Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter Aprilia Area - brak mocy

monster199 27 Maj 2013 16:34 3282 14
  • #1 27 Maj 2013 16:34
    monster199
    Poziom 7  

    Witam.
    Mam wielki problem z Aprilia Area, skuter kompletnie nie ma siły jechać. Wszyscy mechanicy załamują ręce. Bez zbędnych opisów dodam tylko, że apka jest po generalnym remoncie w autoryzowanym serwisie zipp.

    Link do filmu

    https://www.youtube.com/watch?v=1WxHnbTvXi0

    0 14
  • #2 27 Maj 2013 20:48
    zodiakmenda
    Poziom 21  

    Zacznijmy od tego że do jakiegokolwiek sprzętu mechanicznego spalinowego trza mieć troche wiedzy na temat mechaniki, filmu nie obejrze bo mam internet bezkabla i szkoda mi transferu co do spadku mocy podaj dokładnie jak zachowuje się skuter.

    1
  • #3 27 Maj 2013 21:29
    Wojtek.zse
    Poziom 31  

    monster199 napisał:
    ...dodam tylko, że apka jest po generalnym remoncie w autoryzowanym serwisie zipp.


    Proponuję zatem wrócić do nich i powiedzieć aby poprawili to co popsuli.

    0
  • #4 27 Maj 2013 21:38
    monster199
    Poziom 7  

    tak zrobiłem i oni nie są w stanie tego zrobic zwrócili pieniadze i co jak mój sprzęt nie działa
    Jeśli ktoś ma jakiś pomysl to naprawde potrzebuje pomocy

    0
  • #6 28 Maj 2013 16:25
    monster199
    Poziom 7  

    tak bo kupilem nowy

    0
  • #7 28 Maj 2013 18:44
    sebek3
    Poziom 27  

    Wykręć świecę i zobacz jak wygląda.

    0
  • #8 28 Maj 2013 21:54
    Staszek49
    Poziom 34  

    Może zmieniłeś rolki w wariatorze (na niewłaściwe) lub pasek. Z załączonego filmu nie wynika, aby pasek napędowy podczas zwiększania obrotów silnika wyraźnie zmieniał "położenie".

    0
  • #9 28 Maj 2013 22:59
    tomus2k
    Poziom 24  

    Staszek49 napisał:
    Może zmieniłeś rolki w wariatorze (na niewłaściwe) lub pasek. Z załączonego filmu nie wynika, aby pasek napędowy podczas zwiększania obrotów silnika wyraźnie zmieniał "położenie".

    Tak jak słusznie pisze ... i jeszcze
    Zatarty wariator (tuleja)
    Za długi lub za szeroki pasek
    Pęknięta sprężyna w sprzęgle odśrodkowym (pod tzw. dzwonem)

    0
  • #10 31 Maj 2013 00:33
    monster199
    Poziom 7  

    nowy wariator, pasek trzeci z kolei, spręzyna odśrodkowa zmieniona na krótszą bo wcześniej nie miał siły ruszyć

    0
  • #11 31 Maj 2013 09:00
    jack63
    Poziom 42  

    Czy nie jest tak, że po "remoncie" ściśnięte łożyska dają takie opory, iż silnik nie może się sam "uciągnąć" ???? Miałem takie przypadki po "remontach" robionych przez "fachowców"...
    Sprawdź czy po wykręceniu świecy da się obrócić wałem chwytając za sam czop (końcówkę). Nie ważne którą, prawą czy lewą.

    0
  • #12 31 Maj 2013 15:09
    tomus2k
    Poziom 24  

    Sprawdź czy ci nie ukręciło klina na dzwonie-magneto wystarczy odkręcić nakrętkę nie trzeba zdejmować, lub bez odkręcania pojedź do pierwszego lepszego "Kazia" co ma warsztat i zobacz lampą stroboskopową punkt zapłonu znak masz na obudowie-karterze, takie nacięcie a na dzwonie-magneta są linie.
    Trzeba rozebrać tą stronę z wentylatorem.

    0
  • #13 31 Maj 2013 21:00
    monster199
    Poziom 7  

    a co do lożyska jest ok zadnych oporów, łozyska skf teflon

    0
  • #15 03 Cze 2013 19:09
    monster199
    Poziom 7  

    wszystko było ok jak silnik byl bez osprzętu calego tylko wał i kartery

    0