Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI A6 1.9 tdi awx po rozgrzaniu traci moc ponizej 2000 rpm

25 Maj 2013 22:44 4443 3
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich mam problem z moja A6 awx . Znalazłem dużo podobnych tematów ale nie takich jak mój, opiszę ten problem od początku krok po kroku co robiłem i jakie są objawy.

    Kupiłem autko w lutym jako uszkodzone (silnilnik działał w trybie awaryjnym) poprzedni własciciel nie mógł dojść przyczyny dlaczego, nawet po podpięciu do kompa wszystko było ok. Jako że znam Audi i byłem szczęśliwym posiadaczem kilku modeli postanowilem zmierzyć się z tym problemem i odkupic ją za nie dużą kwotę 1200 £.
    Zabralem się za diagnozowanie i na pierwszy ogień poszedł n75 org. Oczywiscie, okazuje się ze turbo zaczyna działać auto odzyskuje moc i .
    Postanawiam wymienić wszystkie przewody podciśnienia (te cieniutkie) .
    Autko zaczyna latać moc ok, praca silnika ok.
    2 tyg po tym niestety złamałem nogę i nie mogłem nacieszyc sie moją malutką, odpalałem ją co dzień przez 8 tyg. bez najmniejszych problemów .
    Po 8 tyg. nadszedł czas na powrót na droge moją maleńką , i tu zaczyna się moja historia.
    Odpalam dziwny dymek za mną siwy przez parę sekund i jest ok, ruszam autko ładnie jedzie po 10 minutach staje na światłach , zielone ruszam i zonk szarpnęła i zgasła. Odpalam i ruszam cieżko na pół sprzęgle z 1800 rpm przy ruszaniu spadają na 1100 ale rusza powoli obroty rosną powoli a pedał w podłodze przekracza 2100-2200 i kop taki że na mokrej drodze koła zaczynają mielić jest ok, ponizej 2000 brak mocy . Dojechałem na prking pod dom i zaczynam cofać pół szprzęgło ruszam i nagle czarna chmura dymu. Zrobiłem wielkie oczy i w ten sam dzień jestem u mechanika podpina maleńką pod komputer wyskakuje błąd 17664 czujnik temp. płynu, zamawiam i wymieniam kasujemy błąd i już nie wraca.Wracam do domu i znowu to samo brak mocy do 2200 powyżej ok wracam do mechanika podpina kompa i nic nie pokazuje ale po krótkiej rozmowie o przepływomierzu odkrecam oslone patrzę jakaś chińszczyzna podejrzenie że moze przekłamywać, kupuje nową bosch zakladam i bez różnicy ale postanawiam ją zostawić zawsze org. lepszy niż zamiennik.
    Problem nie miną więc zaczynam przeglądac wszystko po kolei zaczynam od egr zasyfiony nagarem ok 1 mm wyczyściłem ale przy montażu rury między ic a egr mają metalowe kołnierze i jest na nich malutki luz po założeniu jest tam też czujnik który wymieniłem, filtr powietrza i paliwa oczywiście nowy.
    Zaczynam odpinać rurki podciśnienia i zauważam że po odpięciu przewodu łączącego n75 a gruchą turbo auto ma moc na tyle że nie muszę ruszać na pół sprzęgle ale wiadomo że mocy nie ma bo turbo się nie włącza ale po podpięciu natychmiast problem wraca brak mocy przy ruszaniu ale tylko na ciepłym śilniku.
    Grucha pracuje nie wiem czy prawidłowo ale sztanga chodzi .
    Postanowilem kupic kabelek vag, podpieliśmy z kolegą i na kanale 011 z tego co pamietam szły wykresy jak śilnik był chłodny szły razem równolegle ale jak temp. poszła na 90 stopni autko straciło moc poniżej 2000 to po dodaniu gazu jeden wykres wskoczyl na 2000 mlg a drugi został na 1100 i dopiero po odzyskaniu mocy wyrównał się .
    Pedał gazu reaguje z opuznieniem ok 2 sek.
    Proszę bardzo o pomoc jezeli mam zrobić logi to proszę o instrukcję jak to zrobić .
    Jeżeli mój temat znajduje się nie tu gdzie powinien,to przepraszam, ale czytałem trochę i nie znalazłem takiego jak mój, pozdrawiam wszystkich .
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 1  
    kolego spróbuj zobaczyć va-kum pompę :] jeżeli ona nie pracuje tak jak należy nie podaje ciśnienia na turbo bardzo częsta przyczyna w takich przypadkach

    Jak to nie 2 zaworków podcienienia to będzie przyczyna tej pompy vaku tym bardziej że jeżeli dymi to jest tym bardziej prawdopodobne pozdrawiam
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 35  
    Z tego co napisałeś wychodzi że turbo nie pompuje, więc albo geometria, albo N75, albo słabe podciśnienie.

    Zrób logi dynamiczne 003,008,011 3-bieg 1500obr, start logowania i gaz w podłogę do 4000rpm, oczywiście na bezpiecznym bezludnym i prostym odcinku drogi po lewej stronie jak rozumiem :)
  • Poziom 4  
    Można odnowić temat ? Mam ten sam problem :(