Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Praca przy tworzeniu systemów opartych o urządzenia elektroniczne

25 May 2013 22:33 1773 8
  • Level 8  
    Cześć,
    Aktualnie studiuję informatykę na czwartym roku. Po studiach (za rok) chciałbym pracować w sektorze związanym z systemami opartymi o urządzenia elektroniczne - chyba mogę to ogólnikowo nazwać systemami wbudowanymi.

Czy informatyk ma szanse na taką pracę ? Na studiach głównie programowanie obiektowe (java, .net) oraz poruszanie innych aspektów związanych z informatyką, mało wspólnego mieliśmy z mikrokontrolerami, elektroniką, elektrotechniką - podstawy. Oczywiście znam C, C++ oraz asembler nie jest mi raczej obcy (RISC/CISC).

Systemy (informatyczne) oparte o systemy wbudowane to bardzo szerokie pojęcie i zahacza o wszelkie możliwe dziedziny, bo przecież budując ultrasonograf (usg), to wymagana jest wiedza z kilku dziedzin (nie wspominając o medycynie, ale to pomijam, bo to już aspekt współpracy ze specjalistami z tej dziedziny, czyli inżynieria wymagań). Budowa systemów (informatycznych?) dla przemysłu (związanych z automatyką), to kolejne zagadnienia, których nie poznaję na studiach.

Proszę o jakiekolwiek informacje dot. tego jakie umiejętności powinienem posiadać starając się o stanowisko, które opisałem powyżej. Ponadto niewiele ofert pracy dla tego typu stanowisk jest raczej czymś demotywującym. Praca z tego typu systemami raczej kojarzy mi się z osobami, które ukończyły Elektronikę, czy osoby na elektronice są uczone tego typu rzeczy ?

Dziękuje bardzo! :)
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 39  
    genio21 wrote: