Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wiercenie w nierdzewce śruba M6.

28 May 2013 14:41 18768 22
  • Level 12  
    Witam!
    Muszę zrobić otwór przelotowy 2mm w śrubie M6 z nierdzewki (niestety nie znalazłem czegoś takiego). Czym to ugryźć? wszedłem na 3mm i mam dość.
    Dysponuję dobrym imadłem, kilkoma wiertarkami, miniszlifierką.
    Swoją drogą szlifuje się całkiem fajnie, no ale to by było na tyle.

    Jakby ktoś wiedział, gdzie można kupić śrubę M6 z nierdzewki z otworem przelotowym, albo nawet samą tulejkę gwintowaną na zewnątrz to byłoby super.
    Z góry dzięki za pomoc.
    Trendy 2021 w branży Internetu rzeczy [Webinar 02.07.2021, g.12.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 40  
    Malutkie obroty, emulsja i wiertło ze stali szybkotnącej sobie poradzi. Jak przesadzisz z obrotami, przegrzejesz wiertło. Jęsli sobie nie poradzisz to przebijarka EDM i wycinarka drutowa lub wiertło spiekowe i maszyna CNC.
  • Level 12  
    W tym sęk, że wolałbym to zrobić w domu i nie wbijać się przesadnie w koszty. przy wierceniu cały czas leję wodę strzykawką. Te wiertła ze stali szybkotnącej, które mam to chyba liche jakieś... W ogóle nie chcą brać.
    Tępią się zaraz i tyle z wiercenia...

    Ile może kosztować wykonanie czegoś takiego?
  • Level 17  
    Kup porządne wiertło w sklepie z narzędziami, niestety "z ręki" ciężko będzie uzyskać współosiowość.

    Pozdrawiam
  • Level 12  
    To nie problem, z jednej strony zacząłem po środku, z drugiej nie ważne jak wyjdzie - będzie dobrze.
    To kupić HSS, zwykłe czarne ze stali węglowej, kobaltowe czy tytanowe?
    Nie wiem ile kobaltowe i tytanowe kosztują, bo może przerost formy nad treścią...
  • Level 12  
    I jak nim skrawać? Wolne obroty, duży docisk (o ile można mówić o dużym docisku przy tej średnicy wiertła)?
    Spodziewać się, że łatwo je złamać?
    Jakiej ceny się spodziewać orientacyjnie?
  • User removed account  
  • Level 12  
    Już wyciągam z szuflady tokarkę :) Mam jeszcze centrum frezarskie pod kanapą, przyda się? :)
  • Moderator of Cars
    Zbędna ironia, zakrawająca wręcz na buractwo. Tak się wierci obiekty walcowate - jedyna gwarancja współosiowości otworu i tego że wiertło nie wyjdzie gdzieś z boku.
  • User removed account  
  • User removed account  
  • Level 12  
    Nie zdenerwowałem się, zwyczajnie chciałem niektórym przypomnieć o szarej rzeczywistości :)
    Pytanie również nie brzmiało jak wywiercić otwór współosiowo, ani jakiej profesjonalnej maszyny/obrabiarki użyć.
    Z jednej strony trafiłem ładnie w środek i to wystarczy, jak przez te 1,5cm nie wyjdę w gwint to będzie idealna obróbka (przypominam, że dobra obróbka to nie najdokładniejsza, tylko tania i mieszcząca się w zakresie tolerancji).
    Wiem, że można by to było zrobić na małej tokarce albo drążarką elektroerozyjną. Można też użyć kilku innych metod, ale chciałem wiedzieć jak to zrobić dosyć tanio i sprawnie w domowym zaciszu :)
    Jakbym miał takich śrub wykonać 100, to na bank bym to zlecił. Ale mi zależy tylko na jednym otworze przelotowym, bo coś mi się urwało i muszę to czymś zastąpić.
    Dzięki za merytoryczne wypowiedzi :)

