Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania Irizar - Szarpie przy wrzucaniu biegów.

26 Maj 2013 22:55 3510 6
  • Poziom 9  
    Mam problem z autobusem Irizar . Szarpie na 2,3,4 przełożeniu. Skrzynia po naprawie walka głównego , wymieniono synchronizatory .
    Wybieranie biegów jest wykonywane za pomocą elektro-pneumatycznego układu. Dźwignia zmiany biegów jest elektrycznym przełącznikiem a przerzucaniem biegów zajmują się elektrozawory . Całym tym układem zarządza sterownik i nie jest to opticruise. Wszystko wygląda jak w manualnej skrzyni biegów
    Chciałbym zdiagnozować to sterowanie przełożeniami ale nie da się tego zrobić Jaltestem . Może jest kod migowy ?

    Jeśli ma ktoś jakąś wiedzę o tym układzie to proszę o pomoc ?
  • Poziom 31  
    W jaki sposób wysprzęglane jest sprzęgło?Manualnie czy automat?
  • Poziom 9  
    Manualnie. Przy pedale sprzęgła znajdują się 3 czujniki. Jeden od załączenia pedału sprzęgła i dwa przełączniki. Podczas wciskania pedału sprzęgła jeden się wyłącza a drugi włącza.
    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

  • Poziom 30  
    Witam kolego co siedzi w tym Irizarze, Comfort Shift ze skrzynią ZF,która ZF 4/5HP502/592/602 C czy może któraś z tych ZF 4 5HP500, 590 i 600 najlepiej podaj numer vin ,może coś się poradzi.
  • Poziom 9  
    Witam
    Jest to skrzynia bigów Scani GR801/R . Układ wybierania biegów podobny do ZF Easy Shift . Opis ZF easy shift znajduje sie w książce wydanictwa WKŁ " Układy przeniesienia napędu " polecam . NR Ramy YS4K4X20001832819.

    Co dziwne gdy jest zimno wybieranie biegów przebiega poprawnie . W momencie gdy cały zespół napędowy nabierze temperatury . Zaczyna szarpać podczas przełanczania medzy 2,3,4 biegiem . Dodatkowo wyregulowałem pedał sprzegła aby zbyt wcześnie nie został załączany włącznik informujący sterownik o wysprzęgleniu skrzyni . Po regulacji jest troszke lepiej mniej szarpie . Ale i tak przłącznie biegów jest zbyt gwałtowne .

    Tak sobie myśle może czujnik halla działa nieprawidło gdy jest zbyt wysoka temperatura ? Albo czujnik predkości walka głównego ? :?:
  • Poziom 15  
    W starszych Irizar-ach mamy CAG lub tak jak tutaj CS (comfort shift), pytanie gdzie robiony był wałek i czy na pewno jest prawidłowo poskładany. Ewentualnie kwestia o-ringów, oleju.... oczywiście warto jest sprawdzić kody błędów.
  • Poziom 16  
    Jako że chodzi o taki sam autokar z tą samą skrzynią biegów to nie zakładam nowego tematu.
    Problem polega na tym że zaczyna wariować sterowanie biegami comfort shift np. gdy zaczynamy po kolei wkładać biegi wszystko idzie płynnie w pewnym momencie gdy np wkładamy 6 na wyświetlaczu miga na zmianę 4 i 6 siłownik cały czas przerzucają jak by nie wiedział co ma zrobić, innym razem znów wkładamy np wsteczny a nie dzieje się nic lub próbuje go włożyć słychać pracę siłowników ale nie ma rezultatu na wyświetlaczu cały czas N
    Siłowniki sprawdzone szczelne, może ktoś miał taki przypadek lub ma taki wybierak do sprzedania.