Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kondensator do sterownika świateł dziennych

23 May 2013 10:25 2868 9
  • Level 9  
    Witam,

    mam sterownik świateł dziennych philips day light, który po napięciu z akumulatora włącza światła dzienne.

    Niestety przy niskich obrotach jak ruszam ze skrzyżowania lub parkuję to światła potrafią na chwilę przygasać, tak jakby napięcie spadło poniżej 14v i sterownik wyłącza światła.

    Pomyślałem aby zamontować kondensator przed sterownikiem, który uchroniłby przed takimi spadkami napięcia w czasie jazdy i światła by nie przygasały.

    Akumulator jest sprawny, alternator również.

    Światła zasilane są 12V.
  • Level 40  
    Jakie napięcie masz na aku na wolnych obrotach?
  • Level 9  
    Zaraz sprawdzę, dodam tylko że silnik to litrowy 3 cylidrowy 1kr-fe Toyoty, który na rozgrzanym silniku na jałowym biegu ma obroty ok 600.

    ==============

    napięcie na wolnych obrotach 14,27V
  • Level 12  
    Te silniki tak mają, jeżeli chodzi o napięcie ładowania i jest to normalne zjawisko. Piszesz, że teraz ma ponad 14V, ale zmierz podczas migania świateł. Będzie wynosiło około 13V. Do tego modelu świateł dziennych w tym aucie musisz zastosować sterownik z czterema przewodami - dodatkowo niebieski podłączasz do plusa po stacyjce.
  • Level 9  
    Też tak myślę, że przyczyna tkwi w chwilowym spadku napięcia jednak nie chciałbym się przebijać z kablami do kabiny ze względu na gwarancję.

    Dlatego tez pomyślałem o kondensatorze między akumulatorem a sterownikiem.
  • Level 12  
    Nie zniechęcaj się. Plusa po stacyjce masz w skrzynce bezpieczników pod maską, biała wtyka, czarny kabel.
  • Level 36  
    Napięcie na kondensatorze obniży się równocześnie z obniżeniem napięcia na akumulatorze przy spadku obrotów. Pomóc może dioda, ale ta z kolei wywoła spadek napięcia na kondensatorze i sterowniku. Dioda Shottky'ego spowoduje mniejszy spadek.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Zrób inaczej, odpal auto zapnij miernik, zgaś auto i sprawdź przy jakim napięciu zgasną światła.
  • Level 9  
    Dzisiaj zmierzyłem przy jakim napięciu światla zgasły i wyszło ok 12,85V.

    Od wyłączenia silnika minęło ok 4 sekund.
  • Level 39  
    W takiej sytuacji trzeba zająć się badaniami laboratoryjnymi. Kondensator zastosowany bezpośrednio nic nie da jako, że decyduje akumulator (jego napięcie). Cóż za kondensator musiałby być a by podnieść/utrzymać napięcie akumulatora? Można by zastosować diodę na zasilaniu ( i kondensator) ale z założenia obniżamy napięcie więc błąd w założeniu. Jak dla mnie pozostaje przeregulowanie sterownika do wartości napięcia akceptowalnej, czyli np 12,6 V. Być może uda się zastosować kondensator wewnątrz sterownika. I względnie łatwe rozwiązanie to doprowadzenie zasilania lamp z zacisku alternatora. Być może uda się uzyskać 0,1-0,2 V? Jako, że w tym przypadku walczymy o takie wartości.