Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes w124 3.0 TD - Instalacja świec żarowych

jagus05 25 Maj 2013 20:36 3561 13
  • #1 25 Maj 2013 20:36
    jagus05
    Poziom 9  

    Witam

    Przełożyłem w mercedesie w124 silnik z 2.3 benzyna na 3.0 TD. Samochód odpala jeździ. Dorabiałem instalacje świec żarowych, na zimnym silniku wszystko ok, świece grzeją, po odpaleniu przestają grzać. Później gdy silnik się nagrzeje świece ponownie zaczynają grzać. Do sterownika podpiąłem tak:
    30 - zasilanie
    15 - sygnał ze stacyjki
    31 - masa
    50 - elektromagnes z rozrusznika
    LA - żarówka
    T - czujnik temperatury

    Podłączyłem coś źle? Może do złego czujnika temperatury? Proszę o pomoc.

    0 13
  • SterControl
  • #2 25 Maj 2013 23:25
    markslew
    Poziom 27  

    Może czujnik temp. świrować, pomierz go na ciepło i gorąco jaką ma oporność.

    0
  • #3 25 Maj 2013 23:27
    jagus05
    Poziom 9  

    Nie wiem dokładnie który czujnik jest za to odpowiedzialny. Mam dwa czujniki jedno pinowe i na obu zachowuje się tak samo.

    0
  • SterControl
  • #4 25 Maj 2013 23:30
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Oczywiście czujnik w komplecie ze sterownikiem świec a nie jedno z mazdy drugie z łopla 28 lat starszego.

    0
  • #5 25 Maj 2013 23:36
    jagus05
    Poziom 9  

    Wszystkie były razem z kupionym silnikiem. Jest w nim 4 czujniki temperatury. Dwa 2 pinowe i dwa 1 pinowe. Instalacji nie kupiłem wiec nie wiem który do czego.

    0
  • #6 25 Maj 2013 23:37
    markslew
    Poziom 27  

    Nad alternatorem powinieneś mieć czujnik 1 pinowy. Zobacz czy masz.

    0
  • #7 25 Maj 2013 23:41
    jagus05
    Poziom 9  

    Mam i własnie do niego podpiąłem sterownik.

    0
  • #8 25 Maj 2013 23:43
    markslew
    Poziom 27  

    To tak ma być, pomierz ten rezystor.

    0
  • #9 25 Maj 2013 23:50
    jagus05
    Poziom 9  

    Ok jutro pomierzę. Mam jeszcze problem z układem zasilania przyspieszacza pompy wtryskowej (inaczej to chyba sterowanie biegiem jałowym). W moim modelu jest on elektroniczny. Domyślam się ze ma być jakoś połączony z tym 2-pinowym czujnikiem w bloku. Jak dorobić taki układ?

    0
  • #10 26 Maj 2013 01:11
    markslew
    Poziom 27  

    Jak masz elektronicznie ster. bieg jałowy to musisz mieć moduł ELR, w oryginale jest on za akumulatorem. ELR bierze sygnał z czujnika prędkości obr. przy kole zamachowym. Musisz mieć podłączenie z pompą wtryskową, w jej tylnej górnej części jest wtyczka.

    0
  • #11 26 Maj 2013 15:44
    jagus05
    Poziom 9  

    Czujnik na zimnym nie ma praktycznie oporu (0,5 Ohm). Jak jest ciepły to brakuje skali na mierniku.

    Dodano po 41 [minuty]:

    Może mi ktoś wskazać na tych schematach moduł ELR albo podrzucić jakiś lepszy schemat?

    0
  • #12 26 Maj 2013 19:13
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    Oczywiscie to termowłącznik .
    Czujnik zimny ma 1-5k a gorący 200-300om.

    0
  • #13 28 Maj 2013 22:44
    jagus05
    Poziom 9  

    Czujnik będę miał dopiero jutro więc sprawdzę.

    Może mi ktoś powiedzieć czy dobrze odczytałem oznaczenia modułu ELR?

    31 -masa
    15 - zasilanie ze stacyjki (puscic przez ten przekaznik przepieciowy?)
    EL+ - włącznik elektromagnetyczny na pompie
    GM- czujnik prędkości kola zamachowego
    GM+ - j.w.
    TF - czujnik temperatury
    TD - to idzie chyba do modułu EGR?
    DI - złącze diagnostyczne?

    Tylko jeszcze problem w tym, że mam dwupinowy czujnik temperatury a na żadnym schemacie takiego nie widziałem.

    0
  • #14 31 Maj 2013 18:27
    jagus05
    Poziom 9  

    Wymiana czujnika na nowy nie pomogła.

    0