Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

HP/dv6000 - hot air + preheating

inomi13 28 Maj 2013 20:00 3627 27
  • #1 28 Maj 2013 20:00
    inomi13
    Poziom 12  

Witam posiadam laptopa HP dv6000 z uszkodzoną kartą graficzną. Zakupiłem na allegro stację hot air z regulacją nawiewu i temperatury oraz kupiłem podgrzewacz kwarcowy również z regulowaną temperaturą grzania, posiadam również specjalną dyszę do stacji hot air. Jestem początkujący w sprawach wygrzewania jak i reballingu, jednak z czasem chciałbym się nauczyć reballingu jak i wymiany kart graficznych. Natomiast chciałbym zacząć od wygrzewania układów graficznych no i tu zaczyna się problem ponieważ nigdzie nie mogę znaleść informacji .
    1. Jaką temperaturę ustawić na podgrzewaczu.
    2. Czy czerwony klej, który jest wokół układu graficznego trzeba usunąć jak tak to czym najlepiej.
    3. Jakim topnikiem i w jakiej ilości podlać układ graficzny.
    4. Jaką temperaturę ustawić na hot air oraz jaką moc nawiewu ustawić.
    5. Jak długo wygrzewać taki układ.

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i za wyrozumiałość.

0 27
  • Fibaro
  • #2 28 Maj 2013 20:08
    maras2003
    Poziom 29  

Przede wszystkim jaki efekt chcesz uzyskać i co to znaczy wygrzewanie układów graficznych ?
    Chodzi Ci o podgrzanie krzemu układu, aby sprawdzić jego usterkę ? Wystarczy go podgrzać do ~100 stopni. Jeżeli laptop będzie działał - to masz winowajcę.

0
  • #3 28 Maj 2013 20:18
    grubas
    Poziom 40  

Przed tobą długa nauka oparta o własne doświadczenie i wnioski wyciągnięte z przegrzanych układów, płyt itd.
    Jak kolega wyżej napisał o podgrzaniu rdzenia.
    Taki układ kwalifikuje się tylko do wymiany na nowy. Stawianie kulek i wygrzanie nic nie pomoże.