Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motorynka romet pony 50-m-2. Jak sprawdzić sprawność iskrownika?

24 Maj 2013 14:15 6783 7
  • #1 24 Maj 2013 14:15
    2200373
    Użytkownik usunął konto  
  • #2 25 Maj 2013 11:26
    jack63
    Poziom 42  

    Czy koło magnesowe nie ociera o cewki? A może po nagrzaniu? Jakie bicie wału?
    Jeżeli masz oryginalny układ z cewką zapłonową w silniku, to sprawdź przepust kabla WN i dwóch kabli (gaszenie i światła) wchodzących z silnika. Przepust jest dociskany pokrywą i zdarzało się że było tam zwarcie.
    Tak w ogóle jaka ta iskra? Jaką długą iskrę można uzyskać na samym kablu WN do masy?

    0
  • #3 09 Lip 2013 13:35
    kajapa
    Poziom 10  

    Witam
    Podłącze się pod temat i zapytam bo mam taki problem: mam motorynkę pony m3, silnik 2biegowy i do tej pory było ok. ale kilka tygodni temu zauważyłem że na wolnych obrotach ma słabą iskrę albo ją całkiem gubi. To samo gdy podczas jazdy włączam światła, gaśnie na wolnych obrotach (zalewa ją) na "wysokich" wydaje się być ok. Próbowałem z kilkoma świecami i ten sam wynik zalewa na wolnych obrotach więc podejrzewam kilka przyczyn:
    1. rozmagnesowane koło - mam drugie więc do wyeliminowania
    2. zwarcie - postaram się wyeliminować widoczne
    ale jak zmierzyć cewkę wn pod kątem przebić i "nadpalenia"? oporność?
    Proszę o kilka wskazówek i rad jak krok po kroku co pomierzyć i jakie wartości

    0
  • #4 13 Sie 2013 23:09
    wilu2
    Poziom 12  

    kajapa napisał:
    Witam
    Podłącze się pod temat i zapytam bo mam taki problem: mam motorynkę pony m3, silnik 2biegowy i do tej pory było ok. ale kilka tygodni temu zauważyłem że na wolnych obrotach ma słabą iskrę albo ją całkiem gubi. To samo gdy podczas jazdy włączam światła, gaśnie na wolnych obrotach (zalewa ją) na "wysokich" wydaje się być ok. Próbowałem z kilkoma świecami i ten sam wynik zalewa na wolnych obrotach więc podejrzewam kilka przyczyn:
    1. rozmagnesowane koło - mam drugie więc do wyeliminowania
    2. zwarcie - postaram się wyeliminować widoczne
    ale jak zmierzyć cewkę wn pod kątem przebić i "nadpalenia"? oporność?
    Proszę o kilka wskazówek i rad jak krok po kroku co pomierzyć i jakie wartości


    Przyłączam się pod temat, stawiam na rozmagnesowane koło. :|
    Dlatego że ja wymieniłem już wszystko co możliwe oprócz koła magnesowego.
    Cewka WN
    Przewód WN
    Świeca ngk (na wysoką ciepłotę)
    Kondensator
    Platynki (przerywacz zapłonu)
    co jeszcze ???
    Dodam że gaźnik przeczyszczony dokładnie i pod ciśnieniem, wał nie ma luzów silnik ma dobrą kompresje, jest silny tylko te wolne obroty i światła :/
    Podobny objaw jak u kolegi kajapa

    Pozdrawiam i czekam na jakąś wskazówkę.

    0
  • #5 14 Sie 2013 10:31
    jack63
    Poziom 42  

    Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad.
    Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki.
    Rezystancje do masy powinny wynosić:
    1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok. 1 om
    2. Uzwojenie wtórne (wyprowadzenie na kabel WN) - ok 5 k om

    Najlepiej sprawdzać cały układ mierząc długość możliwej do uzyskania iskry na samym kablu WN do masy. Przykładamy kabel (a w zasadzie jego metalowy rdzeń) do głowicy na odległość ok 3 mm i "kopiemy". Potrzebna druga osoba. Potem odsuwamy o 1mm i znowu kopiemy. Potem znowu odsuwamy itd aż do braku przeskoku iskry.
    W sprawnym układzie zapłonowym iskra musi skakać na min 7 mm. Jak nie to będą problemy i nawet zmniejszanie przerwy (ok. 0.4 mm) na świecy nie pomoże.

    Poza tym przyczyn braku biegu jałowego może być więcej. Podstawowym jest fałszywe powietrze z reguły dostające się simmeringiem pod iskrownikiem i na połączeniu gaźnika z cylindrem - skrzywiony przez zbyt mocne dociskanie miękkiej uszczelki kołnierz gaźnika.

    Rozmagnesowanego koła magnesowego się nie spodziewam.

    0
  • #7 15 Sie 2013 11:07
    wilu2
    Poziom 12  

    jack63 napisał:
    Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad.
    Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki.
    Rezystancje do masy powinny wynosić:
    1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok. 1 om
    2. Uzwojenie wtórne (wyprowadzenie na kabel WN) - ok 5 k om

    Najlepeij sprawdzać cały układ mierząc długość możliwej do uzyskania iskry na samym kablu WN do masy. Przykładamy kabel (a w zasadzie jego metalowy rdzeń) do głowicy na odległość ok 3 mm i "kopiemy". Potrzebna druga osoba. Potem odsuwamy o 1mm i znowu kopiemy. Potem znowu odsuwamy itd aż do braku przeskoku iskry.
    W sprawnym układzie zapłonowym iskra musi skakać na min 7 mm. Jak nie to będą problemy i nawet zmniejszanie przerwy (ok. 0.4 mm) na świecy nie pomoże.

    Poza tym przyczyn braku biegu jałowego może być więcej. Podstawowym jest fałszywe powietrze z reguły dostające się simmeringiem pod iskrownikiem i na połączeniu gaźnika z cylindrem - skrzywiony przez zbyt mocne dociskanie miękkiej uszczelki kołnierz gaźnika.

    Rozmagnesowanego koła magnesowego się nie spodziewam.

    Nie sprawdzałem ale na starych elementach było tak samo :/ pomyślałem że przyczyna leży w czymś innym. Jutro sprawdzę twoją metodą. :D

    Cytat:
    Witam.
    Czy sprawdzałeś przerwę na platynkach po nagrzaniu silnika jak ci zgubi iskrę? Czy występuje iskrzenie na nich? A w ogóle jaką przerwę ustawiłeś na przerywaczu?


    Iskrzenia nie widać nawet na zimnym silniku, przerwa na platynkach jest 0,4. Ustawiałem od 0,2 do 0,7 bez większej różnicy najlepiej chodzi na 0,4 :cry:

    0
  • #8 15 Sie 2013 12:23
    SKM 1964
    Poziom 32  

    A próbowałeś odłączyć przewody z wsuwek przy karterze?Może w tej gumie zwiera do masy po nagrzaniu.Ogólnie rzecz biorąc, to po nagrzaniu ,jeżeli traci iskrę to wychodzi na cewkę WN.Ale ty piszesz że wymieniałeś.Przewód WN z palcem mierzyłeś omomierzem,jest przejście, jaki opór w Ω.

    1