Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes SL 350 v8 - Nie wchodzi na obroty (nietypowa usterka)

wlodarbmw 28 May 2013 11:56 4434 17
Tespol
  • #1
    wlodarbmw
    Level 10  
    Witam. Posiadam Mercedesa SL350 r107 na mechanicznym wtrysku. Kupiłem go w Niemczech gdzie ktoś zaczął remont blacharski i spalił instalacje elektryczną tzn zapaliła się mata i stopiła kable. Auto po przekręceniu stacyjki odpalało i nie wchodziło na obroty ale gdy przekręcało się stacyjkę do gaszenia silnik pracował dalej, pracował super i ładnie się wkręcał :) Po naprawie instalacji silnik można zgasić stacyjką ale nie wchodzi na obroty :)
    Co może być przyczyna??
  • Tespol
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ty masz auto i Ty masz sprawdzić zasilania i masy w/g schematu! Wróżek na forum brak.
  • #3
    KarizmoGSM

    Level 27  
    Przede wszystkim to komputer i posprawdzanie błędów.
  • Tespol
  • #4
    emeryt2
    Level 42  
    Przy tym sterowniku błędy ? chyba ,że wymiga!
    Zacznij od sprawdzenia przewodów potencjometru klapy spiętrzającej i regulatora różnicowego ciśnienia paliwa na głowiczce rozdzielacza paliwa.
  • #5
    Dziarski Hank
    Level 32  
    Tam nawet nie ma co wymigać - za wczesny sterownik. Multimetr, oscyloskop, manometr i do dzieła. No i wiedza o działaniu tego wtrysku, bo bez tego nic nie zrobisz.
  • #6
    wlodarbmw
    Level 10  
    Wczoraj siedziałem troszkę przy aucie i zauważyłem, że klapa rozdzielacza bardzo ciężko chodzi i jeżeli nacisnę ją i zsynchronizuje pedał gazu to auto wejdzie na obroty ale jak puszcze klapkę to ja cofa do wolnych obrotów i go dławi...
    PS. Auto jest z roku 77 i ma tylko przekaźnik pompy paliwa, wtrysk rozruchowy (sprawny) regulator ciśnienia paliwa (warm-up) i mała kostke na rozdzielaczu na dwa piny która idzie do przekaźnika pompy paliwa :)
  • #7
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jeśli masz kostkę na rozdzielaczu paliwa to jest to Ke jetronic, więc masz i sterownik. Przy takiej sytuacji, sprawdź szczelność układu dolotowego.
  • #8
    emeryt2
    Level 42  
    Jak klapa nie porusza się przy dodawaniu gazu , to masz pęknięty gumiak - łącznik zespołu rozdzielacza paliwa a kolektorem ssącym.
    Chyba nie K-J , bo nic nie pisze o potencjometrze klapy spiętrzającej!
  • #9
    wlodarbmw
    Level 10  
    szczelność sprawdzona, jest ok, jeżeli byłoby coś z układem ssącym to nie pracowałby na wolnych obrotach. Sterownika na pewno nie ma. Czy pompa paliwa może mieć coś wspólnego z tą usterką? Wydaje mi się, że potrzebuje zbyt dużej siły żeby nacisnąć ta klapkę... jak ciśnienie paliwa zejdzie to klapka bardzo lekko chodzi :)
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Zaczęło się od spalonych przez blacharza kabli , a doszliśmy do klapy spiętrzającej! Napisz gdzie ( w którym miejscu w samochodzie ) ta instalacja spłonęła, jaki masz sterownik?
    To ,że klapa chodzi swobodnie gdy zejdzie ciśnienie paliwa , jest prawidłowym objawem.
    Przytkaj ręka kanał nad klapą spiętrzająca , silnik powinien zatrzymać się - jest inaczej lewe powietrze.
    Dziarski Hank i Manta maja racje , trzeba dobrze znać zasady działanie tego rodzaju wtrysku!
  • #11
    wlodarbmw
    Level 10  
    instalacja spłonęła zaraz przy skrzynce bezpieczników, pod nogami pasażera. Troszke wiem o zasadach działania tego wtrysku i dziwi mnie dlaczego przed naprawą instalacji silnik wkręcał się na obroty. Co do klapki to chciałem się tylko upewnić czy ma tak ciężko chodzić. Sądzę że wina leży po stronie elektryki tylko nie wiem co może powodować takie objawy...
  • #12
    emeryt2
    Level 42  
    Jeżeli znasz zasady tego wtrysku , to dlaczego nie odpowiadasz na zasadnicze pytania? Tylko dziwisz się dlaczego w czasie pracy pompy paliwa klapa spiętrzająca jest "twardsza" niż przy braku ciśnienia paliwa!!!
  • #13
    wlodarbmw
    Level 10  
    wiem, że ma być twarda, ale nie sądziłem ze aż tak bardzo.
  • #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    emeryt2 wrote:
    Chyba nie K-J , bo nic nie pisze o potencjometrze klapy spiętrzającej!


    wlodarbmw wrote:
    mała kostke na rozdzielaczu


    Regulator ciśnienia? Lub składanka z tego co było pod ręką.
  • #15
    emeryt2
    Level 42  
    Tak , chyba regulator , gdyż pisze , "kostka na dwa " przewody. Lecz dalej nie wiemy co to za układ , trudno od petenta o bliższe wiadomości!
    LE -J i L-J też nie , były bez rozdzielacza . Chyba ,że to stary K-jetronic bez sterownika, z reg.ciśnienia termo - mechanicznym i bimetalowym zaworem dodatkowego powietrza oraz wtryskiem rozruchowym sterowany z czujnika 0-1 temperatury płynu.
    Jeżeli dobrze się domyślamy , to właśnie ten reg.ciśnienia paliwa uszkodzony lub nie dostaje napięcia!
  • #16
    wlodarbmw
    Level 10  
    na pewno nie jest to d-jetronic choć budowa prawie taka sama tylko rozdzielacz jest mechaniczny w linku układ d-jet http://www.aficionadosalamecanica.net/inyeccion-d-jetronic.htm
    u mnie zapłon jest z czujnikiem halla i modułem zapłonowym podobnie jak w d-jet czujnik na rozdzielaczu jest w kolorze niebieskim (na foto) http://www.benzworld.org/forums/attachments/w...h-d-jetronic-k-jetronic-troubleshooting-1.jpg
  • #17
    emeryt2
    Level 42  
    Kolego , to nie ten system; po pierwsze to nie mechaniczny wtrysk lecz elektroniczny; po drugie nie ma klapy spiętrzającej z głowica rozdzielacza paliwa!
    Może masz pod ręka "fotografa" , zrób zdjęcie głowiczki rozdzielacza ( najlepiej silnika)paliwa i wklej na forum lub poszukaj link do podobnego silnika.
  • #18
    wlodarbmw
    Level 10  
    już się poprawiłem, nie przyjrzałem się dobrze fotce