Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP DeskJet F2180 - Nie działa skaner po wymianie tuszu

SilkKheldar 29 May 2013 16:50 7407 14
  • #1
    SilkKheldar
    Level 9  
    Po wymianie tuszu (kolorowego 22xl marki ActiveJet) skaner nie daje znaku życia.
    Drukarka "zapętliła się" w procedurze wyrównywania pojemników z tuszem. Po każdym podłączeniu informuje komputer, że był zmieniany kartridż i należy przeprowadzić procedurę wyrównywania. Problem w tym, że o ile stronę drukuje prawidłowo to już w drugim kroku kiedy powinno się wydrukowaną stronę zeskanować niestety skaner się w ogóle nie budzi tylko w nieskończoność mruga lampka zajętości urządzenia. Próbowałem z 3 różnymi komputerami (Windows XP i 7) i zawsze jest to samo (mimo innych wersji sterowników). Skaner nie daje się obudzić w żaden sposób, ani z panela drukarki ani z komputera. W panelu sterowania urządzenia są ogłaszane jako działające prawidłowo, ale niestety działa tylko drukarka.

    Kartridże od ActiveJet stosuję z powodzeniem od 2 lat. Istotne może być to, że pierwszy tusz przy wymianie system wykrył jako niezgodny (na oko niczym się nie różnił) i odmawiał z nim współpracy. Wziąłem inny identyczny egzemplarz tuszu i wyglądało, że już jest OK ale niestety skaner od tej pory się nie obudził. Czy jest możliwe, że wada w kartridżu trwale uszkodziła mi skaner?

    Próbowałem "sztuczek" zalecanych przez HP np. z wyłączaniem drukarki itp. bez efektu. Przy odwołaniu jakąkolwiek metodą do skanera mam oczekiwanie kilka minut i w końcu komunikat o błędzie komunikacji z urządzeniem.
    Nie reinstalowałem sterowników, ale sprawdzałem na 3 różnych komputerach więc problem musi być w samym urządzeniu. Przewód USB chyba nie mógł się uszkodzić tak wybiórczo, żeby działało wszystko poza skanerem?

    Może jest jakiś sposób na globalny reset urządzenia (nie tuszy). Drukarka w międzyczasie nie upadła ani nic z tych rzeczy. Co zrobić, żeby ożywić skaner?
  • #2
    konmaj
    Printers specialist
    Próbowałeś unieważnić kalibrację przyciskiem z czerwonym krzyżykiem?
  • #3
    SilkKheldar
    Level 9  
    Tak, próbowałem zarówno przyciśnięcia jednorazowego jak i trzymania przez dłuższy czas. Niestety jedyny efekt to chwilowe przerwanie mrugania diody zajętości urządzenia a w panelu na komputerze przejście do opcji skanowania. Jednak po wyborze parametrów skanowania i poleceniu "skanuj" znowu bardzo długie "oczekiwanie na skaner" i komunikat o błędzie podczas próby połączenia z urządzeniem. (urządzenie ponownie ciągle mruga jako zajęte i ponowne naciskanie "czerwonego x" już nic nie zmienia.
    Szczegółowe informacje z komunikatu o błędzie:
    "4,[(0,12,80004005),(2,7,8004007),(3,7,0)]"
    absolutnie nic mi nie mówią. :(
  • #4
    konmaj
    Printers specialist
    Rozumiem, że po anulowaniu kalibracji kopiowanie też nie działa (drukarka odłączona od komputera)?
  • #5
    SilkKheldar
    Level 9  
    Próbowałem też kopiowania w kolorze i B&W na odłączonej drukarce ale niestety objawy są takie same, czyli tylko miganie diody zajętości i zupełny brak ruchu ze strony skanera. Natomiast drukarka wciąga papier i chyba czeka na skaner. Tyle, że bezskutecznie. Po naciśnięciu wyłącznika wysuwa całą kartkę i się wyłącza.
  • #6
    konmaj
    Printers specialist
    Trudno powiedzieć, co dokładnie szwankuje: lampa skanera, płyta główna urządzenia czy też taśma sygnałowa między nimi nie łączy. Jedyny sposób, to podmieniać elementy z podobnego urządzenia.
  • #7
    Erni90
    Level 20  
    A czy na starych tuszach jest to samo? czasem można trafić na tusz gdzie drukarka nie działa prawidłowo.
  • #8
    SilkKheldar
    Level 9  
    Trochę trwało, zanim udało mi się dostać odpowiednie tusze, bo stare już wyrzuciłem... Przetestowałem nawet nie na zamiennikach ale na oryginalnych tuszach HP i niestety efekty są identyczne - skaner się nie aktywuje w żaden sposób.
    Czy są jakieś miejsca gdzie można przeczytać jak bezpiecznie rozebrać ten sprzęt i sprawdzić czy przypadkiem nie rozłączyło się coś w środku?
    Drukarka działa więc nie chciałbym jej popsuć przy okazji sprawdzania skanera.
  • #9
    endriuf
    Printers specialist
    Wkrętak torx nr 10 i odkręcasz 4 śrubki. Podnosisz do góry obudowe i wypinasz taśmy.
  • #10
    Stan-S11
    Level 31  
    Podejrzewam uszkodzenie napędu skanera. Wymienil bym calą głowice skanujacą.
    Wkłady drukujace nie wplyawja na pracę skanera.
  • #11
    SilkKheldar
    Level 9  
    A czy jest jakaś szansa na prostą naprawę mechanizmu skanera?
    Czy lepiej od razu poszukać nowego urządzenia? (jeśli koszty naprawy miałyby być porównywalne z zakupem nowego sprzętu).
  • #12
    Stan-S11
    Level 31  
    Nie ma prostej metody na naprawę skanera jak tylko wymiana uszkodzonej glowicy skanującej. Podaj kod producenta jaki znajduje sie na głowicy, być może coś znajdę.
  • #13
    konmaj
    Printers specialist
    Rozumiem, że już sprawdziłeś, czy taśma skanera jest właściwie podłączona?
  • #14
    Erni90
    Level 20  
    [quote="Stan-S11"]
    Wkłady drukujace nie wplyawja na pracę skanera.[/q]

    Mają mają raz spotkałem się z takim przypadkiem ze skanerem a ostatnio drukarka głupiała czasami przy drukowaniu plików pdf. pomogła wymiana żółtego kartridża.

    Dziwi mnie to że urządzenie wielofunkcyjne a nie wykrywa usterki skanera i da się drukować.
  • #15
    Winston Wolf
    Level 14  
    nie sądzę żeby wina leżała po stronie tuszy (niezależnie czy oryginalne HP czy zamienniki Active Jet), opisz dokładnie cały problem z objawami oraz czynnościami jakie były wykonywane (instalowanie sterowników i inne które były proponowane) i prześlij to do pomocy technicznej/serwisu HP lub skontaktuj się z nimi telefonicznie

    nie zaszkodzi, a jak już były podobne problemy to pewnie coś doradzą lub powiedzą co jest przyczyną i ile może kosztować naprawa