Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 1223 BS8690

27 May 2013 17:49 4653 15
  • #1
    User removed account
    User removed account  
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    daro111
    Level 31  
    marcellus1978 wrote:
    BS a 1 8690 Valve!

    Witam.
    Błąd ten w/g kodów to:
    8690 Awaria redundancji przy module regulacji ciśnienia osi tylnej.
    Zapewne chodzi o elektrozawór redundancji (przerwa w instalacji lub zwarcie na elektrozaworze) .Tutaj koledzy biegli w dziedzinie mercedesa powinni coś więcej powiedzieć.
  • #3
    Siwybar
    Level 9  
    Mam podobny problem, notorycznie wyskakuje mi ten błąd. Proszę powiedzieć gdzie znajduję się ten elektrozawór? Po wymianie modulatora EBS błąd ciągle się pojawia.
  • #4
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    Po wymianie modulatora EBS błąd ciągle się pojawia.

    Nie wiem dlaczego wymieniłeś modulator, ale błąd ten dotyczy w/g mnie zaworu redundacji.
    Siwybar wrote:
    Proszę powiedzieć gdzie znajduję się ten elektrozawór?

    Może to coś przybliży problem ,jednak dobrze by było zrobić odpowiednią diagnostykę, a nie wymieniać na chybił/trafił.
    Mercedes Atego 1223 BS8690

    Mercedes Atego 1223 BS8690
  • #5
    Siwybar
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedź. Byłem w dwóch warsztatach a nawet ASO Mercedes i nikt nie potrafił podać bezpośredniej przyczyny, sugerowano wymianę modulatora więc to zrobiłem. Niestety ciężko wykonać profesjonalną diagnostykę. Dodam że moje pytanie dotyczy Atego 1218 2002 r. tył na poduszkach.
    Problem z którym walczę to: regularne blokowanie kół osi tył (głównie prawego koła) nagle podczas jazdy.
    Po zamianie zacisków tył przód od 4 miesięcy mam spokój ale nie wiem czy przyczyna została rozwiązana. Wcześniej tylny zacisk był regenerowany a mimo to dochodziło do blokowania. Za każdym razem gdy to się działo pomagało zgaszenie silnika na ok.20 minut po "doczołganiu" się pod magazyn i rozładowaniu auta.
  • #6
    daro111
    Level 31  
    No na odległość faktycznie z takim problemem nie powalczymy, ale taka sugestia; jak znów zablokuje, to koniecznie trzeba przeprowadzić pomiary ciśnień i określić czy przyczyna mechaniczna czy pneumatyczna to podstawa. Dopiero po tym stwierdzeniu przyczyny można brnąć dalej.
  • #7
    Siwybar
    Level 9  
    Czy błąd BS8690 może mieć bezpośredni związek z blokowaniem bądź częściowym przyblokowaniem kół osi tył? Mam wrażenie że nieraz delikatnie "trzymają" mi hamulce.
  • #8
    daro111
    Level 31  
    Błąd dotyczy zaworu rezerwy, a zawór rezerwy służy do szybkiego zwiększania lub
    zmniejszania ciśnienia w siłownikach hamulcowych na osi tylnej w razie potrzeby (w dużym uproszczeniu). Tak że istnieje taka możliwość.
  • #9
    Siwybar
    Level 9  
    Czy w tym modelu Atego 1218 2002r. moduł regulacji ciśnienia to odrębna cześć, czy wchodząca w skład modulatora EBS?
  • #10
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    moduł regulacji ciśnienia to odrębna cześć, czy wchodząca w skład modulatora EBS?

    Regulacja ciśnienia odbywa się w modulatorach, a wysokość ciśnienia jest obliczana przez ECU EBS i przekazywana elektronicznie do modulatorów.
  • #11
    Siwybar
    Level 9  
    Czy ECU EBS jest w jakiś sposób do naprawienia lub wymiany?
  • #12
    tolo
    Level 34  
    Można próbować, czasami da się naprawić. Podeślij zdjęcie tego ECU ABS.
  • #13
    Siwybar
    Level 9  
    Nie podeśle zdjęcia bo nie wiem gdzie jest zlokalizowany i czy wogóle stanowi odrębną cześć w moim modelu Atego. Może ktoś podpowie?
  • #14
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    Nie podeśle zdjęcia bo nie wiem gdzie jest zlokalizowany i czy wogóle stanowi odrębną cześć w moim modelu Atego. Może ktoś podpowie?

    Szukaj po stronie pasażera pod pokrywą na wprost fotela pasażera.

    A sprawdziłeś już instalację do tego zaworu o którym mówi błąd ?
  • #15
    Siwybar
    Level 9  
    daro111 wrote:

    Szukaj po stronie pasażera pod pokrywą na wprost fotela pasażera.

    A sprawdziłeś już instalację do tego zaworu o którym mówi błąd ?


    Nie wiem jak wygląda taki zawór rezerwy i gdzie się znajduje? W sobote bede sprawdzał sterownik ECU EBS. Myśle, że przyczyna może tkwić albo w zaworze lub w sterowiku ECU EBS. Modulator EBS miałem zamieniany a błąd dalej się pojawiał.
  • #16
    daro111
    Level 31  
    Siwybar wrote:
    Nie wiem jak wygląda taki zawór rezerwy i gdzie się znajduje?

    Zdjęcie zaworu masz w 4 poście, do tego opis i schemat jego podłączenia.
    Siwybar wrote:
    Modulator EBS miałem zamieniany a błąd dalej się pojawiał.

    To że miałeś zmieniany to już pisałeś. Możliwe że niepotrzebnie bo przyczyna leży w zaworze nie modulatorze, a to inny element.
    Gdybyś pytał jak wygląda ECU EBS masz zdjęcie.
    Mercedes Atego 1223 BS8690