Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

20PT1552/07 Philips - Ciemny obraz,z przewagą czerwonego

27 Maj 2013 18:17 6219 56
  • Poziom 33  
    Witam.

    Zbyt ciemny obraz. Lekko przyczerwienione twarze postaci. Po wypięciu oporów katodowych 2k na działach R B ok 87V, działo G=76V (mierzone po 5 min). Nastawy OSD podkręcone na max.-niewiele to daje. G2= 280V, G1 ok 0.7V focus i screen regulowane były, efekt: jest troszkę lepiej ale dalej za ciemno. Potencjometrem na panelu CRT nie da się zmniejszyć nadmiaru czerwieni.

    Zarzenie pomierzone oscyloskopem, jest przebieg wyraźny ok 10V ale oscyloskopu jeszcze nie skalibrowałem, bo ponoć ma być tam 6.3V. Nie mam czym zmierzyć wysokiego na anodzie. Mam schemat. Jeszcze nie pomierzyłem sygnałów RGB na katodach oscyloskopem ale pytanie czy pomiar pomógłby w ustaleniu czy sprawcą nie będzie TDA8361? Martwią mnie różnice woltów przy wypiętych katodach, czyżby powolna śmierć bańki się już rozpoczęła :cry: ?

    A jeśli kineskop jest zużyty, czy wolno delikatnie 'podciąnąć' napięcie żarzenia aby uzyskać lepszą emisję katod?

    PS. Dziękuję za odpowiedzi. Tylko dodam, że jest to mój własny TV, którego dostałem od koleżanki, bo walał się pod dachem w ogródku, tak więc próbuje naprawić z własnego zainteresowania a więc nie robię tego komercyjnie dla kogoś. Na wyspach CRT już się 'wypaliły'.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    zbyszekskibinski napisał:
    Po wypięciu oporów katodowych 2k na działach R B ok 87V, działo G=76V (mierzone po 5 min).

    Są jeszcze inne testy na zdiagnozowanie, czy winien jest kineskop, czy wzmacniacze wizyjne, czy może dekoder.

    zbyszekskibinski napisał:
    Zarzenie pomierzone oscyloskopem, jest przebieg wyraźny ok 10V ale oscyloskopu jeszcze nie skalibrowałem,

    To skalibruj.
    zbyszekskibinski napisał:
    bo ponoć ma być tam 6.3V.

    Ma być. Ale nie na oscyloskopie.
    Policz sobie odpowiednie zależności.
    zbyszekskibinski napisał:
    Nie mam czym zmierzyć wysokiego na anodzie.

    Nie ma takiej potrzeby.
    zbyszekskibinski napisał:
    Martwią mnie różnice woltów przy wypiętych katodach, czyżby powolna śmierć bańki się już rozpoczęła :cry: ?

    Te różnice to drobnostka.
    zbyszekskibinski napisał:
    A jeśli kineskop jest zużyty, czy wolno delikatnie 'podciąnąć' napięcie żarzenia aby uzyskać lepszą emisję katod?

    Nie sądzę, aby była taka potrzeba. Raczej nie w tych kineskopach. A na pewno nie jest to do rozmyślania na teraz.
    zbyszekskibinski napisał:
    Potencjometrem na panelu CRT nie da się zmniejszyć nadmiaru czerwieni.

    Tylko jeden jest?

    Może po prostu zacznij od podstaw?? ;) A te opisane w w "milionie" tematów na forum.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    zbyszekskibinski napisał:
    Po wypięciu oporów katodowych 2k na działach R B ok 87V, działo G=76V Martwią mnie różnice woltów przy wypiętych katodach, czyżby powolna śmierć bańki się już rozpoczęła :cry: ?

