszę zresetować router i wprowadzić dane od nowa, ale przecież nie będę go resetował raz po razie bo można dostać od tego kociokwiku.

    Na uwagę zasługuje fakt, że mieszkam 100 metrów od rozdzielni łącza. Miejscowość w której mieszkam to Rabka-Zdrój(Podhale). Orange tłumaczył się co miesiąc, że przeprowadzają albo stabilizację łącza, albo jego pomiary i kazało mi za każdym razem czekać miesiąc, jednocześnie "ofiarowując" mi rabaty w wysokości 20 zł. Tłumaczyłem, że wina na 99 procent nie leży po mojej stronie, ponieważ konfiguracja routera jest taka jaką zlecił technik(na koniec zresztą wrzucę screeny z parametrami), nie mam wirusów, system jest na nowo postawiony, żadne inne urządzenie również takowego wirusa nie posiada. Jestem już zmęczony tym wszystkim i chciałbym poznać Waszą opinię na ten temat. Acha, na domiar złego, półtora miesiąca temu złożyłem reklamację, która chyba nie została nawet tknięta kijem ponieważ nie dostałem ani żadnego pisma ani nie zanotowałem poprawy wydajności szybkości łącza. Poniżej dla pewności wrzucam screeny z aktualnymi ustawieniami routera:

    Orange nie wywiązuję się z umowy Orange nie wywiązuję się z umowy Orange nie wywiązuję się z umowy Orange nie wywiązuję się z umowy Orange nie wywiązuję się z umowy Orange nie wywiązuję się z umowy

    0 6
  • Pomocny post
    #2 23 Maj 2013 09:43
    puszak
    Poziom 28  

    Jeżeli data rate masz na tym poziomie co teraz a prędkość ściągania jest niższa czyli te 240kb/s świadczy to o przeciążeniu centrali. Dla świętego spokoju upewnił bym się na innym routerze i innym komputerze. Co do rozbudowy centrali to są marne szanse. Masz sporą liczbę błędów, jeżeli nie rozłącza można to olać. Po kablach do centrali masz około 3,8km o ile linia jest sprawna. Także po sprawdzeniu i wykluczeniu usterki po swojej stronie zostaje Ci tylko męczyć operatora.

    0
  • #3 23 Maj 2013 09:46
    vetr
    Poziom 2  

    Czy te błędy powstały z mojej winy i mogę je wyeliminować, czy to już leży po stronie Orange? Co jak co, ale oni o tym przeciążeniu trąbią ponad pół roku...jak to możliwe, że inny dostawca/operator takowych problemów(chyba) nie mają?

    Czy zmiana operatora na na przykład Netia 6mb/s śmigałaby szybciej?

    0
  • Pomocny post
    #4 23 Maj 2013 09:57
    puszak
    Poziom 28  

    Nie chcą inwestować w sieć, znam przypadki dłuższe. Jeżeli będzie to LLU (urządzenia Netii) może nie być tych przeciążeń, jeśli BSA (urządzenia TP) przeciążenia będą takie same. Musisz dowiedzieć się u Netii w jakiej technologii świadczą usługi w twojej lokalizacji.
    Błędy mogą pochodzić z portu, z linii jak i z routera, nie da się tego zdiagnozować na odległość. Możesz jedynie podstawić router i sprawdzić czy też będą powstawać. Tak jak już pisałem jeżeli nie przerywa nawet nie ma po co zgłaszać bo i tak na przeciążenia to nie ma wpływu.

    0
  • #5 23 Maj 2013 14:30
    terrade
    Poziom 36  

    puszak napisał:
    Jeżeli data rate masz na tym poziomie co teraz a prędkość ściągania jest niższa czyli te 240kb/s świadczy to o przeciążeniu centrali.
    Niekoniecznie, to mogą być niby-przeciążenia wynikające z zakłóceń na linii, w tym nieprawidłowo podłączonych innych usług (ADSL, VDSL2 w tej samej czwórce itp). Testy warto zrobić w środku nocy - wtedy przeciążeń nie ma.

    Tutaj mamy bardzo dużo błędów (aż 5035 CRC), niski SNR (nie mylić z Margin) i nienormalne tłumienie - na upstream nie może być wyższe! Zwykle to błąd routera, ale tutaj niemal graniczne 418 sugeruje jakiś problem na linii. Zatem instalacja do sprawdzenia (zaczynając od filtra czy jest podpięty do gniazdka, a nie do telefonu, także inny router, no i reszta kabli i łączeń).

    0
  • #6 23 Maj 2013 23:35
    mazi16
    Poziom 11  

    orange freedom to chyba usluga mobilna? a dalej z opisu że to neostrada. napisz więcej, jaką linia napowietrzna czy kabel w ziemi ile ma lat, przyczyn może być wiele. Jeżeli zależy Ci na dobrym necie to zapytaj o dsl-a, tutaj sprawdzają najpierw jakość linii, poza tym jest gwarantowana minimalna przeplywnosc, gdzie przy neo jest tylko "do"

    0
  • #7 29 Maj 2013 14:45
    MARQUS88
    Poziom 10  

    Prace pomiarowe o których piszesz mają na celu poprawienie jakości usługi Orange Freedom a objawy, które mogą towarzyszyć temu procesowi to niższa prędkości synchronizacji, wzrost opóźnienia transmisji pakietów w sieci - maksymalnie o kilkadziesiąt ms, wzrost raportowanego tłumienia linii, niekiedy częstsze utraty synchronizacji. W tej sytuacji nie masz innej możliwości jak zgłoszenie. Chyba, że już zgłaszałeś i kazali Ci czekać (tydzień, miesiąc) to nie pozostaje nic innego jak czekać

    0