Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel zafira 2.2dti błąd P0340 nie odpala

numeratorek 25 May 2013 19:49 21810 20
  • #1
    numeratorek
    Level 11  
    Witam wszystkich, mam problem z oplem zafirą 2.2dti 2004r pompa wtryskowa na dwie duże kostki samochód nie odpala ,startuje tylko z placka puki psikam w kolektor. Błąd :
    P0340- błąd czujnika położenia wałka rozrządu
    Wymieniłem czujnik prędkości wału korbowego nie pomogło, zawiozłem pompę do gości od pomp wymienili mi czujnik w pompie położenia wałka. Po zamontowaniu pompy auto odpaliło chodziło ok 10min wszystko pięknie. Auto zgasiłem i już nie chce odpalić powraca na nowo błąd P0340 zadzwoniłem do gości od pomp powiedzieli że może padła elektronika płytka na pompie i powiedział mi teraz dopiero że jest problem z naprawą.
    Może ktoś spotkał się z takim problemem, co mogę sprawdzić, co z tym robić.Proszę o podpowiedz naprowadzenie.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    kmitki
    Level 22  
    Podłącz kompa i sprawdź czy pokazuje obroty pompy i obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem to będziesz wiedział który czujnik padnięty. A jak padł sterownik to tylko wymiana na nowy bo chyba tych się nie naprawia.
  • #4
    numeratorek
    Level 11  
    Przepraszam wiem że to PSG16,tylko nie pomyślałem jak pisałem.
    Dzięki za porady jutro podłącze kompa i sprawdzę czy widzi te obroty.
  • #5
    cod3000
    Level 11  
    Sprawdź obecność powietrza w układzie paliwowym (odpowietrz układ). Podobny przypadek miałem trzy tygodnie temu. Zafira, silnik Y20DTH, pompa PSG16. W czasie jazdy silnik zaczął szarpać a następnie zgasł. Kody błędów: P0340, P0335. Po ich skasowaniu i próbie uruchomienia silnika ponownie pojawiały się - jeden albo drugi, albo oba na raz. Po różnych działaniach (także wymianie czujnika położenia wału) bez zmian. Okazało się, że przyczyną była nieszczelność na przewodach paliwowych w miejscu ich łączenia z pokrywą filtra paliwa. Po wymianie pokrywy (Opel 818340, GM 93171449 - koszt ok.180PLN) i odpowietrzeniu, nie ma problemów. Pozostaje do wyjaśnienia, dlaczego zostały wygenerowane błędy P0340 i P0335? Być może przypadkowo, w czasie prób uruchomienia - tego nie wiem. P.S. W czasie rozmowy, jak można się było spodziewać, mechanik proponował wymianę pompy...
  • #6
    numeratorek
    Level 11  
    Bardzo dzięki za tą podpowiedz jutro sprawdzę układ i odpowietrze może będzie chodził.Fajnie by było żeby i u mnie była taka przyczyna :D
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    cod3000
    Level 11  
    Kolego 'Motronic' - możliwe, że jest tak jak piszesz. Opisałem swój przypadek z rzeczywistości a zaproponowane przeze mnie działania są proste i tanie. Jeśli kolega 'numeratorek' zobaczy pęcherzyki powietrza, to czy kod błędu będzie taki czy siaki - samochód i tak nie pojedzie.
    Kolego 'numeratorek' - nieszczelności mogą być też w innych miejscach, np. wężyki przelewowe (o ile to jest przyczyną).
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    cod3000
    Level 11  
    Na przykład jaką? Naprawiłem sterownik pompy?
    Ok, chyba nie o to chodzi żeby się przekomarzać. Kolega 'numeratorek' prosił o sugestię i ją dostał. Szczelność układu paliwowego to podstawa i warto ją sprawdzić.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    cod3000
    Level 11  
    Ma o tyle, że jak auto zgaśnie to się je próbuje uruchomić. Jeśli nie uruchomi się od razu, to próbuje się dalej a akumulatorek się męczy. Spadki napięcia, zakłócenia, w efekcie błędy... Nie upieram się, ale to możliwe.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    numeratorek
    Level 11  
    Panowie bardzo wam dziękuje że staracie się mi pomóc :)
    Jutro sprawdzę kompem czy widzi obroty wału i sprawdzę szczelność układu . Będę działał z samego rana i na pewno dam znać co się dzieje.
  • #15
    numeratorek
    Level 11  
    Odpowietrzyłem układ tzn. na powrocie z pompy założyłem swoją dodatkową zewnętrzną pompę paliwa elektryczną,przegoniłem układ paliwem.Dałem placka w kolektor odpaliłem ,przestałem psikać placka i zgasł ,bez niego nie chodzi. Szukam dalej usterki :/

