Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TestoTesto
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki akumulator do VW Golf 1.1 B bezobslugowy czy zwykly?

27 Maj 2013 22:31 5241 25
  • Poziom 7  
    Witam. :) Chciałem się poradzić, jakie akumulatory są najlepsze i najbardziej żywotne?
    Bezobsługowe czy zwykle, a może żelowe?
    Chodzi mi o takie, które nie nadają się na złom; tusz po wyjściu z gwarancji, bo mam właśnie taki przypadek 3 lata i bateria nadaje się na złom.
    Za cenne rady z góry dziękuję. :)
  • TestoTesto
  • Poziom 34  
    Witam

    W sprawie akumulatorów żelowych Ci nie pomogę.

    Najbardziej żywotnymi są akumulatory produkowane dla koncernów samochodowych które kupujesz wraz z samochodem. Takie akumulatory są produkowane pod bardziej rygorystyczną kontrolą jakości a nawet według określonej technologii zupełnie innej niż masówka do sklepów.

    W dzisiejszych czasach nie ma już chyba akumulatorów obsługowych, choć teoretycznie bezobsługowy akumulator to to to samo co obsługowy tylko inaczej się nazywa.

    Termin "bezobsługowy" ma na celu sprowadzenie Ciebie po 3 latach (bo na tyle został zaprojektowany) ponownie do sklepu po zakup nowego, bo gdybyś go "obsługiwał" czyli od czasu do czasu ładował, sprawdzał i uzupełniał elektrolit wydłużył byś nieco jego żywotność i nowy zamiast po 3 kupił byś po 5 latach.

    Ja zawsze kupuje najtańsze ścierwo, bo teoretycznie nawet najdroższy i najlepszy akumulator "bezobsługowy" bez obsługi nie wytrzyma więcej niż 5-6 lat. Oczywiście w zależności od trybu jazdy.

    Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Napisz jakim budżetem dysponujesz, to doradzimy najlepszy wybór ;)
  • Poziom 43  
    ciuqu napisał:
    Ja zawsze kupuje najtańsze ścierwo, bo teoretycznie nawet najdroższy i najlepszy akumulator "bezobsługowy" bez obsługi nie wytrzyma więcej niż 5-6 lat. Oczywiście w zależności od trybu jazdy.

    Jeżeli "najtańsze ścierwo" przetrzyma dwuletnią gwarancję a gdyby nie przetrzymało nie będą zwalać winy na Ciebie i proponować dochodzenia roszczeń na drodze sądowej to masz rację .
  • Poziom 7  
    Dysponuję takim budżetem żeby kupić i po 3 latach nie iść po następną jednorazówkę ,bo to mi się nie kalkuluje takie wyrzucanie kasy w błoto.
  • TestoTesto
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
    Jeżeli wymieniasz sam (nie opłacasz serwisu) to jednorazówka za 170 PLN która pochodzi 2 lata jest tak samo opłacalna jak markowy akumulator za 510 PLN który padnie po 6 latach.
  • Poziom 18  
    Jak cena nie gra roli to tylko żelowy po to go wymyślili.
  • Poziom 7  
    A ile żelowy akumulator wytrzyma.
  • Poziom 38  
    Witam
    Tylko z korkami ,jak podpowiada kolega Motronic,dlatego że zawsze można sprawdzić poziom elekrolitu ,gęstość ,i stan akumulatora na podstawie tej gęstości.
  • Poziom 18  
    stanlej81 napisał:
    a ile żelowy akumulator wytrzyma


    Żelowy ma lepszą sprawność w zimie bo zima to najgorszy okres do akumulatora w sumie w mrozy jakiś byś nie kupił akumulator to go i tak musisz naładować to wpływa na jego żywotność.
  • Poziom 39  
    Nie liczyłbym na to, że współczesne akumulatory wytrzymają 10 lat eksploatacji. Akumulatory AGM są świetne, ale ich trwałość jest podobna do zwykłych.
  • Poziom 22  
    Jeżeli ma długo wytrzmać to tylko z korkami i to nie jakieś najtańsze ścierwo.
  • Moderator Samochody
    Silnik 1.1 benzyna sugeruje, że to Golf mk. 1 albo mk. 2 więc "żelówka" przewyższa wartość auta...
  • Poziom 7  
    tzok napisał:
    Silnik 1.1 benzyna sugeruje, że to Golf mk. 1 albo mk. 2 więc "żelówka" przewyższa wartość auta...