    PS. tą drążarką elektroerozyjną to ja otworu tej średnicy i głębokości przez pół dnia bym nie zrobił :) Chociaż jakby to była śruba z kwasówki.... rozważyłbym
  • Moderator of Cars
    tyxu wrote:
    [...]Chociaż jakby to była śruba z kwasówki.... rozważyłbym

    A ta nierżawiejka to twoim zdaniem coś innego? Wiertło 2mm kobaltowe kosztuje 2-3 zł, kupuj i do dzieła. Ewentualnie idź do sklepu rowerowego i poproś o śrubkę do regulacji luzu cięgła Bowdena.
  • Level 36  
    Przede wszystkim inaczej naostrz wiertło. Zwiększ kąt wierzchołkowy oraz kąt natarcia. Takie wiertło trzeba często ostrzyć, ale po kawałku przewiercisz.

    Robokop - stal nierdzewna i kwasoodporna to nie to samo.
  • Level 12  
    Do kwasówki w ogóle bym się nie zabierał.
    Balonika 3 - tak robiłem, ale więcej wiertła ubywało niż śruby :) Po 3 mm się poddałem bo to bezcelowe. Ale dopuszczam możliwość, że to wiertło było z plasteliny.
    Wiertłem ze stali węglowej 1mm wierciłem to szło sporo lepiej... ale złamało się i utknęło bezpowrotnie :) śrubka do wywalenia, wziąłem drugą.

    Robokop, nie nadaje się taka śrubka do regulacji, one są nacinane, nie wiercone. Naciąć to ja mogę bez problemu, ale nie może tak być :(
  • Moderator of Cars
    balonika3 wrote:


    Robokop - stal nierdzewna i kwasoodporna to nie to samo.

    Przede wszystkim, to potocznie obydwa określenia funkcjonują zamiennie, jako że obydwie swoje podstawowe właściwości zawdzięczają dodatkowi chromu i niklu.
    Można by długo polemizować która z nich stricte ma większa twardość i odporność na ścieranie, dlatego j.w
    Wiadomo że śruba jest ze stali nierdzewnej, ale o jakiej twardości czy o jakim składzie? Inną twardość będzie miała śruba do zastosowań konstrukcyjnych, a inną śruba której głównym zadaniem będzie "coś trzymać i nie zardzewieć" - identycznie jak ze śrubami z "normalnej" stali. Nie da się przewiercić wiertłem kobaltowym - pozostanie albo elektrodrążenie, albo szukanie gotowego elementu.
  • Level 36  
    Napisałem, że nie to samo nie mając na myśli twardości. Po prostu na nierdzewkę powszechnie mówi się kwasiak, a to błąd.
  • Moderator of Cars
    tyxu wrote:

    Balonika 3 - tak robiłem, ale więcej wiertła ubywało niż śruby :) Po 3 mm się poddałem bo to bezcelowe.

    Bo albo wiertło było tępe, albo od ręki je spaliłeś, dlatego tak.
    Quote:

    Robokop, nie nadaje się taka śrubka do regulacji, one są nacinane, nie wiercone. Naciąć to ja mogę bez problemu, ale nie może tak być :(

    Oj zdaje mi się że i wiercone widziałem, do linek bez kulek na końcu.
  • Level 31  
    Wiertło porządne, do chłodzenia nie woda, a chłodziwo /woda przy nierdzewce licho pomaga/, wiertlo w imadlo, a śrubka w wiertakę. Wtedy też będzie 'w miarę' współosiowo, a przynajmniej bokiem nie wyjdzie.
  • Level 12  
    Dzięki wielkie za odpowiedzi. Kupiłem wiertło kobaltowe 1,5mm (nie było 2mm), przeszło jak przez masło, wiertło nadal ostre. Postaram się to powiercić normalną dwójką, powinno się udać. Z ręki wierciłem, nie wyszło bokiem. Bliżej środka niż gwintu :)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Teraz tylko zastosuj się do rady Kolegi balonika3, z tą różnicą, że zostaw kąt wierzchołkowy. Bardzo delikatnie musisz wiercić, inaczej na 100% złamiesz wiertło wewnątrz śruby. Nie zapomnij o chłodzeniu!