    A jeśli kineskop jest zużyty, czy wolno delikatnie 'podciąnąć' napięcie żarzenia aby uzyskać lepszą emisję katod?
    Poczytaj sprawdzanie kineskopów i powinno ci to wszystko wyjaśnić.
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic559935.html
    Co się martwisz z tym żarzeniem?
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 33  
    Dziękuję LeDy. Czytałem już to wcześniej. Ja tak jak pisałem wcześniej grzebię w tym telewizorze tylko przez własną fascynację. Specjalnie go wziąłem od koleżanki abym mógł się nim 'pobawić', bo niestety nie będę miał ich okazji już nigdy naprawiać (może jak wrócę do kraju)ale tam też do tego czasu już ich nie będzie. Po prostu klasyka, i powiem szczerze, że 'zarobkowe' flatscreeny czekają w kolejce, a ja mimo niemal zerowego doświadczenia w CRT chcę naprawić... Czyli tylko posługując się schematem w ręce i znając podstawy-czyli jego zasadę działania.

    Odnośnie żarzenia, to z ciekawości podałem na grzejnik 8V z zewn. zasilacza i obraz jest bardzo dobry i jasny ale problem 'purpurowości' pozostaje..Tzn. uściślę: kolory RGB są OK ale przewaga koloru 'buraczkowego' dominuje na ciemnych scenach tylko. Czyli żarzenie nie ma nic do rzeczy.

    Biorę się za sprawdzanie zasilacza i reszty napięć... :D

    PS: Dodatkowo jeszcze, nie pamięta ustawień, bo jak odejmę mu 'powera' to wraca do dużego poziomu volume oraz ustawienia jaskrawości, jasności...itp są w pozycji niskiej.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    zbyszekskibinski napisał:
    Po wypięciu oporów katodowych 2k na działach R B ok 87V, działo G=76V (mierzone po 5 min).

    A po co je w ogóle wypinać? Na sprawdzenie wyrzutni jest prostszy i pewny sposób. Wystarczy je Zbyniu zamienić miejscami.
    zbyszekskibinski napisał:
    G2= 280V

    Troszkę mało jak na siatkę drugą, poszukaj może tu coś znajdziesz.

    Pamiętasz jak pisałeś, że CRT są łatwiejsze w naprawie? Otóż nie są, tu modułu nie podstawisz. :D
    zbyszekskibinski napisał:
    Martwią mnie różnice woltów przy wypiętych katodach,
    A czego się tam spodziewałeś, napięcia stałego?


    zbyszekskibinski napisał:
    Martwią mnie różnice woltów przy wypiętych katodach, czyżby powolna śmierć bańki się już rozpoczęła

    Jeśli katody wypięte, to jaki wpływ na wielkość napięcia może mieć kończący się kineskop? Pomyślałeś nad tym?


    zbyszekskibinski napisał:
    (mierzone po 5 min)
    A czemu po pięciu minutach, na co ten czas?
  • Poziom 43  
    zbyszekskibinski napisał:
    Odnośnie żarzenia, to z ciekawości podałem na grzejnik 8V z zewn. zasilacza i obraz jest bardzo dobry i jasny ale problem 'purpurowości' pozostaje..Tzn. uściślę: kolory RGB są OK ale przewaga koloru 'buraczkowego' dominuje na ciemnych scenach tylko.

    A przecież:
    mirex napisał:
    Ma być. Ale nie na oscyloskopie.
    Policz sobie odpowiednie zależności.

    Oczywiście 6,3.
    Aż tak masz rozkalibrowany oscyloskop?
    To jak tą całą resztę naprawiasz???
    zbyszekskibinski napisał:
    Czyli żarzenie nie ma nic do rzeczy.

    G... prawda. Przemyśl.
    Również pisałem:
    mirex napisał:
    Tylko jeden jest?

    Potencjometr oczywiście.

    zbyszekskibinski napisał:
    Dziękuję LeDy. Czytałem już to wcześniej.

