Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Tektronix
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat 87 2L wtrysk 5 cylindrów

01 Mar 2005 00:00 5377 21
  • Poziom 10  
    Witam! Mam problemy z zapalaniem silnika jak jest zimny. Silnik na wtrysku 2l z mechanicznym wtryskiem 5 cylindrów (audi100). Sprawdziłem wtrysk, który powinien działać w momencie zapalania i podać dawkę paliwa rozruchowego. Po wykręceniu tego wtrysku podałem mu napięcie 12V - prawidłowo rozpylił paliwo. Nie mogę znaleźć czujnika, który steruje tym wtryskiem, pewnie jeszcze przez elektronikę. Może ktoś miał taki sam problem i mi pomoże uporać się z tą usterką. Auto mam już od 10 lat i świetnie spisywało się, w tej chwili muszę sporo nakręcić, aby mi zapaliło. Jak jest ciepły to pali prawidłowo.
  • Tektronix
  • Poziom 13  
    Wtrysk ten z tego co pamietam jest sterowany czasowo z modolu ( w silniku 2,3 jest pod maska z lewej strony) czas dzialania chyba 10s + podpiety jest czujnik temperatury . Sprawdz na oscyloskopie czy ten wtrysk jest wogole sterowany na zimnym silniku .
    Pomoga ci na pewno opisy vw SSP opisujace technike wtrysku w twoim modelu k-tronic j-tronic itd.... . Nie wiem jaki masz , moze dasz info jakie oznaczenie silnika to dam ci wiecej info.
  • Tektronix
  • Poziom 10  
    Wszystkie układy sterujące znajdują się w skrzynce umieszczonej pod kierownicą w środku samochodu. Znajdują się tam moduły sterowania pompą wtrysku, wycieraczek, bezpieczniki, itp. Kiedyś miałem kłopoty z gaśnięciem silnika, okazało się, że powodem były zimne luty w module sterowania pompy. Sprawdziłem te wszystkie kostki pod względem zimnych lutów i jest ok. Ten pasat nie posiada komputera. Cała elektronika jest umieszczona w poszczególnych kostkach wygląda to tak jak kostka do świateł awaryjnych. Zobaczę w brifie dokładne oznaczenie silnika i napisze dokładnie, jaki model. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

    Dodano po 4 [godziny] 53 [minuty]:

    Witam ponownie, nie znalazłem dokładnego oznaczenia silnika. Dokładna pojemność to 1970. Zrobiłem zdjęcie tego silnika, widać tam dokładnie układ wtryskowy.
  • Poziom 18  
    załączanie tego wtrysku jest włącznikiem termicznym , jest identyczny jak czujnik temp , sprawdz go ,do ok 30 st na jednym ze styków powinna być zerowa oporność do masy a po przekroczeniu 40 ok 200 omów
  • Poziom 13  
    Elementem załanczającym wtryskiwacz rozruchowy w K-Tronicu jest czujnik termiczny z tyłu głowicy z brązową wtyczką 2 piny oraz sygnał z rozrusznika 51.
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni to termowyłacznik czasowy przez czas zależny od konkretnej temperatury płynu podaje masę, czas ten nie przekracza 10 sekund.
    Jeśli wtryskiwacz nie pracuje w trakcie rozruchu zimnego silnika prawdopodobnie uszkodzony jest termowyłacznik czasowy.
    Silnik to najprawdopodobniej HP
  • Poziom 10  
    Witam!! Bardzo dziękuje za pomoc w ustaleniu działania tego wtrysku rozruchowego, nigdy nie wpadłbym na to, że sterowany jest z rozrusznika – to bardzo ważna informacja. Jutro zabiorę się do ustalenia czy czujnik jest sprawny. Będę miał pewnie trochę kłopotu z ustaleniem przekaźnika czasowego. Mam bardzo dziwne zjawisko, mianowicie od pewnego czasu pojawia się płyn ( prawdopodobnie z układu chłodzenia) na przekaźnikach i bezpiecznikach. Płyn jest zielonego koloru. Kilka razy bardzo dokładnie sprawdzałem skąd ten płyn się pojawia w tych okolicach i nie znalazłem żadnego wycieku. Podejrzewałem, że ten płyn wydostaje się z nagrzewnicy, po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że nagrzewnica jest za daleko i nie może być powodem zalewania. Miesiąc temu miałem dziwne zapachy w samochodzie palonego układu elektrycznego, wystąpiło to zjawisko razem z zapalaniem się niebieskiej kontrolki od świateł drogowych. Wyłączenie silnika powodowało ustanie tego. Dziś już się nic nie ”wędzi”, ale nie świeci kontrolka od świateł drogowych.
