Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linksys WAG120N - Brak synchronizacji, zrywanie sieci

pkolasa 25 Maj 2013 00:39 2298 4
  • #1 25 Maj 2013 00:39
    pkolasa
    Poziom 2  

    Witam serdecznie,
    W połowie kwietnia dałem się namówić Orange na migrację z przedłużeniem umowy z prędkości 2 Mb/s (Neostrada) na prędkość do 10 Mb/s.
    Do mojego łącza używałem routera Linksys WAG120N, który na łączu 2 Mb/s działał idealnie, nie rwąc połączenia, łapiąc synchronizację w kilkanaście sekund i z którym (no, może poza trochę małym zasięgiem WiFi) nie było problemów.
    Obecnie jednak, po tej zmianie, na routerze nie da się pracować. Synchronizację łapie najmniej 20 minut, a czasem i przez kilkanaście godzin ani raz jej nie złapie. Oto dzisiejsze dane z interfejsu sterownika ADSL Linksysa:
    w czasie działania Internetu:

    Spoiler:
    --- System Information ---
    Vendor: Linksys
    ModelName: WAG120N
    Firmware Version: A1.00.16 , 2010-08-06T14:08:04
    GUI Version: A1.00.16_007
    Boot Version: 1.0.37-5.4
    Hardware Version: 0.01

    --- DSL Information ---
    DSL Driver Version: 3.4.4.10.0.1
    DSL VPI/VCI: 0/35
    DSL Status: W górę
    DSL Mode: G.dmt
    DSL Channel: 0
    DSL Upstream Rate: 1024 kbps
    DSL Downstream Rate: 10528 kbps

    Down up
    DSL Noise Margin: 60 dB 62 dB (po kilku minutach spadło do 61 dB)
    DSL Attenuation: 150 dB 116 dB
    DSL Transmit Power: -901 dBm -901 dBm

    --- Wireless Information ---
    Wireless Driver Version: "2.2.0.5"
    Wireless Tools Version:
    Wireless Status: Enabled
    Wireless Wide Channel:
    Wireless Standard Channel: 11- 2.462GHZ
    Wireless SSID: Housenet

    --- Dynamic Information ---
    LAN Mac Address: 98:FC:11:9A:76:B3
    WAN Mac Address: 98:FC:11:9A:76:B5
    Wireless Mac Address: 98:FC:11:9A:76:B4
    ---


    i w czasie jak nie działał:
    Spoiler:
    --- System Information ---
    Vendor: Linksys
    ModelName: WAG120N
    Firmware Version: A1.00.16 , 2010-08-06T14:08:04
    GUI Version: A1.00.16_007
    Boot Version: 1.0.37-5.4
    Hardware Version: 0.01

    --- DSL Information ---
    DSL Driver Version: 3.4.4.10.0.1
    DSL VPI/VCI: 0/35
    DSL Status: W dół
    DSL Mode: Error
    DSL Channel: 0
    DSL Upstream Rate: 1024 kbps
    DSL Downstream Rate: 10528 kbps

    Down up
    DSL Noise Margin: dB dB
    DSL Attenuation: dB dB
    DSL Transmit Power: dBm dBm

    --- Wireless Information ---
    Wireless Driver Version: "2.2.0.5"
    Wireless Tools Version:
    Wireless Status: Enabled
    Wireless Wide Channel:
    Wireless Standard Channel: 11- 2.462GHZ
    Wireless SSID: Housenet

    --- Dynamic Information ---
    LAN Mac Address: 98:FC:11:9A:76:B3
    WAN Mac Address: 98:FC:11:9A:76:B5
    Wireless Mac Address: 98:FC:11:9A:76:B4
    ---


    Zgłaszałem całe stado reklamacji na infolinii Orange i już za trzecim razem przyjechali technicy, którzy podłączyli swojego Sagema F@st 800 do tej linii i stwierdzili, że im działa, szybko łapie, więc problem u mnie w routerze, po czym zawinęli się i pojechali. Pożyczyłem router Planeta, ADE-4400, na którym synchronizacja łapana jest w kilka sekund, połączenie chodzi stabilnie, ale nie mogę go trzymać wieki, nie ma też sieci WiFi, a wolałbym używać nie tylko przez kabel. Jest również inny problem, który widać na obrazku:
    Linksys WAG120N - Brak synchronizacji, zrywanie sieci
    Chodzi mi o prędkość. Tu widać około 7 Mb/s, czasem jest nawet mniej.

    Moje pytanie i wątpliwości krążą wokół takiej kwestii - skoro Linksysowi odbiło, to postanowiłem wziąć jakiś nowy router. Mam na myśli router TP-Link TD-W8968 - kusi mnie port USB dla drukarki jaki w nim jest.
    I zastanawiam się, czy nowy router też może łapać takie dziwne prędkości, zamiast 10 Mb/s albo mieć kłopoty z synchronizacją? Co radzilibyście z tym zrobić - męczyć dalej Orange, czy też kupić nowy, bo nie powinien mieć kłopotów?
    Będę bardzo wdzięczny za poradę...