    To trzeba było zacząć testowanie od początku, a nie od d... strony. ;)

    Tyle tylko, że to się robi dopiero wtedy i tylko wtedy, gdy zasilacz tego chassis jest doprowadzony do porządku!
    lamer. napisał:
    Jeśli katody wypięte, to jaki wpływ na wielkość napięcia może mieć kończący się kineskop? Pomyślałeś nad tym?

    A Ty? Pomyślałeś? Czy trzeba doprecyzować punkt wykonania pomiaru? ;)
  • Poziom 33  
    Ja posługuje się w naprawie dwoma oscyloskopami jednocześnie, cyfrowym i analogówką. Już skalibrowana. Jest 6.3V OK. Pomiar napięcia przy odpiętych katodach to punkt C tego linku, co podał LeDy. Tak podregulowałem kilkoma potencjometrami od RGB i jest trochę lepiej. Tak Lamer było za mało, podniosłem na maxa i mam teraz 355V (G2), G1= 0.7 (czy tak ma być?)
    Zasilanie stopnia końcowego bloku wizji wynosi 160V DC. Sprawdziłem wszystkie luty na płytce CRT-jest OK.
    Lamer, nie zamieniałem miejscami ani torów wizyjnych ani dział, nie jestem pewny czy jest taki sens, bo obraz nie jest mocno wypełniony purpurowatością. Jest to delikatnie 'buraczkowe' tło na ciemnych scenach i czarnym tle. Ogólnie obraz jest jak gdyby słabszy, matowy, pozbawiony jak gdyby ostrości itp, cholera nie potrafię opisać, nie wiem czy nawet gdybym wstawił fotkę, bylibyście w stanie to zauważyć.
  • Poziom 33  
    mirex napisał:
    A Ty? Pomyślałeś? Czy trzeba doprecyzować punkt wykonania pomiaru? :wink:
    Trzeba, bo jeśli katody odpięte, (odpięte znaczy wiszą w powietrzu) to stan kineskopu nie ma tu nic do rzeczy, Chyba, że masz inna teorie.
  • Poziom 33  
    mirex napisał:


    Tyle tylko, że to się robi dopiero wtedy i tylko wtedy, gdy zasilacz tego chassis jest doprowadzony do porządku!


    Pożniej sprawdzę cały zasilacz, i dam znać o wynikach, a na razie dziękuję za podpowiedzi. Tak jak pisane wcześniej, nie znam się na CRT i robię to tylko dla rekreacji.
  • Poziom 43  
    zbyszekskibinski napisał:
    Jest 6.3V OK.

    Jak tym analogowym oscyloskopem to zmierzłeś?
    zbyszekskibinski napisał:
    Tak Lamer było za mało, podniosłem na maxa

    Ma nie być na maxa.
    Czym zmierzyłeś to G2? Sondą WN? Przecież nie masz. Więc cokolwiek mi tu napiszesz o tym napięciu, to będa to nic nie znaczące bzdury. Chyba, że sobie swój miernik "skalibrujesz" na kilkunastu porównywalnych TV, to wtedy można mówić o jakimś wymiernym znaczeniu pomiaru G2.
    zbyszekskibinski napisał:
    G1= 0.7 (czy tak ma być?)

    A to na schemacie nie widać, że G1 jest na masie??
    zbyszekskibinski napisał:
    Sprawdziłem wszystkie luty na płytce CRT-jest OK.

    Bo luty w Philipsach nie są problemem.
    A o wymianie dwóch podstawowych elementów oraz pomiarze napięć z zasilacza nadal cisza. ;)

    Dodano po 7 [minuty]:

    lamer. napisał:
    mirex napisał:
    A Ty? Pomyślałeś? Czy trzeba doprecyzować punkt wykonania pomiaru? :wink:
    Trzeba, bo jeśli katody odpięte, (odpięte znaczy wiszą w powietrzu) to stan kineskopu nie ma tu nic do rzeczy, Chyba, że masz inna teorie.