    Napisze jutro, jakie są wyniki sprawdzenia czujnika. Dziękuje i pozdrawiam.
  • Poziom 34  
    Powinno wyglądać tak i być wkręcone gdzieś w głowicę prawdopodobnie w okolicy zaworu rozgrzewania zimnego silnika (takiej "puszki" z boku głowicy do której idą rurki paliwowe z rozdzielacza paliwa).
  • Poziom 10  
    Witam ponownie!!!
    Skorzystałem z waszych rad i bez żadnego problemu znalazłem termowyłącznik. Oznaczenia sa takie: BOSCH 35stopni C 8 sek 12V 40W i jeszcze nr. 043906163a - może fabryczny a może katalogowy. Jest to bardzo sprytne urządzenie ten termowyłącznik czasowy. Dopiero jak to zobaczyłem to zrozumiałem, że jest to tak poste, że nie potrzeba żadnej elektroniki, aby działało. Dostęp do tego jest bardzo utrudniony, musiałem wykręcić aparat zapłonowy, aby dostać sie to tego wyłącznika. Dokonane pomiary wykazały około 70 Ohm na ciepłym silniku. Jutro sprawdzę czy na zimnym silniku jest masa na wtryskiwaczu, i oczywiście czy dochodzi + z rozrusznika.
    Zastanawiam się jak wyregulować poprawnie obroty silnika, aby były poprawne w czasie zimnego i nagrzanego silnika.
  • Spec od samochodów
    Regulujemy na ciepłym silniku ,potrzebny niestety analizator spalin.
  • Poziom 10  
    Witam!!
    Sprawdziłem cały układ wtrysku rozruchowego i jest wszystko sprawne.
    Sprawdziłem na konektorze wtrysku masę - jest masa, w miejsce wtrysku podłączyłem żarówkę 25W i w momencie startu zapaliła się całym blaskiem. Następnie wykręciłem wtrysk i ta sama czynność z wtryskiem - jest spora mgła paliwa z wtrysku. Przed tymi czynnościami poprawiłem kontakt konektora na rozruszniku (czarny kabel).
    Po zapuszczeniu silnika występują bardzo wielkie wahania obrotów, potrafi nawet zgasnąć. Po przejechaniu kawałka drogi jest już wszystko OK. Dalej jest jakaś usterka w układzie zapuszczania przy zimnym silniku. Gdzie to szukać?
  • Poziom 34  
    Pewnie coś nie tak z mieszanką, może być uszkodzony zawór rozgrzewania silnika albo rozdielacz paliwa/przepływomierz. Zobacz czy jak podniesiesz trochę wolne obroty (śruba na przepustnicy) to się stabilizują (mniej pływają).
  • Poziom 10  
    Na wyższych obrotach pracuje stabilnie. Jak działa ten zawór rozgrzewania silnika i czym jest sterowany?
  • Spec od samochodów
    Nie ma takigo zaworu rozgrzewania silnika
    niestabilna praca na zimnym silnku:
    -uszkodzone wtryskiwacze
    -niskie ciś. sprężania
    -regulacja paliwa na ciepłym silniku
    -świece, przewody,kopułka,zapłon
    -nieszczelny przewód/łącznik gumowy przepływomierz-kolektor/
    -nieszczelny kolektor ssący
    -rozdzielacz paliwa,filtr paliwa,pompa paliwa,regulator ciśnienia paliwa
    -termiczny regulator ciśnienia paliwa
    Sprawdzisz to wszystko będzie chodzić jak zegarek.
  • Poziom 34  
    Stanisław Chwalisz napisał:
    Nie ma takigo zaworu rozgrzewania silnika
    .


    Pozwolę się niezgodzić warm-up regulator jest napewno! Podałem nazwę angielską bo z tłumaczeniami różnie bywa (prawdopodobnie nazywasz go termicznym regulatorem ciśnienia paliwa)
    jak to zwał jest to taka "puszka" z boku głowicy do której przychodzą 2 przewody paliwowe z rozdzielacza paliwa i wpinka elektryczna.
    Z resztą się zgadzam ( wymieniłeś prawie cały osprzęt wtrysku :D i nie tylko ) więc jeśli te wszystkie elementy są sprawne to "musi" działać :).