    0 4
  • #2 25 Maj 2013 00:56
    KOCUREK1970
    Poziom 43  

    Jaka kasa na wydanie na nowy router?,
    jeśli cena nie zwali z nóg do polecam DGND 3700 v2

    0
  • #3 25 Maj 2013 01:18
    haring
    Poziom 12  

    Witam. Jak widzę po sprzęcie masz linię analogową ANNEX A i korzystasz ze standardu ANSI T1.413.

    Przed rozpoczęciem pracy przywróć ustawienia fabryczne na routerze.
    Ja proponuję ustawić router na tej konfiguracji:
    VPI 0
    VCI 35
    Typ połączenia PPPoA
    Enkapsulacja VC/MUX lub LLC
    Nazwa użytkownika: rejestracja(malpa)neostrada.pl
    Hasło: rejstracja
    MTU:1492
    A w ustawieniach modemu DSL SETTING zaznacz tylko G.Dmt pozostałe standardy odznacz.
    Zapisz ustawienia i zrestartuj router, poczekaj na synchronizację a następnie otwórz stronę https://www.orange.pl/slr/pl/rejestracja jak wyświetli Ci się strona wypinguj ją. Jeśli czas będzie mniejszy niż 40 ms to zmień nazwę użytkownika i hasło na swoje, które otrzymałeś od usługodawcy.
    Natomiast jak czas będziesz miał większy powiedzmy 600 ms sprawdź kable, rozetki, rozgałęźniki, splitery, switch-e, przełączniki sieciowe (to samo co switch) puszkę TPSA (kable w puszce winny być połączone za pośrednictwem szybko-złączki zaciskanej lub kompresyjnej).
    Sprawdź to i pisz czy coś pomogło

    Pozdrawiam
    Piotr

    0
  • #4 25 Maj 2013 10:12
    voitek1
    Poziom 39  

    Skoro Internet działa to ustawienia po stronie WAN sa prawidłowe.
    A ja proponuję jeszcze raz zadzwonić do tepsy i poprosić o ustabilizowanie linii. Trwa to do 10 dni (od rozpoczęcia). Wtedy trzeba po prostu unikać wyłączania routera.
    Po stabilizacji sprawdzisz, czy Ci się parametry poporawiły... Jeśli tak, a nadal masz problem to można pomyśleć o wymianie rutera

    -1
  • #5 25 Maj 2013 16:10
    pkolasa
    Poziom 2  

    Trzy razy już stabilizowali po zgłoszeniach telefonicznych i nic, z tym, że Planet połączenie trzyma - nie 10 Mb/s wprawdzie, ale trzyma, synchronizację też łapie po kilku sekundach.
    Napisałem też do Pomocy Technicznej Orange wczoraj wieczorem i poprosiłem o wyjaśnienia i dowiedziałem się, że:

    Cytat:
    W umowie, jaką zawarłeś jest zapisane, że prędkość Neostrady jest do 10 Mb/s. W tej opcji na centrali ustawiana jest prędkość od 1184 kb/s do 12448 kb/s.
    W Twoim przypadku Neostrada synchronizuje się na poziomie 7936 kb/s.
    Szybkość działania usługi uzależniona jest od możliwości technicznych łącza.
    Znaczny wpływ na prędkość usługi ma długość linii. Im linia dłuższa tym bardziej zwiększa się zaszumienie i tłumienie łącza. Wykonałem pomiar parametrów technicznych Twojego łącza. Twoja linia ma długość 1,9912 km.
    Z parametrów technicznych wynika, że niestety to maksymalna wartość, z jaką będzie u Ciebie działała Neostrada.

    a także (gdy dopytałem na temat routera):
    Cytat:
    W zgłoszeniu z dnia 01.05 jest informacja od techników i Pan to również napisał, że problem jest ruterem, którego Pan używa natomiast po podłączeniu innego urządzenia usługa działa (synchronizuje się) prawidłowo.
    Sesje internetowe, co prawda nie są pełne, ale może to być związane z nie do końca sprawnym Pańskim routerem.


    Zrobię test z Linksysem jeszcze, jak się zachowa po resecie do fabrycznych (chociaż już kiedyś to zrobiłem i specjalnych efektów nie było).

    Także chyba dobrym pomysłem będzie kupno tego TP-Linka o którym wspominałem. Propozycja KOCUREK1970 niestety nie wchodzi w grę, aż taki sprzęt to mi niepotrzebny :D

    ---EDIT: 20:14---
    Niestety, Linksys w ogóle nie chciał złapać synchronizacji. A czekałem dość długo - około 2 godziny.
    Ponadto - pomoc techniczna Orange radzi żeby kupić sobie od nich modem z WiFi Sagemcom Fast 2704 - który, jak czytałem nawet tutaj na forum, ma 2 porty USB i wbudowany serwer wydruku - nie wiem jak to jest przy TP-Linku, więc może warto pójść na tego Sagema? Tylko jak z jego zasięgiem?

    0