    Jasne, że mam.
    Jeśli rezystory katodowe (te szeregowe) są odpięte, a pomiaru napięcia dokonuje się na poszczególnych katodach multimetrem (chyba oczywiste, że na katodach kineskopu, a nie tranzystorach ;) ) , to stan kineskopu ma zasadnicze znaczenie dla wyników pomiaru!!
    I katody, a konkretnie ta mierzona, nie wisi wtedy w powietrzu!
    Więcej na ten temat pisać nie ma zamiaru. ;)
    Potrenuj w razie czego. ;)

    Dodano po 2 [minuty]:

    zbyszekskibinski napisał:
    Pożniej sprawdzę cały zasilacz, i dam znać o wynikach

    Masz nie sprawdzać, tylko wymienić dwa elementy. Na początek! ;) Jeden duży, drugi malutki.
  • Poziom 33  
    mirex napisał:
    Jeśli rezystory katodowe (te szeregowe) są odpięte, a pomiaru napięcia dokonuje się na poszczególnych katodach

    Ale Zbyniu w pierwszym poście nie pisał, że pomiaru dokonywał na katodach. Dopiero w 7 podał, czym się kierował.
  • Poziom 43  
    zbyszekskibinski napisał:
    Po wypięciu oporów katodowych 2k na działach R B ok 87V, działo G=76V
  • Poziom 33  
    mirex napisał:
    Potrenuj w razie czego. :wink:
    Nie będzie potrzeby, kilka pomiarów, jakaś chwilowa zworka, jakieś pokrętełko, i stan kineskopu ocenię bez odlutowywania katod.
    A tak na marginesie, to ta Twoja metoda Mirku może i jest skuteczna. Pod warunkiem, że pomiaru dokonujemy miernikiem o odpowiedniej rezystancji. Tak samo jak przy pomiarze S2, o czym wspomniałeś ale pewno nie wszyscy załapali.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Odepnij katody od płyty kineskopu pojedynczo zwieraj do masy. Obserwuj w lustrze jak świecą ("0" na katodzie powinna świecić na max) porównywanie intensywności świecenia zwartych katod, daje przy braku innych możliwości wizualny test jakości emisji.
  • Poziom 33  
    Dziękuję zdzich. Skorzystam z tej metody jutro, dziś już po pomiarach z zasilacza wg. wskazań mirexa, potwierdzam, że są napięcia wszystkie po stronie wtórnej oraz 95V po 'gorącej'. Mierzyłem wszystko po podniesieniu płyty ze spodu na elektrolitach. Jest standby 8 oraz 5V, także kondensatory dobre Mirku?

    Odnosnie mierzenia żarzenia: Pisałem, że jest 6.3V i tyle jest, ponieważ jak wpiąłem takie napięcie z zewnętrznego zasilacza do punktów F-F na PK to kineskop emitował takie samo światło jak przy oryginalnym zasilaniu grzejników, czyli obraz słaby i przyciemniony, natomiast gdy podniosłem do 7V z zewnętrznego zasilacza, to obraz się rozjaśnił i poprawił a przy 8V obraz był super, wyraźny i ostry z tym, że odcień purpurowy na ciemnych scenach i tle pozostawał.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Do Mirex, cd: G2 mierzone było między punktem G2 a masą i wynosiło od 280 do 355V ( w zależności od nastawy screen )a na grzejnikach oscyloskop pokazuje przebieg 'szpilkowy' o amplitudzie 4 działek od poziomu, gdy ustawiłem 5V/dz, co nie oznacza, że przebieg ten ma 20V. Niemniej mozna dowiedzieć się wpinając tam jakąś 'szybką diodę' oraz elektrolit dużej pojemności i wpiąć jego ujemny terminal do masy, wtedy pomiar U już w DC byłby dogodniejszy kol. Mirku.

