Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.7 DTI - Kontrolka ładowania.

23 Maj 2013 21:34 9336 27
  • Poziom 2  
    MAm taki problem bo kontrolka od ładowania zapala się gdy przejedzie się kilka kilometrów tak jakby sie rogrzał samochód i wtedy sie zapala?? proszę o odpowiedzi.
    alternator był sprawdzony i , że jest dobry.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    nie ja tylko w sprawdzionym serwisie .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    jestem nowy na tym forum mam problem i go zgłaszam wiec o co ci chodzi ??
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A gdzieś jest napisane że forum musi rozwiązać Twój problem?
  • Poziom 39  
    Alternator nie jest sprawny, typowa usterka tego modelu - uszkodzenie mostka prostowniczego.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie zawsze, dziś miałem Hondę i właśnie dopiero po czasie dioda puszczała.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Tak, ale w Hondzie jeździ 1.7 z Opla właśnie Hitachi i właśnie tak u mnie uległa uszkodzeniu.
  • Poziom 39  
    Mam stół pobierczy prod. Boscha.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Mario^ napisał:
    MAm taki problem bo kontrolka od ładowania zapala się gdy przejedzie się kilka kilometrów tak jakby sie rogrzał samochód i wtedy sie zapala?? proszę o odpowiedzi.
    alternator był sprawdzony i , że jest dobry.


    Napisz, od kiedy masz ten samochód, rocznik i czy masz alternator, który był kiedyś regenerowany.
    Ja miałem dokładnie tak samo. Wkrótce po regeneracji oryginalnego alternatora też losowo zapalała się lampka ładowania. Bardzo niebezpieczna sytuacja, bo w czasie jazdy nagle przestaje działać wspomaganie kierownicy. Awantura była w warsztacie, bo oczywiście w warsztacie było wszystko OK. Dopiero wsadziłem pracownika do samochodu i pojechaliśmy kilka kilometrów. Przestało ładować. Wymienili słynną płytkę z diodami i regulator. I problemy się skończyły.

    Z ciekawości poprosiłem o zwrot uszkodzonej płytki z diodami. Na jednej z diod pękła taka zygzakowata końcówka doprowadzająca prąd.. Jak mi wyjaśnił pracownik - to standardowe uszkodzenie w tych alternatorach.
  • Poziom 2  
    opel astra rocznik 2003 1.7 DTi isuzu w styczniu zapaliła sie kontrolka od ładowania i cały czas sie swieciła okazało sie ze alternator popsuty. Zregenerowali wymienili zestaw prostowniczy + regulator hitachi za 110 zł. + uszczelniacze za 5zł. i naprawa i sprawdzenie za 50zł. jakies 2 tygonie temu znowu zaświeciła sie kontrolka od ładowania ale gdy samochód stał przez noc rano juz było ok. Mechanik wyjął znowu alternator i zawiozł do sprawdzenia i wszystko ok ładuje zamontował i po przejechaniu kilkudziesieciu kilometrów znowu kontrolka sie zaświeca.
  • Poziom 39  
    Motronic napisał:
    Ale bajczysz....

    Proszę nie obrażać użytkowników forum, nawet jeśli samemu ma się kompeksy.


    Mario^ sprawdź czy pod obciązeniem nie zanika + na alternatorze, być może tak jak mój przypadek, dioda prostownicza puszcza po czasie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Nie wiem ile takich aut robisz powiedzmy w ciągu roku, ale widocznie za mało, aby wszystko zobaczyć, ta Honda, którą wyżej opisałem miała 'przegrzaną' diodę, puszczała dopiero pod obciążeniem rzędu 30-35A, rozgrzałem alternator, zapliła się kontrolka, nowy mostek, znów na stół i idealnie, montaż, natępnego dnia dzwoni właścicel, że bez problemu dojechał do Raichu.
  • Poziom 43  
    No 1 na 1000 może i tak się trafiło.Grunt że jest prund.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Przedstawiam praktykę, jeśli się tylko teorią żyje, takie są efekty. Koniec OT.
  • Poziom 38  
    Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały.
  • Poziom 33  
    decybel91 napisał:
    puszczała dopiero pod obciążeniem rzędu 30-35A,
    Ja też nie robię tylu aut co Motronic, ale też miałem przypadek ze zwykłym A124. Sprzęt był u kilku fachowców, każdy sprawdzał diody żarówką H4 i było ok, a przy większym obciążeniu problem. Wtedy sprawdziłem diody znamionowym prądem i wszystko było jasne. Zresztą każda instrukcja mówi, że dioda ma mieć taki a taki spadek napięcia przy takim a takim prądzie. Jak nie ma to na złom. I tego się teraz trzymam.
  • Poziom 13  
    Alternator Hitachi 100A - kontrolka ładowania nie świeci, ale zapala się kontrolka silnika i mam napięcie w instalacji ok 16 - 17 V. Czy to oznacza że regulator napięcia do wymiany? Czy są na rynku porządne części do tego alternatora?
  • Poziom 39  
    Nie koniecznie regulator, trzeba rozebrać i spawdzić. pozdr.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Już naprawiony. Walnięty regulator napięcia IH769-wytrzymał 1 rok... Przy podwyższonym napięciu nie świeciła kontrolka ładowania tylko kontrolka ABS i Check Engine + standardowo brak wspomagania. Po wymianie regulatora wszystko działa. Czy są na rynku lepsze części do tego altka? bo naprawiam go co rok...