Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Reduktor bez grzania na 22 KM do kosiarki.

26 Maj 2013 21:04 3723 16
  • Poziom 12  
    Witam.
    Od dłuższego czasu testuję instalację gazową do traktorka B&S INTEK. Patent ma polegać na tym, aby było to najtańsze, najprostsze no i oczywiście niezawodne. Instalacja zbudowana ze zbiornika- butla propan-butan 17l w pionie(wylot frakcji lotnej), reduktor z regulacją manualną bodajże od acetylenu, za nim w szeregu reduktor od kuchenki gazowej z wyjściem na wąż giętki. Wąż doprowadza gaz do gażnika. W gażniku trójnik do rozprowadzenia na dwie gardziele.
    Problem - przy małym obciążeniu silnik pracuje i da się regulować. Niestety przy większym obciążeniu typu pług lub kosiwo o trzech nożach zamarza pierwszy reduktor oraz utrudniona regulacja dawki gazu.
    Rozwiązaniem mógłby być reduktor od skuterów często montowany w słonecznej Italii, lecz niestety te reduktory mają wydajność coś do ok. 8 KM. Przynajmniej moja zaprzyjaźniona hurtownia jacus.eu większego nie miała.

    Czy ktoś się spotkał z reduktorem do silnika chłodzonego powietrzem o większej mocy? Za odpowiedzi typu "owiń rurkę z gazem wokół rury wydechowej" dziękuję, na księżyc się nie wybieram.
  • Poziom 38  
    Na moją wiedzę wolne odparowanie gazu w butli bez ogrzewania niesie za małą wydajność energetyczną- gaz dla takiej mocy musi iść postacią cieczową i rozprężać się gwałtownie przy pomocy grzania blisko kolektora niestety.
    Poza tym ciagły pobór gazu obniża temperaturę w butli i spada ciśnienie do krytycznie niskiej wartości.
  • Poziom 29  
    Płaszcz wodny na wydech lub wężownica do miski olejowej reduktor normalny od auta i całość zalana borygo albo grawitacyjnie a jak sie nie uda to pompa wody od webasto na 12V
    Innego rozwiązania nie bardzo widzę
    Poszukaj był na elektrodzie traktorek z silnikiem 126p na lpg
  • Poziom 43  
    22KM to dużo i fizyki nie przeskoczy.
    Wystarczy pompka obiegowa i podgrzewanie płynu na wydechu.
    Oczywiście normalny reduktor LPG przezież to tylko 30 zł za używke.
  • Poziom 34  
    Skoro zamarza 1 reduktor to znaczy, że w nim następuje zamiana fazy ciekłej na gazową. Ja wyprowadziłem z butli fazę lotną do reduktora. U mnie ochładza się butla. Z uwagi jednak na dużą metalową powierzchnię butla pobiera ciepło z otoczenia. Objawem w lecie jest wykraplanie wilgoci na jej ściankach (faza ciekła wody), a to znaczy, że temperatura butli i tak jest powyżej 0°C. Sposób testowałem na silniku malucha (znajdziesz w DIY).
    Sposób był skrytykowany przez gaziarzy, którzy wróżyli rychłe zejście z tego świata silnikowi i mi również. Po dwóch sezonach silnik i ja mamy się dobrze.
  • Poziom 12  
    >Z uwagi jednak na dużą metalową powierzchnię
    Właśnie, potrzebny większy reduktor, tylko skąd go brać?

    >Skoro zamarza 1 reduktor to znaczy, że w nim następuje zamiana fazy ciekłej na gazową.
    Butla od kuchenki, pobór frakcji lotnej, ale minimalnie za duża różnica ciśnień i robi się "zamrażarka"