    Autko MK2 jest zdrowe i dofinansowane. Dla mnie wystarcza na razie, jest po remoncie, zapewne dłużej pochodzi niż nowsze modele sprowadzane i z cofniętymi licznikami co dziś jest standardem.
  • Poziom 7  
    Koledzy a co sądzicie o jugosłowiańskich akumulatorach znajomy ma w golfie już 5 lat i jest ok.
  • Poziom 25  
    Wszystko sprowadza się do sposobu użytkowania samochodu. Żywotność akumulatora z samochodu użytkowanego na dłuższych trasach na pewno będzie większa niż z samochodu eksploatowanego w mieście (częste używanie rozrusznika - akumulator cały czas w stanie niedoładowania). Ponadto stan samochodu i instalacji - ciągłe "piłowanie" na pewno skróci jego eksploatację. Nie mówiąc o braku zainteresowania stanem tejże instalacji elektrycznej. Jakość akumulatora ma tu drugorzędne znaczenie. Skupiłbym się bardziej na właściwym doborze pojemności akumulatora do wydajności alternatora oraz obciążenia układu.
    stanlej81 napisał:
    Cytat:
    ...znajomy ma w golfie już 5 lat i jest ok

    Bo właściwie eksploatuje samochód i o niego dba (wiem, że jest to banał, ale coś w tym jest).
  • Poziom 43  
    robin161 napisał:
    Skupiłbym się bardziej na właściwym doborze pojemności akumulatora do wydajności alternatora

    To jest mit. Akumulator dobiera się pod rozrusznik a dokładnie pod prąd pobierany w momencie rozruchu. Przy ładowaniu akumulatora w pojeździe nie ładujemy go od zera tylko uzupełniamy prąd pobrany w trakcie rozruchu. Jeżeli zużyto np. 5 Ah to tyle trzeba uzupełnić niezależnie czy akumulator ma pojemność 42 Ah czy 64 Ah.
    A jeżeli odbiorniki pobierają więcej prądu niż daje alternator to problem jest poza akumulatorem choć można zamiast wymiany alternatora dać większy akumulator i doładowywać go w miarę potrzeb.
  • Poziom 7  
    Panowie dziś kupiłem nowy akumulator:)

    Akumulator 60AH/540A P+ TOPLA Top:)
    dziękuje za wszystkie porad :) i dzięki temu wybrałem właśnie taki dosyć tani i w nowej technologii ca ca:) poniżej dane owej baterii

    60Ah/540A P+ Topla Top

    Pojemność 60Ah
    Prąd rozruchu: 540A
    Napięcie: 12V
    Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 242mm/175mm/175mm.
    Położenie biegunów: L-P+
    Rodzaj bieguna: zwykły


    Akumulator TOPLA Top jest produkowany w wiodącej technologii
    Ca/Ca (wapniowo - wapniowej) i posiada zdolności
    rozruchowe na najwyższym poziomie. Jest zalecany do
    pojazdów z dużym zapotrzebowaniem na energię. Z
    powodu bardzo niskiego zużycia wody nie wymaga
    regularnej obsługi
    - Więcej płyt zapewnia o 30% lepsze zdolności startowe
    - Technologia kratki cięto - ciągnionej zapewnia lepszą
    odporność na korozję i tym samym dłuższą żywotność
    - Wskaźnik naładowania pozwala kontrolować stan
    naładowania akumulatora
    - Zabezpieczenie antywybuchowe uniemożliwia dostanie się ognia do
    środka akumulatora

    Wszystkie akumulatory sprzedawane u nas w sklepie są gotowe do użytku i nie wymagają ładowania. Dołączamy wydruk stanu akumulatora przeprowadzony profesjonalnym testerem w dniu sprzedaży.




    Gwarancja: 24 miesiące

    oczywiście nie kupiłem na allegro tyko w autoryzowanym sklepie:)

    jak na razie działa super i ma koreczki po ich odkręceniu płyty ca czyściutkie niema na nich żadnego nalotu bo raz spotkałem się z tym w dopero nabytym ...
    podobno sa żywotne a jak bendzie naprawdę zobaczymy jakby co do dam znac :)
    pozdrawiam i dziękuje za dobre rady co dwie głowy to nie jedna '
  • Poziom 18  
    to że ma nalot to nie oznacza ze jest padniety eksploatacja akumulatora może wykruszyć taki nalot
  • Poziom 7  
    w sklepie nikt go przecież nie używa
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    morcin2 napisał:
    to że ma nalot to nie oznacza ze jest padniety eksploatacja akumulatora może wykruszyć taki nalot

    spotkałem się z nowym prosto ze sklepu miał delikaty nalot na płytami były delikatnie zdeformowane

    Dodano po 3 [minuty]:

    Motronic napisał:
    stanlej81 napisał:
    w sklepie nikt go przecież nie używa

    A święta naiwności....

    możliwe ze masz racje ale przecież każdy aku... ma plomby jest zapieczętowany folia lub czymś
  • Użytkownik usunął konto