Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz nie włacza się wentylator

helll 01 Mar 2005 17:02 17267 22
  • #1
    helll
    Level 15  
    posiadam matiza 2 letniego , po zapaleniu silnika swieci mi sie kontrolka czek engines i nie znika


    czy to cos powaznego czy nie

    pozdro
  • #2
    pawelsiara74
    Level 22  
    Witam
    Poprostu masz jakiś błąd w silniku, tzn cos jest uszkodzone moze być jakis czujnik albo coś takiego, no jak jeździsz to nie jest to takie powazne no ale lepiej toą usterke zlikwidować jak najszybciej, ponieważ może doprowadzić do jakiegoś uszkodzenia, a mam pyatnie czy nic sie nie dzieje z silnikiem, nie pali więcej, nie gaśnie, nie przerywa, nie ma problemu z zapalaniem?..........
    Ta kontrolka poprostu sygnalizuje że jest cos uszkodzone i ja Ci radze znaleść to uszkodzenie i usunąć jak najszybciej.
    Pozdrawiam
  • #3
    helll
    Level 15  
    stalo sie to porannym odpa kilku razowym odpalaniu zaskoczyl dopiero po 4 razie , pracuje ok , na zimno slychac troche zawory ma przejechane 15 tys

    pozdro
  • #4
    pawelsiara74
    Level 22  
    Hmmmm no dziwna sparwa ale może to być cos z zapłonem może coś z modułem jest nie tak, kable wysokiego napięcia moga miec przebicie, jeżeli słychac zawory to moze mieć slabe smarowanie, sprawdź stan oleju w silniku, no ale jeszcze jaki to jest te stuk zaworów klekotaja czy spalanie stokowe? jezeli spalanie stokowe to bedzie coś z zapłonem a jeżeli dzwonią to coś ze smarowaniem, lub szklankami.
    A jak jedzeisz np na 3 powoli tzn na małych obrotach i dodasz nagle gaz najlepiej do spodu to wtedy słychac stukanie zaworów? jezeli ta to będzie coś z zapłonem.
    Pozdrawiam
  • #5
    helll
    Level 15  
    to kontrolka pokaze taki defekt w jaki sposob
  • #6
    robert56
    Level 17  
    Witam
    Zeby sprawdzis blad w matizie wystarczy w zlaczu diagnostycznym pod schowkiem przed pasazerem zewrzec A i C i wlaczyc zaplon a potem odczytac ilosc blyskow lampki kontrolnej check engine
  • #7
    helll
    Level 15  
    z kad wziasc liste kodow

    pozdro
  • Helpful post
    #8
    robert56
    Level 17  
    Moge przeslac skan z kiazki. prosze o adres
  • #9
    helll
    Level 15  
    bardzo dziekuje bede dwieczny

    czy latwo zlokalizowac styki a i c
  • #11
    jaceksu25
    Level 19  
    2 letni matiz z przebiegiem 15tys. jest jeszcze na gwarancji. Jedz do ASO
  • #12
    gizmol
    Level 11  
    Czy ktos ma pomysł co moze powodowac zapalanie sie check engine podczas jazdy (nieokreslone sytuacje) przy polaczeniu A i C w gniezdzie serwisowym wywala tylko 1500 ( co podobno we wszystkich matizach bez klimy jest). Samochod nie wykazuje zadnych usterek jezdzi normalnie nie dusi sie zapala bez problemu. po wylaczeniu zaplonu i ponownym rozruchu kontrolka gasnie i podczas jazdy znow sie zapala , jak sie zapali to juz nie gasnie. Czy ktos wie jak zdiagnozowac usterke ??
  • #13
    houk85
    Level 15  
    ja mam matiza i tez miałem problem z tym checkiem, zepsóty był potencjometr przepóstnicy, za orginalną cześć zapłaciłem 150 zeta w salonie daeewo
  • #14
    gizmol
    Level 11  
    Wpadlem na pomysł by sprawdzic czy w momencie palenia sie "check engine" zostanie wyswietlony jakis blad i dobry pomysł. Kiedy podczas jazdy wyswietlil sie blad zatrzymalem sie, zwarłem A i C no i pojawił się jeszcze blad "0500 - błąd VSS " tylko, ze nie dysponuje reszta dokumentacji bledów i nie jestem pewnien co to VSS. Domyslam się, ze chodzi o czujnik predkosci pojazdu lub czujnik otwarcia przepustnicy. Pisalem PW do osób na tym forum ktore "chwaliły" sie posiadaniem tabeli kodow, ale coś nikt nie odpisuje :( . Czy ktoś jest w stanie powiedzieć co to za błąd ?? Znaczy o jaką część chodzi.
  • #16
    gizmol
    Level 11  
    Wiec wszystko jasne :) dzieki za pomoc
    Ostatnio robiac naprawe instalacji elektrycznej zapomnialem podlaczyc linke predkosciomierza i na 95% to bedzie to. Dla wiedzy potomnych napisze czy podlaczenie linki zakonczylo problem.
  • #17
    gizmol
    Level 11  
    No i faktycznie, niepodłaczenie licznika w Matizie skutkuje zapalaniem sie podczas jazdy (po jakims czasie) "check engine", blad migowo pokazuje nam sie dopiero jesli zrobimy diagnostyke przy zapalonym "check engine".
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    NEON20
    Level 10  
    Witam
    A u mnie jest jeszcze inaczej z tą kontrolką CHECK. Wiadomo że przed uruchomieniem silnika wiadomo pali się ta kontrolka i gaśnie,kilka razy zdarzyło się że po uruchomieniu silnika zapaliła się ta kontrolka skutkiem czego samochód przestał pracować. Czego może to być wina?
    Proszę o pomoc.
  • #20
    matimon22
    Level 25  
    W matizach bardzo częstym problemem okazuje się płytka w rozdzielaczu zapłonu. Niestety jest to drogi gips, ale po podłaczeniu pod kompa od razu po zapaleniu kontrolki(niewiadomo dlaczego po zgaszeniu kluczyka czasmi sam ten błąd se kasuje) mozna na 100% stwierdzic czy to jest to.
  • #21
    krystianswarbula
    Level 1  
    mam właśnie problem z tą kontrolką :cry: i chciałem spytac co mi da to że odczyam ilość błysków tej kontrolki po zwarci A i C? wie ktoś może co oznacza dana ilość błysków? z góry dziekuje za pomoc
  • #22
    grzeko1
    Level 21  
    Witam.
    Po odczytaniu błysków jest podpowiedź co może być
    uszkodzone. Trzeba również sprawdzić czy po odpaleniu samochodu gaśnie dioda immo, często jest to powód
    zapalania lampki check.
    Pozdrawiam.
  • #23
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    krystianswarbula wrote:
    mam właśnie problem z tą kontrolką :cry: i chciałem spytac co mi da to że odczyam ilość błysków tej kontrolki po zwarci A i C? wie ktoś może co oznacza dana ilość błysków? z góry dziekuje za pomoc


    Czy Ty czytać potrafisz? Masz kilka postów wyżej kody, wystarczy kliknąć i pobrać ;)