Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

T25 - Kłopoty z odpaleniem bez odprężnika.

26 Maj 2013 09:31 3732 28
  • Poziom 10  
    Witam. Mam problem z odpaleniem mojego t25 bez odprężnika nieraz odpali ale to rzadko, gdy zastartuje go bez odprężnika zakręci ale zaraz go hamuje i nie może ruszyć natomiast z odprężnikiem nie ma problemów z odpalaniem. Kiedyś myślałem, że ten stary rozrusznik nie daje mu rady więc kupiłem nowy szybkoobrotowy.
  • Poziom 42  
    Akumulator sprawny - wydajność?
  • Poziom 29  
    A jaki jest stan aku?
  • Poziom 24  
    Tak jak wyżej stan akumulatorów, instalacji elektrycznej- czyste nie zaśniedziałe klemy to podstawa.
  • Poziom 43  
    MaRcInn19 napisał:
    Mam problem z odpaleniem mojego t25 bez odprężnika nieraz odpali ale to rzadko, gdy zastartuje go bez odprężnika zakręci ale zaraz go hamuje i nie może ruszyć

    Przytrzymaj go tak zahamowanego ok 5-10 sekund i następnie sprawdz co się nagrzało w obwodzie prądowym, czyli klemy, słupki przewód, wyłacznik masy, śruby prądowe na rozruszniku, mostek prądowy rozrusznika.
  • Poziom 10  
    Akumulatory dobre są miałem 2 wcześniej ale teraz mam boscha jedną 12.
  • Poziom 24  
    Na jakiej podstawie twierdzisz że są dobre?? Na ciepłym silniku lepiej pali niż na zimnym? Posprawdzaj wszystko to co zostało napisane :!:
  • Poziom 10  
    Akumulator kupiłem w styczniu nowy to jak może być nie dobry? On odpala bez odprężnika tylko, że raz odpali a potem jak chce odpalić to się zatrzymuje i koniec.
  • Poziom 43  
    MaRcInn19 napisał:
    Akumulatory dobre są miałem 2 wcześniej ale teraz mam boscha jedną 12

    To dobrze akumulator można wykluczyć.

    Zrób to co napisałem a naprawisz ciągnik.
  • Poziom 10  
    Startowałem go 20 razy raz mi się porządnie zatrzymał to ciepłe się zrobiły klemy na akumulatorze i wyłącznik masy, rozrusznik zimny nic się nie nagrzało.
  • Poziom 24  
    Czyli masz straty energii elektrycznej bo jest zamieniana w cieplną. Wyczuśc wszystkie połączenia i daj na wazelinę techniczną.
  • Poziom 10  
    nie mam wazeliny mam taką specjalną maść
  • Poziom 43  
    MaRcInn19 napisał:
    nie mam wazeliny mam taką specjalną maść

    Maść ''Kali''?
    Rozbierz klem,y wyczyść do połysku pod przewód i pod słupki i wyczyść wyłacznik masy , to nie może pracować jak się grzeje.
  • Poziom 24  
    Może byc. Pamiętaj wszystkie połączenie grzejące się przeczyśc szczotką drucianą, ewentualnie papierem ściernym.
  • Poziom 38  
    Zasadnicze pytanie: jaka jest pojemnośc tej baterii i max. prąd rozruchu?
    Tam powinny być raczej 2x po 6V i 195Ah.
  • Poziom 10  
    miałem 2x po 6V i 195AH i było tak samo, a teraz mam trochę mniej jak 195AH i chociaż mi go doładowuje na maksa a nie tak jak wtedy niedoładowany cały czas.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Zrobię tak jak piszecie poczyszczę styki na akumulatorze i kupię nowe kable i nowe klemy i na pewno bd lepiej niż na tych starych kablach.
  • Poziom 38  
    Ile konkretnie? chyba nie 120 Ah. Dlaczego nie napisaleś po prostu 180 jeśli to ma być "nieco mniej"
    Może zmierzysz dla nas napięcie na (ołowiowych słupkach) nie klemach akumulatora w trakcie kręcenia rozrusznikiem?
    Każdy kabel i połączenie stanie się dobrze ciepłe w wyniku zatrzymania rozrusznika nie mogącego ukręcić motorem (prąd grubo ponad 1000A) jedną z przyczyn jest właśnie za duża rezystancja wewnętrzna baterii, która to ściśle zależna jest od pojemności miedzy innymi.
    Nie jest żadną argumentacją, żeby wymieniać zalecaną pojemność na mniejszą, bo bateria się nie doładowuje- jakieś nowe tezy.
    Zobaczymy na finał..
    Nie wierzę też w cudowne działanie wazeliny- której nie wolno stosować na wyprowadzenia ołowiowe, co najwyżej zabezpieczać elementy z zewnątrz przed korozją itp.
    Poprawność połączeń masy i kabla prądowego można dziecinnie łatwo zmierzyć miernikiem w trakcie obciążenia- spadek napięć.

