Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1223 BS8690

27 May 2013 17:49 4887 15
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    daro111
    Level 31  
    marcellus1978 wrote:
    BS a 1 8690 Valve!

    Witam.
    Błąd ten w/g kodów to:
    8690 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi tylnej.
    Zapewne chodzi o elektrozawór redundancji (przerwa w instalacji lub zwarcie na elektrozaworze) .Tutaj koledzy biegli w dziedzinie mercedesa powinni coś więcej powiedzieć.
  • #3
    Siwybar
    Level 9  
    Mam podobny problem, notorycznie wyskakuje mi ten błąd. Proszę powiedzieć gdzie znajduję się ten elektrozawór? Po wymianie modulatora EBS błąd ciągle się pojawia.
  • #4
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    Po wymianie modulatora EBS błąd ciągle się pojawia.

    Nie wiem dlaczego wymieniłeś modulator, ale błąd ten dotyczy w/g mnie zaworu redundacji.
    Siwybar wrote:
    Proszę powiedzieć gdzie znajduję się ten elektrozawór?

    Może to coś przybliży problem ,jednak dobrze by było zrobić odpowiednią diagnostykę, a nie wymieniać na chybił/trafił.
    Mercedes Atego 1223 BS8690

    Mercedes Atego 1223 BS8690
  • #5
    Siwybar
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź. Byłem w dwóch warsztatach a nawet ASO Mercedes i nikt nie potrafił podać bezpośredniej przyczyny, sugerowano wymianę modulatora więc to zrobiłem. Niestety ciężko wykonać profesjonalną diagnostykę. Dodam że moje pytanie dotyczy Atego 1218 2002 r. tył na poduszkach.
    Problem z którym walczę to: regularne blokowanie kół osi tył (głównie prawego koła) nagle podczas jazdy.
    Po zamianie zacisków tył przód od 4 miesięcy mam spokój ale nie wiem czy przyczyna została rozwiązana. Wcześniej tylny zacisk był regenerowany a mimo to dochodziło do blokowania. Za każdym razem gdy to się działo pomagało zgaszenie silnika na ok.20 minut po "doczołganiu" się pod magazyn i rozładowaniu auta.
  • #6
    daro111
    Level 31  
    No na odległość faktycznie z takim problemem nie powalczymy, ale taka sugestia; jak znów zablokuje, to koniecznie trzeba przeprowadzić pomiary ciśnień i określić czy przyczyna mechaniczna czy pneumatyczna to podstawa. Dopiero po tym stwierdzeniu przyczyny można brnąć dalej.
  • #7
    Siwybar
    Level 9  
    Czy błąd BS8690 może mieć bezpośredni związek z blokowaniem bądź częściowym przyblokowaniem kół osi tył? Mam wrażenie że nieraz delikatnie "trzymają" mi hamulce.
  • #8
    daro111
    Level 31  
    Błąd dotyczy zaworu rezerwy, a zawór rezerwy służy do szybkiego zwiększania lub
    zmniejszania ciśnienia w siłownikach hamulcowych na osi tylnej w razie potrzeby (w dużym uproszczeniu). Tak że istnieje taka możliwość.
  • #9
    Siwybar
    Level 9  
    Czy w tym modelu Atego 1218 2002r. moduł regulacji ciśnienia to odrębna cześć, czy wchodząca w skład modulatora EBS?
  • #10
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    moduł regulacji ciśnienia to odrębna cześć, czy wchodząca w skład modulatora EBS?

    Regulacja ciśnienia odbywa się w modulatorach, a wysokość ciśnienia jest obliczana przez ECU EBS i przekazywana elektronicznie do modulatorów.
  • #11
    Siwybar
    Level 9  
    Czy ECU EBS jest w jakiś sposób do naprawienia lub wymiany?
  • #12
    tolo
    Level 34  
    Można próbować, czasami da się naprawić. Podeślij zdjęcie tego ECU ABS.
  • #13
    Siwybar
    Level 9  
    Nie podeśle zdjęcia bo nie wiem gdzie jest zlokalizowany i czy wogóle stanowi odrębną cześć w moim modelu Atego. Może ktoś podpowie?
  • #14
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    Nie podeśle zdjęcia bo nie wiem gdzie jest zlokalizowany i czy wogóle stanowi odrębną cześć w moim modelu Atego. Może ktoś podpowie?

    Szukaj po stronie pasażera pod pokrywą na wprost fotela pasażera.

    A sprawdziłeś już instalację do tego zaworu o którym mówi błąd ?
  • #15
    Siwybar
    Level 9  
    daro111 wrote:

    Szukaj po stronie pasażera pod pokrywą na wprost fotela pasażera.

    A sprawdziłeś już instalację do tego zaworu o którym mówi błąd ?


    Nie wiem jak wygląda taki zawór rezerwy i gdzie się znajduje? W sobote bede sprawdzał sterownik ECU EBS. Myśle, że przyczyna może tkwić albo w zaworze lub w sterowiku ECU EBS. Modulator EBS miałem zamieniany a błąd dalej się pojawiał.
  • #16
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    Nie wiem jak wygląda taki zawór rezerwy i gdzie się znajduje?

    Zdjęcie zaworu masz w 4 poście, do tego opis i schemat jego podłączenia.
    Siwybar wrote:
    Modulator EBS miałem zamieniany a błąd dalej się pojawiał.

    To że miałeś zmieniany to już pisałeś. Możliwe że niepotrzebnie bo przyczyna leży w zaworze nie modulatorze, a to inny element.
    Gdybyś pytał jak wygląda ECU EBS masz zdjęcie.
    Mercedes Atego 1223 BS8690