    Jeżeli chcesz pomóc i podpowiedzieć jak co i gdzie poprawnie mierzyć to rada taka bardzo mile widziana, tymbardziej, że pomiaru tego dokonywałem po raz pierwszy. Co nie znaczy, że nie wykonywałem go często we wzmacniaczach lampowych ale tam tylko 6.3V AC takża sprawa jest łatwiejsza.

    Ciekawa sprawa z tym żarzeniem natomiast. Bo jak podniosę o 2V to obraz jest żywszy i ostrzejszy, czyżby jednak katody już podupadły na emisji i trzeba ja podgrzewać zawyzonym napięciem :?: :D

    Czy jest sens podkładać układ TDA 8361, możliwe, ze ona ma coś z tym wspólnego,skoro obraz słaby i nieostry, w końcu on steruje wzmacniaczami wizjii i odpowiedzialny jest za kolory?
  • Poziom 43  
    lamer. napisał:
    mirex napisał:
    Potrenuj w razie czego. :wink:
    Nie będzie potrzeby, kilka pomiarów, jakaś chwilowa zworka, jakieś pokrętełko, i stan kineskopu ocenię bez odlutowywania katod.
    A tak na marginesie, to ta Twoja metoda Mirku może i jest skuteczna. Pod warunkiem, że pomiaru dokonujemy miernikiem o odpowiedniej rezystancji. Tak samo jak przy pomiarze S2, o czym wspomniałeś ale pewno nie wszyscy załapali.

    Miernik nie ma żadnego znaczenia. Jest to "moja metoda" sprawdzania emisji i jest bardzo dobra i jednocześnie przykładając miernik do danej katody widzisz na obrazie jej stan. Oczywiście katoda wisi w powietrzu i w niczym to nie przeszkadza. Miernik ją " uziemia". W pomiarze S2 też miernik nie ma znaczenia. Trzeba "wyskalować" swój i znasz jakie powinno być napięcie S2. Takim za 20 zł to w granicach 80V pokazuje.
    zb
    Cytat:
    Po wypięciu oporów katodowych 2k na działach R B ok 87V, działo G=76V
    Coś nie doczytałeś.
    Cytat:
    Jeśli katody wypięte, to jaki wpływ na wielkość napięcia może mieć kończący się kineskop? Pomyślałeś nad tym?

    A tego to już całkiem nie rozumiem? Dobrze się czujesz?
    zb
    Cytat:
    czyżby jednak katody już podupadły na emisji i trzeba ja podgrzewać zawyzonym napięciem
    Jednak albo nie doczytałeś tego mojego postu z linku albo nie rozumiesz o co chodzi? Toż tam o napięciach na katodach są konkrety. To G powoduje, że buraczkowe.


    zdzich42 napisał:
    Odepnij katody od płyty kineskopu pojedynczo zwieraj do masy. Obserwuj w lustrze jak świecą ("0" na katodzie powinna świecić na max) porównywanie intensywności świecenia zwartych katod, daje przy braku innych możliwości wizualny test jakości emisji.
    Tam nic nie potrzeba zwierać, wręcz jest nie wskazane. Przyłożenie miernika i już widać reakcję .
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    zdzich42 napisał:
    Odepnij katody od płyty kineskopu pojedynczo zwieraj do masy. Obserwuj w lustrze jak świecą ("0" na katodzie powinna świecić na max) porównywanie intensywności świecenia zwartych katod, daje przy braku innych możliwości wizualny test jakości emisji.