  • Poziom 10  
    Układ zapłonowy został wymieniony (świece, palec, kopułka). Silnik był robiony kilka lat temu, więc ciśnienie jest w cylindrach prawidłowe, sprawdzane tydzień temu.
    Czy rozebranie i przeczyszczenie tego (warm-up regulator) regulatora jest możliwe, co tam dokładnie się znajduje? i jak to działa.
  • Spec od samochodów
    Termiczny regulator ciś.paliwa obniża ciś.sterujące tłoka zwiększając szczelinę w rozdzielaczu przez co wtryskiwacz ma /daje/więcej paliwa.
    kiedy silnik jest ciepły ciś.sterujące rośnie zmniejszając ilość paliwa "ssanie".Powyższy regulator ustawiany jest fabrycznie ,oczywiście są możliwości jego przestawienia ale może to zrobić osoba doświadczona nie wystarczą teoretyczne dywagacje.
    Wskazałem na regulator bo jego działanie ma też wpływ na rozruch i pracę zimnego silnika.Jest to tylko jeden z elementów sprawdż pozostałe kilka, które wcześniej wymieniłem, regulator zostaw na koniec. W całym łańcuchu zdarzeń ten element psuje się najrzadziej.
  • Poziom 34  
    Przepraszam że wtrącę się jako laik, ale nie przemawia do mnie stwierdzenie, że niema ukadu dodatkowego powietrza dla zimnego silnika.Niewiem jak to jest w tym przypadku rozwiązane ale skoro silnik dostaje dodatkowe paliwo to musi i dostać dodatkowe powietrze czy to na zasadzie by-pas przepustnicy, czy też ukadu wymuszonego uchylenia przepustnicy dla zimnego silnika. Zważywszy na brak elektroniki w tym silniku powinno to dziaać na zasadzie termostatu w BMW jest on schowany pod kolektorem ssącym.
    Jest dodatkowe paliwo musi być i dodatkowe powietrze.
  • Spec od samochodów
    Tak w starym gażnikowym BMW by pas przepustnicy działał na zasadzie termostatu.
  • Poziom 10  
    Witam ponownie!!!
    Wielkie podziękowanie dla kolegi zodiak318, z materiałów jakie mogłem przeczytać dzięki uprzejmości tego kolegi wynika że to nie koniec tematu wtrysku rozruchu zimnego silnika. Okazuje się że ten wtrysk pracuje dalej np. do wspomagania zapalania przy ciepłym silniku. Jest on dodatkowo sterowany przez urządzenie elektroniczne zwane impulsatorem. Wyłącznik termiczny steruje przy zimnym silniku a przy ciepłym sterowanie przejmuje w/w impulsator.
    Więc dalej szukam usterki……
    Kolega Doktorr ma rację odnośnie układu dodatkowego powietrza dla zimnego silnika.Taki układ jest i postaram się jak najszybciej go sprawdzić.
    Zawór dodatkowego powietrza składa sie z płytki odcinającej przepływ powietrza oraz bimetalowej blaszki z nawiniętym uzwojeniem grzejnym. regulator termiczny (drugie moje zdjęcie) wzbogaca mieszankę gdy silnik jest zimny. Jednak wzbogacenie mieszanki nie zmienia prędkości obrotowej biegu jałowego, która pozostawiona na wartości roboczej mogłaby powodować gaśnięcie silnika. Zadaniem zaworu dodatkowego powietrza jest zapewnienie dopływu dodatkowej ilości powietrza do silnika podczas biegu jałowego przy zimnym silniku. Jak widać jestem dobrze przygotowany teoretycznie więc pozostaje sprawdzić to w praktyce.
  • Poziom 34  
    W w/w materiałach opisane było działanie takiego wtrysku na przykładzie Forda gdzie występuje impulsator, w przypadku silnika w twoim aucie to może być ta "pomijalana róźnica o której pisałem" - może nie być impulsatora i wyłącznika bezpieczeństwa (u mnie w Vw ich nie ma) reszta budowy, działania i sposobów testowania jest dokładnie taka sama. Opis jest dokładny i z rysunkami więc powinien Ci pomóc.
    pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Kończę temat!
    Przeprowadziłem sporo diagnostyki, wymieniłem elementy wysokiego napięcia.
    Nie znalazłem przyczyny, ale poprawiło się zapalanie przy zimnym silniku.
    Dziękuje za wszystkie rady i porady.
    Janusz