Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Grande Punto Tartarini - Ubytki płynu chłodzącego

jofa-j1 30 May 2013 14:39 2757 5
  • #1
    jofa-j1
    Level 16  
    Witam Jestem posiadaczem Fiata Grande Punto 1,2 8V z fabryczną inst. lpg Tartarini
    rok prod. 2007. Mam 2 problemy, ubywa mi płyn chłodzący, a nie widzę wycieków, do silnika też się nie dostaje, z rury wydech też. czy może dostawać się do gazu przez nieszczelności w reduktorze. Są zestawy regeneracyjne do reduktora-parownika ,czy mogę sam to wymienić, czy potrzebna jest też regulacja gazu po wymianie uszczelnień. jaki mmam typ mojej ins sekwencyjnej ( auto odkupione ,bez dokumentów lpg i oznaczeń typu na instalacji
  • #2
    Sołtys_Elbląga
    Level 31  
    jofa-j1 wrote:
    jaki mmam typ mojej ins sekwencyjnej ( auto odkupione ,bez dokumentów lpg i oznaczeń typu na instalacji


    Masz gaz najnowszej generacji, tam wszystko robi się samo.
  • #3
    jerry1960
    Level 36  
    Niestety sam nic nie zrobisz, podjedź do gazownika niech spróbuje to zdiagnozować.
  • #4
    jofa-j1
    Level 16  
    Wiem że należałoby zregenerować reduktor ( moje pytanie : czy płyn chł. może dostawać się do gazu w nieszczelnym reduktorze i spalać się w komorze spalania). Koszt naprawy u gazownika min. 360 zł a koszt zestawu naprawczego ok. 55 zł. Koszt nowego reduktora ok 180 zl. Koszt nowego czujnika temp. u gazownika 40 zł a tutaj 11 zł http://autogaz-market.pl/czujniki/289-kme-czujnik-temperatury-reduktora-listwy.html Jest o co się targować.
  • #5
    tzok
    Moderator of Cars
    jofa-j1 wrote:
    Jest o co się targować
    Nie ma, po wymianie/regeneracji parownika i filtrów i tak trzeba na nowo skalibrować instalację. Jest kilka reduktorów w których istnieje ryzyko przedostania się płynu chłodzącego do gazu... ale to zazwyczaj kończy się źle dla silnika. Typową usterką silnika 1.2 FIRE, zwłaszcza z instalacją LPG, jest przepalenie uszczelki pod głowicą - test na obecność spalin w układzie chłodzenia da odpowiedź... no ale kosztuje z 50zł a to przecież majątek... lepiej oszczędzić i później robić remont silnika, co nie?
  • #6
    jofa-j1
    Level 16  
    Z ubytkami sobie poradziłem, nieszczelne były wloty z cieczą chłodzącą do parownika. Wyciek pojawiał się pow 2 tys. obrotów i szybko odparowywał. Mam jeszcze jedno pytanie: jaka jest pojemność układu chłodzenia do Grande Punto 1,2, 8V z klimatyzacją?