Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MB Atego 818 - Ściąga przy hamowaniu

skarlander 28 Maj 2013 18:20 3717 8
  • #1 28 Maj 2013 18:20
    skarlander
    Poziom 7  

    Witam ,
    Mam problem z hamulcami w MB Atego 818 , ściąga na dość mocno na prawą stronę przy hamowaniu, wymienione siłowniki przy obu kołach z przodu , zawory ABS, kocki , sprawdzone sworznie zacisku hamulcowego, zamienione i przeważone koła prowadzące i zero poprawy. Może ktoś ma jakiś pomysł co to takiego??

    Nad mienie że zapalają się błędy ABS, wymienione czujniki,zawory z przodu.

    Problem pojawił się po wymianie klocków z przodu i przejechaniu około 5000 tyś.km.

    1 8
  • #2 28 Maj 2013 19:04
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Maj 2013 19:15
    skarlander
    Poziom 7  

    Możesz napisać w którym miejscu są te łożyska igiełkowe ?? Strzemię resoru sprawdzę jutro.

    1
  • #4 28 Maj 2013 19:24
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 28 Maj 2013 19:43
    skarlander
    Poziom 7  

    Byłem na rolkach , przy delikatnym hamowaniu wychodzi różnica między lewym a prawym kołem 14% (tolerancja ponoć do 30%), przy mocniejszym hamowaniu ściąga na lewą stronę dość mocno i skręca kierownice w lewo , no nic sprawdzę te łożyska w zacisku i strzemia resorów jeszcze i zobaczymy

    0
  • #6 30 Maj 2013 12:40
    szyniu
    Poziom 20  

    Nie ma możliwości jeśli ściąga to na pewno jakiś problem jest po pierwsze dokładnie sprawdzić ciśnienie w ogumieniu po drugie dokładnie sprawdzić zaciski czy się nie zacierają na prowadnicach i czy samo regulatory w zaciskach działają prawidłowo zakładam że oba koła hamują tylko auto ściąga,pomiar ciśnień roboczych na siłownikach czy nie ma różnicy,i jeżeli pojawia się błąd ABS to diagnostyka komputerowa w taki sposób też można sprawdzić ciśnienia i dokładnie przetestować ABS dobrze jest na początku wykluczyć luzy zawieszenia i układu kierowniczego by spokojnie odejść od takiego podejrzenia (bierzemy pod uwagę że faktycznie auto ściąga a nie że występuje bicie jakieś drgania podczas hamowania które mogą być podobne w odczuciu podczas jazdy).

    0
  • #7 07 Lut 2014 21:58
    utpz
    Poziom 10  

    Mam podobny problem. "ATEGO " 1218- 2006.
    Przy łagodnym hamowaniu wszystko O.K., przy gwałtownym mocno ściąga.
    ABS bez błędów, siłowniki wymienione, modulatory po podmianie z drugiego sprawnego samochodu, (zresztą te podmienione działają na innym samochodzie bez zarzutu). Na rolkach przy powolnym hamowaniu różnica w granicach 6%, natomiast przy ostrym w początkowej fazie 33% i wyrównuje do 6%. Układ szczelny. To samo zjawisko po podłączeniu manometrów na złącza kontrolne. Przy powolnym hamowaniu ciśnienia równe, przy ostrym prawe "dogania" lewe po ok. 2 sek. i ciśnienia się wyrównują Co może być przyczyną?

    0
  • #8 08 Lut 2014 09:27
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Nie masz czasem gdzieś przytkanego przewodu od prawego koła i dlatego w prawym kole ciśnienie wolniej narasta??
    Idź ewentualnie po przewodzie hamulcowym od prawego koła i dojdziesz po nim do zaworu, który puszcza powietrze na to koło. I wygląda na to, że to właśnie z tym zaworem będzie problem. Nie pamiętam dokładnie jak to jest w Atego (niech specjaliści od MB ewentualnie sprostują) ale myślę, że tekalany od modulatorów idą bezpośrednio do zaworu pod pedałem hamulca. Wg mnie tam będzie problem.

    0
  • #9 10 Lut 2014 17:11
    685832
    Użytkownik usunął konto