    Tyle tylko, że w tej metodzie jest jeden minus. Który może być też plusem. ;)
    Kto pamięta sposoby na "regenerację" monochromatycznych kineskopów, to wie o co chodzi. ;)
    A później zdziwko, że po ponownym włączeniu obraz jest OK. Lecz następnego dnia już nie. ;)
    Zresztą i tak, przy napięciach jakie podał na wstępie, przez moment zwarcia nie oceni czy świecą równo, czy nie. Bo do tego też trzeba mieć praktykę porównawczą. A Zbyszek nie ma.
    A może mu się uda?
    lamer. napisał:
    A tak na marginesie, to ta Twoja metoda Mirku może i jest skuteczna. Pod warunkiem, że pomiaru dokonujemy miernikiem o odpowiedniej rezystancji. Tak samo jak przy pomiarze S2


    Najlepiej, jak jest tutaj odpowiednio mała. ;)
    zbyszekskibinski napisał:
    a na grzejnikach oscyloskop pokazuje przebieg 'szpilkowy' o amplitudzie 4 działek od poziomu, gdy ustawiłem 5V/dz, co nie oznacza, że przebieg ten ma 20V.

    Odszukaj sobie wzór na napięcie skuteczne i będziesz miał jasność ile tam "w impulsie" ma być. ;)
    zbyszekskibinski napisał:
    Do Mirex, cd: G2 mierzone było między punktem G2 a masą i wynosiło od 280 do 355V

    A ma być 800- 900V? I co ty na to?
    zbyszekskibinski napisał:
    Niemniej mozna dowiedzieć się wpinając tam jakąś 'szybką diodę' oraz elektrolit dużej pojemności i wpiąć jego ujemny terminal do masy, wtedy pomiar U już w DC byłby dogodniejszy kol. Mirku.

    Tylko po co, skoro ma się oscyloskop, a jego pomiar jest jednoznaczny? :)
    zbyszekskibinski napisał:
    Jeżeli chcesz pomóc i podpowiedzieć jak co i gdzie poprawnie mierzyć to rada taka bardzo mile widziana,

    Owszem chcę i pomogłem. Już wcześniej. Ale nie sądzisz chyba, że będę przytaczał wzory fizyczne i jeszcze liczył za Ciebie? ;)

    zbyszekskibinski napisał:
    Czy jest sens podkładać układ TDA 8361, możliwe, ze ona ma coś z tym wspólnego,skoro obraz słaby i nieostry, w końcu on steruje wzmacniaczami wizjii i odpowiedzialny jest za kolory?

    Nie ma sensu.
    Natomiast może być sens w wymianie jednego kondensatora.
    Może być sens w zamianie dział, bo usterkę masz we wzmacniaczu wizji. O zabarwieniu mówię wyłącznie.
    Ale z uporem maniaka nie masz ochoty czytać o tym chassis.
    No to wymień wreszcie 47/160V! Te w 160V też możesz. ;)

    No i nie opowiadaj na razie o jakichś uszkodzeniach pamięci, tylko zapisz najpierw do niej odpowiednie nastawy. ;) Pilotem, z poziomu użytkownika. ;)
  • Poziom 33  
    LeDy napisał:
    W pomiarze S2 też miernik nie ma znaczenia

    Jak to nie ma znaczenia?
    LeDy napisał:
    Takim za 20 zł to w granicach 80V pokazuje.

    Sam sobie odpowiedziałeś.
    Ma być taki miernik który nie obciąży tego napięcia, i pokaże tyle ile rzeczywiście jest.
    Mirek napisał ile ma być, i tyle ma pokazać dobry miernik.
    mirex napisał:
    A ma być 800- 900V? I co ty na to?

