Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Schemat podłączenia gniazda 13-to pinowego do przyczepy.

Miś21 07 Sty 2013 14:54 126232 42
  • #31 07 Sty 2013 14:54
    viper555
    spec od auto-elektro

    Wyłącza przeciwmgielny w samochodzie i włącza w przyczepie.P

  • #33 07 Sty 2013 15:31
    hubertbaran
    Poziom 16  

    Jeśli mogę wtrącić,nie polecam montowania gniazd "na żywca" do wiązki nawet w starszych konstrukcjach. Dużo lepiej sprawuje się moduł który nie jest drogi. Większość ma diagnostykę która ułatwia życie w przypadku uszkodzonej lampy stopu czy kierunku. Nie obciąża instalacji która jest w rożnym stanie. Likwiduje również problem mikro styku w gnieździe(jest nie konieczny)

    Co do rodzaju gniazda 13 pinowe jest super przydatne w moim odczuciu, przydaje się nieraz wyprowadzone "na zewnątrz" zasilanie. Dużo lepiej go zapiać i pewnie trzyma.

  • #34 25 Lut 2017 09:31
    Junior_86
    Poziom 8  

    goliat777 napisał:
    viper555 napisał:
    Schemat podłączenia gniazda 13-to pinowego do przyczepy.

    Po co poprawiać oryginał.P


    po co jest ten szary stycznik z dwoma szarymi kablami. jak włożę wtyczkę to co on załącza.???




    widac tutaj, tak jak i w moim gniezdzie, ze jeden przewod jest zmostkowany. Plus do przeciwmglowego, a ten drugi?? gdzie go podlaczyc?? wychodzi do bagaznika z wiazka przewodow. Jesli to masa to czemu nie jest zmostkowana? A moze dziala to tylko z dodatkowym modułem?? wyciąłem moduł bo kupilem uzywany i ciezko było dojsc ładu- polowa przewodow była ucieta przy demontazu. Podlaczyłem "na krotko"

  • #35 25 Lut 2017 10:47
    borbet
    Poziom 12  

    Junior_86 napisał:
    goliat777 napisał:
    viper555 napisał:
    Schemat podłączenia gniazda 13-to pinowego do przyczepy.

    Po co poprawiać oryginał.P


    po co jest ten szary stycznik z dwoma szarymi kablami. jak włożę wtyczkę to co on załącza.???




    widac tutaj, tak jak i w moim gniezdzie, ze jeden przewod jest zmostkowany. Plus do przeciwmglowego, a ten drugi?? gdzie go podlaczyc?? wychodzi do bagaznika z wiazka przewodow. Jesli to masa to czemu nie jest zmostkowana? A moze dziala to tylko z dodatkowym modułem?? wyciąłem moduł bo kupilem uzywany i ciezko było dojsc ładu- polowa przewodow była ucieta przy demontazu. Podlaczyłem "na krotko"


    O który "mostek" chodzi? Szary czy brązowy? Szary to rozpinanie PM auta po wpięciu wtyku przyczepy. Brązowy to podwójna masa.

  • #37 25 Lut 2017 15:41
    borbet
    Poziom 12  

    Junior_86 napisał:
    o szary z bialym paskiem.


    Tak jak pisałem PM. Szary z paskiem to zasilanie PM tylnego w samochodzie odłączane po podpięciu przyczepy.

    Przykład poniżej:
    Schemat podłączenia gniazda 13-to pinowego do przyczepy.

  • #38 28 Lut 2017 11:33
    Junior_86
    Poziom 8  

    to wez mi wytlumacz łopatologicznie. do czego mam podlaczyc ten "szary z bialym paskiem" ten drugi rozumiem ze to zmostkowany PLUS swiatla PM.
    Ja mam taki bajerek w gniezdzie 7PIN. ale narazie "szary z bialym paskiem" nie podlaczony.

  • #39 28 Lut 2017 13:36
    borbet
    Poziom 12  

    Junior_86 napisał:
    to wez mi wytlumacz łopatologicznie. do czego mam podlaczyc ten "szary z bialym paskiem" ten drugi rozumiem ze to zmostkowany PLUS swiatla PM.
    Ja mam taki bajerek w gniezdzie 7PIN. ale narazie "szary z bialym paskiem" nie podlaczony.