    Dodano po 14 [minuty]:

    Podłączyłem kompa sprawdziłem obroty i tak kręciłem rozrusznikiem obroty silnika z wału korbowego widzi wzrastają , a obroty pompy stoją na zero tak jak by pompa stała w miejscu :(. Na placku zapaliłem go i to samo obroty pompy stoją w dalszym ciągu na zero.
    Powstał mi tylko nowy błąd : słabe natężenie obrotów silnika, ale obroty cały czas na kompie jak podglądam są .
    Panowie pomóżcie co z tym robić, czy znowu padł czujnik obr w pompie ?czy coś z tym sterownikiem pompy. Co jeszcze mogę sprawdzić.

    Dodano po 46 [minuty]:

    Moje pytanie czy te sterowniki psg16 na 2wtyczki da się naprawiać ktoś się tym zajmuje ?
  • Helpful post
    #16
    niuniu36

    Level 27  
    Tak ja jak coś to dzwoń.
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daje się naprawiać te sterowniki, tylko uważaj do kogo oddasz, po nieumiejętnej naprawie (nie piszę tu o Koledze niuniu36) sterownik jest do wymiany. U Ciebie sterownik w 90% będzie sprawny, niemniej w nim tkwi usterka.
  • #18
    numeratorek
    Level 11  
    Auto jedzi :).Pompa naprawiona,kolega niuniu36 naprawił mi tą pompę szybko i elegancko :) podziękowania dla niego :)
  • #19
    wojt311
    Level 1  
    Witam może ktoś mi pomoże z moimi objawami. Od wczorajszego dnia mam następujące objawy: silnik 2.0 dtl zapalam Zafira z rana pali na dotyk i mogę jechać nic się nie dzieje. Przejade parę km i zgasze silnik postoji z 10 minut i po odpaleniu po około minucie zaczyna szarpać. Przejade kawałek rozgrzewa się i przestaje. Jak samochód ostygnie całkowicie zapala i nic się nie dzieje do zgaszenia jeżeli na gorącym zapale jest ok chwilę postów to szarpie chwilę i przestaje.
  • #20
    Paweł_blacha
    Level 2  
    sterownik się przegrzewa i gaśnie auto, czasem wystarczy przelutować gdyż powstają zimne luty w nim
  • #21
    michall900
    Level 1  
    Witam może ktos pomoże

    I mnie dopadl taki problem vectra c 2.2 DTI mianowicie silnik chodził normalnie az pewnego razu szarpnal na wolnych obrotach dwa razy i zgasł. Odczytałem błedy i wyszło:

    -P0340-FA obwód czujnika pozycji wałka rozrządu, wadliwe działanie
    -P0340-FD obieg prądowy czujnika połążenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresm
    -P0335-FD Obwod czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

    Postanowilem wymienic czujnik położenia wału na oryginalny Boscha i samochod odpalil ale znow po paru min szarpnąl i zgasł i nie dało sie go juz uruchomic, pozniej na włączonym zapłonie było słychac tak jak by cos na pompie pstrykalo oraz obrotomierz falowal i było slychac ze prad idzie na rozne odbiorniki typu ksenon i zaworki od podcisnienia. Jakies pomysły czy pozostaje tylko czujnik na pompie?