    Pamiętasz stare poczciwe V640?
    Takim za 20 zł to można instalację elektryczną sprawdzać.
    Tak samo przy pomiarze odpiętych katod, różne mierniki pokażą różne napięcia. To wynika z prawa ohma. Wiec jakim napięciem się sugerować? W tej metodzie trzeba znać swój miernik i mieć duże doświadczenie. Nie neguję jej, jak się ma doświadczenie to pewno jest skuteczna.
    Ktoś kto nie ma doświadczenia może robić dziesiątki pomiarów a i tak do stuprocentowych wniosków nie dojdzie.
  • Poziom 33  
    Dziękuje za odp. Panowie LeDy i mirex. Dzisiaj wezmę się za niego jeszcze raz, wymienie to co trzeba oraz odpowiem co to zmieniło. Nie mam pilota do niego, bo jak pisane odzyskany niemalże, ze śmietnika.
  • Poziom 40  
    A ja myślę, że nie trzeba aż takiej wprawy by zobaczyć czy czerwień jest mocna i jasna a nie bura i brudna w porównaniu z soczysta zielenią i konkretnym niebieskim. Co do metody, no koledzy trzeba się było jakoś "ratować" w terenie. Jeśli któryś z Was nosił do klienta oscyloskop lub miernik emisji to chyba jeżdził kombi... Według mnie przyczyną może być brak emisji, choć złośliwego oporu ze zmienioną wartością lub przerwą też można się spodziewać. Pojemności w gałęzi +160V też nie można wykluczyć. Mierz kolego i pisz bo tu już bo emocje rosną od kibicowania.
  • Poziom 33  
    Kondensatory wymieniłem i brak poprawy. Niestety to jednak kineskop zaliczył powolną agonię. Zastosowałem tu trochę inną metodę pomiaru. Skorzystałem z innego miernika lepszej jakości. Odpiąłem rezystory szeregowe od strony katod. Do katod kolejno przytykałem woltomierz, oraz amperomierz, którego drugi koniec był zapięty do masy. Oto wyniki pomiarów:

    R= 107V, 0.21mA
    G= 100V , 0.23mA
    B= 93V, 0.09mA

    Po przyłożeniu miernika wartości chwilowe były większe, ale po odczekaniu kilku minut wartości prądu i napięcia się obniżyły do wartości minimalnej, poniżej której już nie schodziły i to zostało zapisane powyżej.

    Jezeli uszkodzone byłoby działo B, czy skutkowałoby by to odcieniem buraczkowym na ciemnym tle? Gdybym podwyższył zarzenie kineskopu pociągając napięcie z 8V z transformatora , to wartości prądów na działach podwyższyłyby się co skutkowałoby lepszym i mocniejszym świeceniem kineskopu, ale odcień purpurowy pozostałby, bo jedna z katod miałaby mniejszą emisję od pozostałych?
  • Poziom 40  
    Załącz telegazetę i napisz nam czy masz problem z B czy R?
  • Poziom 43  
    zbyszekskibinski napisał:

    R= 107V, 0.21mA
    G= 100V , 0.23mA
    B= 93V, 0.09mA
    A cóż się stanęło, że tam był G słaby a teraz B? Zwierałeś do masy?
    Dla mnie też emisja kineskopu winna.
    "Buraczany" to wynik słabego G co by się zgadzało z pierwszymi pomiarami.
  • Poziom 33  
    LeDy napisał:
    "Buraczany" to wynik słabego G co by się zgadzało z pierwszymi pomiarami.

    Albo słabego R, nigdy takiego efektu nie widziałeś?
    Zbyniu skoro jednoznacznie stwierdziłeś, że kineskop, to nic nie stracisz jeśli dla upewnienia zwiększysz żarzenie, to powinno rozwiać wątpliwości.
    Dodajesz kontrastu, zmniejszasz jaskrawość i na odwrót. Obserwując efekt (balans bieli) dojdziesz do sensownych wniosków.
  • Poziom 43  
    A tymczasem pomiary pokazują, że najsłabszy jest niebieski. ;)
    zbyszekskibinski napisał:
    R= 107V, 0.21mA
    G= 100V , 0.23mA
    B= 93V, 0.09mA
  • Poziom 33  
    mirex napisał:
    A tymczasem pomiary pokazują, że najsłabszy jest niebieski. :wink:

    A który jest drugi w kolejce? Czym się sugerować, prądem, czy napięciem?:cry:
  • Poziom 33  
    LeDy napisał:
    zbyszekskibinski napisał:

    R= 107V, 0.21mA
    G= 100V , 0.23mA
    B= 93V, 0.09mA
    A cóż się stanęło, że tam był G słaby a teraz B? Zwierałeś do masy?
    Dla mnie też emisja kineskopu winna.
    "Buraczany" to wynik słabego G co by się zgadzało z pierwszymi pomiarami.