    Podłączyć tak, jak na obrazku (2 - fog light feed i 14 - fog lamp return). Trzeba tylko wciąć się w obwód zasilania. Dotyczy to obwodu w samochodzie. Odradzam jednak takie zabiegi w aucie z kontrolą żarówek czy magistralą CAN.
    Taki typ gniazda występuje też w wersji 7pin. Chodzi mi o switch odłączający zasilanie tylnej lampy PM samochodu.

  • #40 01 Mar 2017 00:58
    Junior_86
    Poziom 8  

    nie rozumiem ;) czy szary z b. paskiem to masa? czy co? raczej mam magistrale can ale czy to przeszkadza?? pasat b5 2000r.

  • #41 01 Mar 2017 10:24
    borbet
    Poziom 12  

    Junior_86 napisał:
    nie rozumiem ;) czy szary z b. paskiem to masa? czy co? raczej mam magistrale can ale czy to przeszkadza?? pasat b5 2000r.


    1. Switch w gnieździe (czy to 7 czy to 12 pin) jest po to by wyłączyć tylne PM w samochodzie, jak podłączy się przyczepę.
    2. Żeby wyłączyć PM w aucie trzeba wpiąć się w instalację auta (2 - fog light feed - zasilenie PM w aucie i 14 - fog lamp return - powrót zasilenia PM - z gniazda przyczepy) - wtedy PM świeci albo w aucie albo w przyczepie
    3. W autach po +-96-99r. (przyjąłem to umownie, jako końcówkę produkcji golfa mkIII), a na pewno, jeśli producent wymaga, najlepiej stosować moduł przyczepy, bo nie obciąża instalacji elektrycznej auta
    4. Moduł może być uniwersalny (np. z allegro) czy dedykowany do auta (rozwiązanie droższe, bo oprócz ceny modułu może być potrzebne wgranie softu do auta, ale za to najczęściej nie ma tu konieczności cięcia, lutowania itp.). Przy dedykowanym najlepiej jest mieć też oryginalną wiązkę i gniazdo haka.
    5. Moduły uniwersalne mają instrukcje i schematy podłączenia, ale dobrze jest mieć też schemat elektryczny auta, multimetr i odrobinę wiedzy. Często lepiej wydać 100-200zł za podłączenie modułu/ gniazda haka, niż samemu coś zrobić i popalić elektronikę auta (CAN, moduły sterujące itp.), bo tu ceny napraw zaczynają się od worka monet.

    PS Na grupie VAG po 96r. mało się znam, ale dla przykładu w takim Volvo V70 do 2004 można wpinać instalację haka w instalację auta bez modułu (jest opcjonalny) a od 2005r. już musi być moduł (bo np. po podpięciu przyczepy zmienia charakterystykę pracy ASB).
    Dodano po 9 [minuty]:
    Junior_86 napisał:
    pasat b5 2000r.


    Hmm. Użyłem opcji "Szukaj"...

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1183208.html

    To mi przypomniało, że w golfie III miałem w (chyba) lewej lampie oddzielne wolne złącze z wyprowadzeniem pinów do gniazda przyczepy. Gniazdo haka podłączyłem po prostu wsuwkami zaciśniętymi na przewodach.

  • #42 01 Mar 2017 22:32
    Junior_86
    Poziom 8  

    dobrze Ci sie przypomina z tymi dodatkowymi stykami w lampach. wszystko to wiem. nie wiedziałem tylko jak z tym PM zrobic zeby bylo dobrze:) wsumie to dalej mało mi mowi powrot PM z gniazda. Wydaje mi sie ze do lampy lewej tylnej PM to Jeden przewód tzw "Plus" i ogolna masa- jako drugi przewod zamykajacy obwod ;)

  • #43 01 Mar 2017 22:55
    borbet
    Poziom 12  

    Junior_86 napisał:
    dobrze Ci sie przypomina z tymi dodatkowymi stykami w lampach. wszystko to wiem. nie wiedziałem tylko jak z tym PM zrobic zeby bylo dobrze:) wsumie to dalej mało mi mowi powrot PM z gniazda. Wydaje mi sie ze do lampy lewej tylnej PM to Jeden przewód tzw "Plus" i ogolna masa- jako drugi przewod zamykajacy obwod ;)


    Wcinasz się w obwód zasilenia (+) PM. Zasilenie idzie do gniazda przyczepy. Powrót podpina się do tego switcha.
    W sytuacji bez przyczepy - zasilenie idzie przez gniazdo i dalej do PM auta.
    Gdy podepnie się wtyk przyczepy to switch rozłącza powrót do PM auta i świeci się tylko PM przyczepy,