Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel zafira 2.2dti błąd P0340 nie odpala

numeratorek 25 May 2013 19:49 23532 20
Bosch
  • #1
    numeratorek
    Level 11  
    Witam wszystkich, mam problem z oplem zafirą 2.2dti 2004r pompa wtryskowa na dwie duże kostki samochód nie odpala ,startuje tylko z placka puki psikam w kolektor. Błąd :
    P0340- błąd czujnika położenia wałka rozrządu
    Wymieniłem czujnik prędkości wału korbowego nie pomogło, zawiozłem pompę do gości od pomp wymienili mi czujnik w pompie położenia wałka. Po zamontowaniu pompy auto odpaliło chodziło ok 10min wszystko pięknie. Auto zgasiłem i już nie chce odpalić powraca na nowo błąd P0340 zadzwoniłem do gości od pomp powiedzieli że może padła elektronika płytka na pompie i powiedział mi teraz dopiero że jest problem z naprawą.
    Może ktoś spotkał się z takim problemem, co mogę sprawdzić, co z tym robić.Proszę o podpowiedz naprowadzenie.
  • Bosch
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #3
    kmitki
    Level 22  
    Podłącz kompa i sprawdź czy pokazuje obroty pompy i obroty silnika podczas kręcenia rozrusznikiem to będziesz wiedział który czujnik padnięty. A jak padł sterownik to tylko wymiana na nowy bo chyba tych się nie naprawia.
  • #4
    numeratorek
    Level 11  
    Przepraszam wiem że to PSG16,tylko nie pomyślałem jak pisałem.
    Dzięki za porady jutro podłącze kompa i sprawdzę czy widzi te obroty.
  • #5
    cod3000
    Level 12  
    Sprawdź obecność powietrza w układzie paliwowym (odpowietrz układ). Podobny przypadek miałem trzy tygodnie temu. Zafira, silnik Y20DTH, pompa PSG16. W czasie jazdy silnik zaczął szarpać a następnie zgasł. Kody błędów: P0340, P0335. Po ich skasowaniu i próbie uruchomienia silnika ponownie pojawiały się - jeden albo drugi, albo oba na raz. Po różnych działaniach (także wymianie czujnika położenia wału) bez zmian. Okazało się, że przyczyną była nieszczelność na przewodach paliwowych w miejscu ich łączenia z pokrywą filtra paliwa. Po wymianie pokrywy (Opel 818340, GM 93171449 - koszt ok.180PLN) i odpowietrzeniu, nie ma problemów. Pozostaje do wyjaśnienia, dlaczego zostały wygenerowane błędy P0340 i P0335? Być może przypadkowo, w czasie prób uruchomienia - tego nie wiem. P.S. W czasie rozmowy, jak można się było spodziewać, mechanik proponował wymianę pompy...
  • #6
    numeratorek
    Level 11  
    Bardzo dzięki za tą podpowiedz jutro sprawdzę układ i odpowietrze może będzie chodził.Fajnie by było żeby i u mnie była taka przyczyna :D
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    cod3000
    Level 12  
    Kolego 'Motronic' - możliwe, że jest tak jak piszesz. Opisałem swój przypadek z rzeczywistości a zaproponowane przeze mnie działania są proste i tanie. Jeśli kolega 'numeratorek' zobaczy pęcherzyki powietrza, to czy kod błędu będzie taki czy siaki - samochód i tak nie pojedzie.
    Kolego 'numeratorek' - nieszczelności mogą być też w innych miejscach, np. wężyki przelewowe (o ile to jest przyczyną).
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    cod3000
    Level 12  
    Na przykład jaką? Naprawiłem sterownik pompy?
    Ok, chyba nie o to chodzi żeby się przekomarzać. Kolega 'numeratorek' prosił o sugestię i ją dostał. Szczelność układu paliwowego to podstawa i warto ją sprawdzić.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    cod3000
    Level 12  
    Ma o tyle, że jak auto zgaśnie to się je próbuje uruchomić. Jeśli nie uruchomi się od razu, to próbuje się dalej a akumulatorek się męczy. Spadki napięcia, zakłócenia, w efekcie błędy... Nie upieram się, ale to możliwe.
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    numeratorek
    Level 11  
    Panowie bardzo wam dziękuje że staracie się mi pomóc :)
    Jutro sprawdzę kompem czy widzi obroty wału i sprawdzę szczelność układu . Będę działał z samego rana i na pewno dam znać co się dzieje.
  • #15
    numeratorek
    Level 11  
    Odpowietrzyłem układ tzn. na powrocie z pompy założyłem swoją dodatkową zewnętrzną pompę paliwa elektryczną,przegoniłem układ paliwem.Dałem placka w kolektor odpaliłem ,przestałem psikać placka i zgasł ,bez niego nie chodzi. Szukam dalej usterki :/