    Też tego nie rozumiałem. Sprawdzałem z tamtym miernikiem, i wynik jest ten sam :?: Wcześniej napięcia były o wiele niższe. Cięzko byłoby jednoznacznie wskazać metodą kolegi zdzich z tym lustrem, bo nie robiłem tego wcześniej ale pomiary prądu to bank. Spróbuje nałożyć kilka zwojów drutu nawojowego z transformatora HV aby uzyskać to kilka woltów więcej i podam mu wyższe żarzenie.
  • Poziom 43  
    lamer. napisał:
    LeDy napisał:
    "Buraczany" to wynik słabego G co by się zgadzało z pierwszymi pomiarami.

    Albo słabego R, nigdy takiego efektu nie widziałeś?
    Nigdy nie mierzyłem prądów a zawsze napięcia. Przy słabym R pomiar napięcia by to pokazał.
    Cytat:
    Ktoś kto nie ma doświadczenia może robić dziesiątki pomiarów a i tak do stuprocentowych wniosków nie dojdzie.
    I pewno stąd tak różne wyniki.
    Zbyszek, przestań się bawić w różne pomiary. Wyłącz TV, odczekaj kilka godzin, włącz TV , poczekaj minutę, pomiar napięć na samych katodach i podaj wyniki.
    P.S. Zwiększanie S2 nie powoduje pojawienia się powrotów?
  • Poziom 43  
    mirex napisał:
    Tyle tylko, że w tej metodzie jest jeden minus. Który może być też plusem. :wink:
    Kto pamięta sposoby na "regenerację" monochromatycznych kineskopów, to wie o co chodzi. :wink:
    A później zdziwko, że po ponownym włączeniu obraz jest OK. Lecz następnego dnia już nie. :wink:
    Zresztą i tak, przy napięciach jakie podał na wstępie, przez moment zwarcia nie oceni czy świecą równo, czy nie. Bo do tego też trzeba mieć praktykę porównawczą. A Zbyszek nie ma.
    A może mu się uda?

    Niestety, nie udało się. ;)
    zbyszekskibinski napisał:
    Spróbuje nałożyć kilka zwojów drutu nawojowego z transformatora HV aby uzyskać to kilka woltów więcej i podam mu wyższe żarzenie.

    A to kilka, to ile? A po co jakiś drut z transformatora WN? Zwykły nie wystarczy?
    Na co nawiniesz?
    No i czegoś nie rozumiem.
    zbyszekskibinski napisał:
    Zastosowałem tu trochę inną metodę pomiaru. Skorzystałem z innego miernika lepszej jakości. Odpiąłem rezystory szeregowe od strony katod. Do katod kolejno przytykałem woltomierz, oraz amperomierz, którego drugi koniec był zapięty do masy.

    Piszesz, jakbyś to robił jednocześnie. ;)
    Już pisałem, że nie jakość miernika jest decydująca, ale wiedza, jak konkretny miernik zachowuje się przy podobnych kineskopach.
    Jak dla mnie, to ten twój kineskop, słabawy już, po prostu nie przeżył wymuszonych twardych zwarć katod do masy.

    Podaj z zasilacza 10V ( z zasilacza) na grzejnik, odłączając oczywiście oryginalny układ. Potrzymaj go tak 3-4 minuty. Może być dłużej.
    Ustaw G2 na minimum a ostrość na max. Włącz TV. Kilka razy gwałtownie zrób max/min G2.
    Odłącz żarzenie i powtórz niezwłocznie operację z G2.

    Jutro ewentualnie reszta, kombinacje z reaktywacją katod pojedynczo, "na piechotę", choć chyba już na nic się nie zda.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Cienko to widzę. :-(