Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat panda actual eco - gaz załącza się dopiero po dłuższym czasie jazdy

Kara93 28 Maj 2013 19:17 2592 11
  • #1 28 Maj 2013 19:17
    Kara93
    Poziom 7  

    Witam serdecznie. Od nie dawna w moim posiadaniu jest Fiat Panda. Samochód palił na gazie normalnie, ale jednak po jakimś czasie użytkowania, żeby odpalic gaz muszę przejechac minimum 1-2 kilometry. Co może być tego przyczyną? Uszkodzony sterownik? Rozluzowane tyki od instalacji gazowej? Może jakiś bezpiecznik jest uszkodzony? Czy spróbować jakoś od razu na gazie, tylko jak? bo jak przytrzymuje guzik kontrolka się świeci, ze gaz jest włączony, a jak zapalę to go wyłącza (wszystko oczywiście na włączonym zaplonie). Chce się dowiedzieć mnie więcej co i jak przed wizytą u gazownika. Z góry bardzo dziękuje za pomoc i przepraszam za ew. błędy nie znam się za bardzo na tym.

    0 11
  • #3 28 Maj 2013 20:38
    Kara93
    Poziom 7  

    Auto jest dopiero od nie dawna kupione. Nie wiem co to za rodzaj instalacji, poniewaz nie mam jeszcze książeczki. Instalacja jest fabrycznie montowana.
    Płyn jest w normie.

    0
  • #4 28 Maj 2013 21:09
    dabu
    Poziom 31  

    Stawiam ze to Tartarini. Zrób zdjęcie pod maska. Jeśli dobrze typuje to najczęściej padał tam czujnik temp. na reduktorze.

    0
  • #5 28 Maj 2013 22:17
    Kara93
    Poziom 7  

    Które miejsce dokładnie sfotografować?
    Dziś już niestety jest zbyt ciemno. Jutro wstawię fotki.
    Dziękuje za zainteresowanie się tematem.

    Chciałbym jeszcze dodać, że
    został wymieniony regulator gazu elektryczny taki jak na zdjęciu
    fiat panda actual eco - gaz załącza się dopiero po dłuższym czasie jazdy
    na ręczny taki jak tu
    fiat panda actual eco - gaz załącza się dopiero po dłuższym czasie jazdy
    Gdyż tamten był uszkodzony i został całkiem odłączony, ale robił mi to znajomy i nie było robione to komputerowo. Czy to by mogło być przyczyną awarii? Czy komputer mógłby czytać go jako podłączony, a jest odłączony - czy to może prowadzić do awarii?

    0
  • #6 29 Maj 2013 00:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Taka przeróbka (na I generację) jest niedopuszczalna i może doprowadzić do awarii katalizatora jak i silnika, bez tego elementu sterownik nie ma żadnej kontroli nad składem mieszanki. W trybie natychmiastowym doprowadź instalację do porządku (na Twoim miejscu przerobiłbym ją na wtrysk, czyli IV generację).
    W zasadzie prawidłowym jest zachowanie sterownika, że nie pozwala przełączyć na gaz na zimnym silniku. Ten 1km wydaje się być w normie, choć w instalacjach II generacji da się ustawić niżej próg przełączania, a czasem i w ogóle nie ma czujnika temperatury reduktora.

    0
  • #7 30 Maj 2013 14:13
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Fiat fabrycznie ma Tartarini, biorąc pod uwagę obecne warunki pogodowe ( np. 18 st. C} na dworze w jakim czasie powinna się instalacja włączyć z benz. na Lpg. Czyli odpalenie i jazda- 500m?,1 km? 2 km( trochę dużo)? Wiadomo przełącza się za pośrednictwem czujnika temp. w reduktorze, ale można to w przybliżeniu okreslić (żona jeździ Grande Punto z inst Tartarini i trwa to też długo, ok 3km.) Ja mam GolfaIV z BRC 24 i potrzebuję ok 600 m.

    0
  • #8 30 Maj 2013 15:06
    dabu
    Poziom 31  

    Więc tak jak podejrzewałem, tartarini, więc i trzeba od czujnika temp. parownika zacząć.

    0
  • #9 30 Maj 2013 20:34
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Zobacz to , http://autogaz-market.pl/czujniki/289-kme-czujnik-temperatury-reduktora-listwy.html

    Dodano po 4 [godziny] 55 [minuty]:

    Przeprowadziłem dzisiaj taki test, rozpiołem wtyczkę od czujnika temperatury reduktora, podpiąłem omomierz do styków czujnika i odpaliłem silnik. Po kilku minutach, przegazowałem silnik i przełączyłsię na gaz. Omomierz cały czas pokazywał 1, czyli przerwę. Po chwili auto przełączyło się na benzynę i zaczął "pikać" gaz, zgasły diody na wyświetlaczu lpg w kabinie. Czujnik mam chyba do wymiany, ale dlaczego przełączył się bez informacji o temperaturze, z wypiętym czujnikiem???

    0
  • #10 30 Maj 2013 20:59
    ADAMSKI73
    Poziom 13  

    Mam Taratarini TEC99 Evolution i po odłączeniu czujnika temperatury w programie pokazuje mi 240 stopni C i od razu przełącza się na gaz.

    1
  • #11 30 Maj 2013 21:30
    matimon22
    Poziom 25  

    jofa-j1 napisał:
    Zobacz to , http://autogaz-market.pl/czujniki/289-kme-czujnik-temperatury-reduktora-listwy.html

    Dodano po 4 [godziny] 55 [minuty]:

    Przeprowadziłem dzisiaj taki test, rozpiołem wtyczkę od czujnika temperatury reduktora, podpiąłem omomierz do styków czujnika i odpaliłem silnik. Po kilku minutach, przegazowałem silnik i przełączyłsię na gaz. Omomierz cały czas pokazywał 1, czyli przerwę. Po chwili auto przełączyło się na benzynę i zaczął "pikać" gaz, zgasły diody na wyświetlaczu lpg w kabinie. Czujnik mam chyba do wymiany, ale dlaczego przełączył się bez informacji o temperaturze, z wypiętym czujnikiem???


    Podłącz na próbę do masy.

    0
  • #12 16 Cze 2013 08:14
    jofa-j1
    Poziom 16  

    Wymieniłem czujnik temp. reduktora i teraz na lpg przełącza się szybko. Tzn. po odpaleniu zimnego silnika, wyjazd z garaży, pod bramę i nstp jazda, przy zmianie biegów z 3 na 4 jest na lpg, ok400 m, czasowo jakieś 2-3 minuty

    0