    Dodano po 14 [minuty]:

    Podłączyłem kompa sprawdziłem obroty i tak kręciłem rozrusznikiem obroty silnika z wału korbowego widzi wzrastają , a obroty pompy stoją na zero tak jak by pompa stała w miejscu :(. Na placku zapaliłem go i to samo obroty pompy stoją w dalszym ciągu na zero.
    Powstał mi tylko nowy błąd : słabe natężenie obrotów silnika, ale obroty cały czas na kompie jak podglądam są .
    Panowie pomóżcie co z tym robić, czy znowu padł czujnik obr w pompie ?czy coś z tym sterownikiem pompy. Co jeszcze mogę sprawdzić.

    Dodano po 46 [minuty]:

    Moje pytanie czy te sterowniki psg16 na 2wtyczki da się naprawiać ktoś się tym zajmuje ?
  • #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Daje się naprawiać te sterowniki, tylko uważaj do kogo oddasz, po nieumiejętnej naprawie (nie piszę tu o Koledze niuniu36) sterownik jest do wymiany. U Ciebie sterownik w 90% będzie sprawny, niemniej w nim tkwi usterka.
  • #18
    numeratorek
    Level 11  
    Auto jedzi :).Pompa naprawiona,kolega niuniu36 naprawił mi tą pompę szybko i elegancko :) podziękowania dla niego :)
  • #19
    wojt311
    Level 1  
    Witam może ktoś mi pomoże z moimi objawami. Od wczorajszego dnia mam następujące objawy: silnik 2.0 dtl zapalam Zafira z rana pali na dotyk i mogę jechać nic się nie dzieje. Przejade parę km i zgasze silnik postoji z 10 minut i po odpaleniu po około minucie zaczyna szarpać. Przejade kawałek rozgrzewa się i przestaje. Jak samochód ostygnie całkowicie zapala i nic się nie dzieje do zgaszenia jeżeli na gorącym zapale jest ok chwilę postów to szarpie chwilę i przestaje.
  • #20
    Paweł_blacha
    Level 2  
    sterownik się przegrzewa i gaśnie auto, czasem wystarczy przelutować gdyż powstają zimne luty w nim
  • #21
    michall900
    Level 1  
    Witam może ktos pomoże

    I mnie dopadl taki problem vectra c 2.2 DTI mianowicie silnik chodził normalnie az pewnego razu szarpnal na wolnych obrotach dwa razy i zgasł. Odczytałem błedy i wyszło:

    -P0340-FA obwód czujnika pozycji wałka rozrządu, wadliwe działanie
    -P0340-FD obieg prądowy czujnika połążenia wału krzywkowego - wartość poza wymaganym zakresm
    -P0335-FD Obwod czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

    Postanowilem wymienic czujnik położenia wału na oryginalny Boscha i samochod odpalil ale znow po paru min szarpnąl i zgasł i nie dało sie go juz uruchomic, pozniej na włączonym zapłonie było słychac tak jak by cos na pompie pstrykalo oraz obrotomierz falowal i było slychac ze prad idzie na rozne odbiorniki typu ksenon i zaworki od podcisnienia. Jakies pomysły czy pozostaje tylko czujnik na pompie?