Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes w124 3.0 TD - Instalacja świec żarowych

jagus05 25 May 2013 20:36 4614 13
SterControl
  • #1
    jagus05
    Level 10  
    Witam

    Przełożyłem w mercedesie w124 silnik z 2.3 benzyna na 3.0 TD. Samochód odpala jeździ. Dorabiałem instalacje świec żarowych, na zimnym silniku wszystko ok, świece grzeją, po odpaleniu przestają grzać. Później gdy silnik się nagrzeje świece ponownie zaczynają grzać. Do sterownika podpiąłem tak:
    30 - zasilanie
    15 - sygnał ze stacyjki
    31 - masa
    50 - elektromagnes z rozrusznika
    LA - żarówka
    T - czujnik temperatury

    Podłączyłem coś źle? Może do złego czujnika temperatury? Proszę o pomoc.
  • SterControl
  • #2
    markslew
    Level 27  
    Może czujnik temp. świrować, pomierz go na ciepło i gorąco jaką ma oporność.
  • SterControl
  • #3
    jagus05
    Level 10  
    Nie wiem dokładnie który czujnik jest za to odpowiedzialny. Mam dwa czujniki jedno pinowe i na obu zachowuje się tak samo.
  • #5
    jagus05
    Level 10  
    Wszystkie były razem z kupionym silnikiem. Jest w nim 4 czujniki temperatury. Dwa 2 pinowe i dwa 1 pinowe. Instalacji nie kupiłem wiec nie wiem który do czego.
  • #6
    markslew
    Level 27  
    Nad alternatorem powinieneś mieć czujnik 1 pinowy. Zobacz czy masz.
  • #7
    jagus05
    Level 10  
    Mam i własnie do niego podpiąłem sterownik.
  • #8
    markslew
    Level 27  
    To tak ma być, pomierz ten rezystor.
  • #9
    jagus05
    Level 10  
    Ok jutro pomierzę. Mam jeszcze problem z układem zasilania przyspieszacza pompy wtryskowej (inaczej to chyba sterowanie biegiem jałowym). W moim modelu jest on elektroniczny. Domyślam się ze ma być jakoś połączony z tym 2-pinowym czujnikiem w bloku. Jak dorobić taki układ?
  • #10
    markslew
    Level 27  
    Jak masz elektronicznie ster. bieg jałowy to musisz mieć moduł ELR, w oryginale jest on za akumulatorem. ELR bierze sygnał z czujnika prędkości obr. przy kole zamachowym. Musisz mieć podłączenie z pompą wtryskową, w jej tylnej górnej części jest wtyczka.
  • #11
    jagus05
    Level 10  
    Czujnik na zimnym nie ma praktycznie oporu (0,5 Ohm). Jak jest ciepły to brakuje skali na mierniku.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Może mi ktoś wskazać na tych schematach moduł ELR albo podrzucić jakiś lepszy schemat?
  • #13
    jagus05
    Level 10  
    Czujnik będę miał dopiero jutro więc sprawdzę.

    Może mi ktoś powiedzieć czy dobrze odczytałem oznaczenia modułu ELR?

    31 -masa
    15 - zasilanie ze stacyjki (puscic przez ten przekaznik przepieciowy?)
    EL+ - włącznik elektromagnetyczny na pompie
    GM- czujnik prędkości kola zamachowego
    GM+ - j.w.
    TF - czujnik temperatury
    TD - to idzie chyba do modułu EGR?
    DI - złącze diagnostyczne?

    Tylko jeszcze problem w tym, że mam dwupinowy czujnik temperatury a na żadnym schemacie takiego nie widziałem.
  • #14
    jagus05
    Level 10  
    Wymiana czujnika na nowy nie pomogła.