    Zakup nowych kabli i wymiana tych oryginalnych też niczego nie zmieni- stare kable są tak samo dobre, należy jedynie zadbać o metaliczną czystość styku i minimalną rezystancję połączeń.
    Powodzenia.
  • Poziom 29  
    Można prosi rocznik ciągnika i pomiary napięcia spoczynkowego akumulatora, napięcie podczas rozruchu jak i napięcia ładowania.
    Przewodów nie wymieniaj, wymień klemy jak i końcówki oczkowe na ich końcach.
  • Poziom 10  
    T-25A2 rocznik 1983. Czym mam zmierzyć napięcie spoczynkowe akumulatora i podczas rozruchu. Napięcie ładowania to 14v mierzył mi kiedyś kumpel.
  • Poziom 38  
    Miernikiem uniwersalnym za 25 zł.
  • Poziom 29  
    Takim samym miernikiem jakim mierzył Ci kolega.
    A pomiary kiedyś się nie liczą.
    Masz może przewody rozruchowe? Załatw sobie, pożycz i podłącz minus na akumulatorze bezpośrednio ze śruba mocującą rozrusznik do silnika i w tedy próbuj zapalić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Bez różnicy. Zapala się tak by zapalił jak najszybciej i najmniej boleśnie.
    Odprężnik właśnie po to został stworzony by ułatwić rozruch.
    Odprężnik można stosować jeszcze w sytuacji awaryjnej gdy silnik się rozbiega do jego zgaszenia.
    Nie wolno używać odprężnika do zwykłego codziennego gaszenia silnika, robi się to gazem zmniejszając go, by odciąć paliwo.
  • Poziom 29  
    Zimny silnik władimirca jest dość ciężko zapalić bez odprężnika - to normalne w tym modelu. Jak są dobre akumulatory to jeszcze się uda, ale na kilkuletnich to już można zapomnieć. Jak ciągnik rozgrzeje się trochę, to powinien zapalić bez odprężnika a jeśli mimo wszystko nie zapali, to świadczy to o kiepskim stanie akumulatorów. Swego czasu robiłem pomiary prądu pobieranego przez klasyczny rozrusznik T25- przy wyciągniętym odprężniku pobierał ok 230A, po wciśnięciu pobrał ponad 500A i się zatrzymał. Po wymianie na rozrusznik szybkoobrotowy silnik zapalił bez odprężnika a rozrusznik pobierał ok 300A. Jak widać, nie są to małe wartości prądów, dlatego wymagają one określonej kondycji akumulatorów, bo przy kiepskim akumulatorze przy poborze 500A napięcie spadnie do 6V i ciągnik nie zapali.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    Jedna dwunastka 140 ah lub dwie dwunastki połączone równolegle po około 70ah. Połączenie równoległe mniejszych aku daje większy prąd rozruchowy. Przy tak sporadycznym użytkowaniu akumulatory będą niedoładowane i szybko się zepsują chyba ze, te mniejsze będziesz przekładał do samochodu.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Równoległe łączenie akumulatorów nie jest dobrym rozwiązaniem. Byłoby ono akceptowalne, gdyby ciągnik był uruchamiany codziennie i pracował po kilka godzin. W przypadku rzadkiego uruchamiania doprowadzisz do tego, że ciągle płynące prądy wyrównawcze rozładują lepszy akumulator. Pomyśl nad połączeniem szeregowym 2x6V lub użyj jednego akumulatora 12V. Nie wiem tylko, jaki rozmiar zmieści się tam. Jest jeszcze jedno wyjście, gdy chcesz mieć 2 akumulatory równolegle: zastosować drugi odłącznik masy, który by obsługiwał tylko jeden (dowolnie wybrany) akumulator. Po wejściu do kabiny musiałbyś wtedy naciskać 2 przyciski i wychodząc też naciskać oba.
  • Użytkownik usunął konto