    >22KM to dużo i fizyki nie przeskoczy
    Przeskoczy, mało brakuje. Skoro teraz pracuje na zakresie ok. 4-12 i na średnim obciążeniu sobie radzi... Wiem że przy pełnym wydajność powinna być dwa albo trzy razy większa, dlatego szukam większego reduktora. Może ktoś słyszał, widział. Włosi na tym jeżdżą. Nie wierzę że produkują tylko do 125 ccm, aczkolwiek katalogi które znalazłem w necie pokazują tylko te małe.
  • Poziom 43  
    Czemu bronisz się rękami i nogami przed reduktorem nagrzewanym cieczą ?
  • Poziom 21  
    Zastosuj krótką sondę grzania gazu z wężykami w wydechu na ogniu produkcji BRC stosowałem ją do VW chłodzonych powietrzem odpala na gazie.Markowe i bezproblemowe i atestowane urządzenie jednak przepisy nie przewidują już montażu gazu do wiatraków kod sondy E5900004 dostępna była w CZAKRAM Tarnów dystrybutor BRC na Polskę.Do sondy podawany jest gaz w fazie ciekłej odparowuje w sondzie i podawany do reduktora w fazie lotnej,
  • Poziom 10  
    jest taki i daje radę sam taki montowałem nazywa się BRC Colibri Pneumatyk
  • Poziom 35  
    Może przyda się Ci taka informacja. Podczas spawania migomatem w osłonie CO2 też lubi zamarzać reduktor tj. przy dużym poborze gazu. Fachowcy wymyśli podgrzewacz elektryczny, który montuje się na przewodzie z w/wym. gazem. Szkoda, że są one 230 v, a może są w sprzedaży takie podgrzewacze na 12 V.
  • Poziom 29  
    Staszek49 napisał:
    Może przyda się Ci taka informacja. Podczas spawania migomatem w osłonie CO2 też lubi zamarzać reduktor tj. przy dużym poborze gazu. Fachowcy wymyśli podgrzewacz elektryczny, który montuje się na przewodzie z w/wym. gazem. Szkoda, że są one 230 v, a może są w sprzedaży takie podgrzewacze na 12 V.

    Są również na 24V i grzeją dosyć nieźle
  • Poziom 12  
    >Czemu bronisz się rękami i nogami przed reduktorem nagrzewanym cieczą ?
    Już pisałem, ma być tanio, prosto. Instalacja CO bardzo komplikuje cały system dodatkowego zasilania.
    >sam taki montowałem nazywa się BRC Colibri Pneumatyk
    Właśnie kolibri jest do 8 KM
    >Szkoda, że są one 230 v, a może są w sprzedaży takie podgrzewacze na 12 V.
    Są to podgrzewacze do dwutlenku węgla na 24V zmiennego, Peruna n.p., myślałem o tym, ale obawiam się trochę, aby po montażu takiego patentu nie znaleźć się na drugim końcu naszego kochanego kraju. Jeśli ktoś wymyśli, opatentuje i zdobędzie odpowiednie certyfikaty na taki podgrzewacz do gazu propan-butan, to czemu nie.
    >Zastosuj krótką sondę grzania gazu
    Dokładnie o coś takiego mi chodzi, problem z dostępem tylko jest.
  • Poziom 21  
    Krótka sonda do chłodzonych powietrzem sprawdzę dostępność oraz koszty u dystrybutora dam znać po niedzieli.
  • Poziom 24  
    Witam, a może zwykły parownik z auta i ze dwie grzałki elektryczne w nim, takie z nowszych dizli. Na alledrogo za ok 50 pln coś takiego kupiłem i wpiełem przed reduktor aby w zimie szybciej na lpgu śmigać i było cieplej w kabinie :D , a i jakiś regulator temp.
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    >dwie grzałki elektryczne
    Za mała wydajność prądowa generatora.
  • Poziom 17  
    Najlepiej i najprościej wykorzystać ciepło spalin, owinął bym ciasno rurkę miedzianą wokół kolektora wydechowego, do tego pompka obiegowa i reduktor, im mniej płynu tym lepiej, chyba 0,5 litra by weszło w cały układ. Jedyna wada trzeba by przełączać na gaz po rozgrzaniu kolektora.
  • Poziom 12  
    Temat zamykam gdyż nie da się zastosować reduktora o takiej wydajności bez wymiennika ciepła.