Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vw Crafter - kopci na bialo na jalowym

wizard111 30 May 2013 14:57 12288 17
  • #1
    wizard111
    Level 12  
    Witam

    Posiadam Vw Crafter 2,5 TDI 163km z 2007roku i mam kilka problemow:

    Auto jedzie powyzej 2.000obr /min dopiero czuc jakby wstalo turbo
    Chcialem zdiagnozowac ale oczywiscie powstaje drugi problem, nie moge sie polaczyc VCDsem przez zlacze OBD ...

    I kolejny problem....

    Zrobilem trase 1200km ciagle 100 / 110km/h i zauwazylem ze jak wrocilem i juz pod koniec gdy ruszalem autem lub stal na biegu jalowym i przygazowalem to kopci na bialo ( nie jest to olej z turbo itp) oliwy z silnika nie ubylo, ani nie przybylo, woda jest tak jak byla.

    Zapach przypomina jak z WEBASTO.

    Auto zostawilem na biegu jalowym 5 minut to az spod maski dym lecial i gdzies poleciala ropa bo mialem plame paliwa pod silnikiem. oczywiscie jak depnalem na jalowym to w ogole byl taki dym ze szok.

    Chcialem podpiac komputer ale nie da rady.

    Czy ktos ma jakies sugestie? najbardziej interesuje mnie to kopcenie.

    pozdrawiam
  • #2
    opamp
    User under supervision
    Oryginalny VCDS z Can'em? Czy z allegro za 50zł?
    Zasilanie dochodzi do wtyczki OBD? Ma założone GPS i inne ustrojstwa? Jak tak to weź wywal. Nie chce wprowadzać w błąd ale on w OBD powien mieć tylko CAN jak ma to co myślę.
  • #4
    wizard111
    Level 12  
    Orginalny vcds z canem
    Moga byc jakies zabezpieczenia na nim? Auto kupione z firmy no ale pewnie gpsa itd itp sa zdjete.
  • #5
    turpik5
    Level 18  
    Ktoś mógł zrobić jakieś zabezpieczenie na złączu OBD żeby nie można było się z nim połączyć w czasie kradzieży. Jak piszą koledzy wyżej posprawdzaj czy jest zasilanie na złączu i czy przewody nie są gdzieś poucinane.
  • #6
    szogun0
    VAG group specialist
    To zależy jaka wersja VCDS i poza tym diagnozuje się Craftery przez LT (o tym oczywiście wiesz). Nie wchodzi się przez słowo adresowe 01- silnik.
    No chyba, że ktoś chce diagnozować po linii K, to inna sprawa.
  • #7
    wizard111
    Level 12  
    No ten vcds vag kosztowal 2000zl z licencja i jest aktualizowany.
    Jak sie podlacza wtyczke to odrazu zapala sie kontrolka zielona czyli napiecie jest.
    Chyba ze gdzies jest to zabezpieczenie.
    bede staral sie jakos polaczyc w poniedzialek i zobaczymy co sa za errory.

    A dziwi mnie to ze on tak kopci, jakby wypalal fapa tylko ze powinna sie zapalic jakas kontrolka a tutaj nic.

    Fakt ze jak sie jedzie ponizej 2000obr to wchodzi w tryb awaryjny i mruga kontrolka swiec zarowych. wtedy reset i jedzie dalej.

    Zrobilem 1200km i jechalem ciagl epowyzej 2 000obr zeby nie wchodzil mi w trasie w tryb awaryjny.

    chyba ze cos sie przez to uszkodzilo.
  • #8
    autoas
    Level 42  
    wizard111 wrote:
    gdzies poleciala ropa bo mialem plame paliwa pod silnikiem

    Do tego ci komputer nie potrzebny...
  • Helpful post
    #9
    szogun0
    VAG group specialist
    A kopci bo pewnie wtryskiwacz lub wtryskiwacze do wymiany.
  • #10
    autoas
    Level 42  
    Jak wycieka paliwo, to równie dobrze może łykać powietrze....i też będzie kopcić na biało...
  • #11
    wizard111
    Level 12  
    Jakby wtryski laly to by kopcilo sie na bialo na jalowym? a w czasie jazdy w dzien/ w nocy nic nie kopci, jadac nawet i ciskajac ile wejdzie to powinnien kopcic tymbardziej jak jedzie samochod podswietlajacy tyl samochodu, odrazu bym widzial ze cos kopci a tutaj nic. tylko jak stoi na jalowym i sie jego depnie to jest biala chmura.
    Zobaczylem jedna ciekawa rzecz ze nie byla przykrecona rura na przeplywce co idzie do turbiny ale watpie ze to cos zmieni.
  • Helpful post
    #12
    szogun0
    VAG group specialist
    Nie wierzysz? To wymontuj wtryskiwacze i daj do sprawdzenia.
  • #13
    wizard111
    Level 12  
    No nie wierze, ale po kolei zrobie i moze byc ze tak skonczy sie operacja, bedzie trzeba demontowac wtryski.
    Bedzie widac na kompie jak leja wtryski w sesie jakie beda korekty na kazdy cylinder.
    :)
  • #14
    wizard111
    Level 12  
    A wiec tak:
    Lacze sie bezproblemu do auta przez obd nie wiem o co chodzilo wczesniej.
    Jedzie powyzej 2 000obr poniewaz EGR moze lekko jest przytkany albo zaworek sterujacy siedzi.

    Wtryski: wartosci jak stal na jalowym byly takie
    1cyl - od -0,00 do - -0.17
    2cyl - od +0.25 do + 0.40
    3cyl - od + 0.27 do + 0.50
    4cyl - od -0,00 do - -0.18
    5cyl - od -0,00 do - -0.19

    czyli te dwa wtryski tak podlewaja??

    po 2 minutach stania na jalowym biegu kapie ropa miedzy kolektorem wydechowaym a turbina :)

    w normalnych PD jak sie milo korekte plus czy minus 2,0 to one nie kopcily jak ten badziew...
  • #15
    wizard111
    Level 12  
    Wtryski normalnie daja z tego co mowil czlowiek od pomp/wtryskow tylko koncowki leja. sa one oczywiscie wymienne ale ich nigdzie nie ma :)
    ma ktos moze dojscie na czesci do takich wtryskow od Craftera?

    Auto jechalo po 2 000obr bo Egr sie wieszal.
  • Helpful post
    #16
    szogun0
    VAG group specialist
    Nie ma części zamiennych do piezowtryskiwaczy. Szukaj innych.
  • #17
    wizard111
    Level 12  
    Wlasnie to robie, tylko na pomorzu w okolicach czluchowa starogardu sa handlarze ktorzy nie wiem skad maja tyle czesci i ceny maja jak nowki... pozatym raz mowia ze wtryski maja przebieg 10 000km (ciekawe jak ) a drugi raz ze 150 000... wiec juz chce kupic nowe ale na pewno nie kupowac nic od tych kretaczy ze starogardu gdanskiego i okolic chojnic.

    Chyba ze ktos zna moze w okolicach warszawy kogos kto zajmuje sie czesciami do crafterow.

    Ale chyba najlepiej bedzie tak jak ktos wczesniej napisal w poprzednim poscie kupic nowe :)
  • #18
    wizard111
    Level 12  
    Witam

    Jednak regenerowane wtryski nie pomagaja :) Wtryski z craftera 2,5 tdi nawet sam serwis Bosch tego nie robi. (tak powiedziano w Trojmiescie, autoryzowanym serwisie Bosch ) Nie sa w stanie wymienic koncowek ktore leja na biegu jalowym.

    Mialem wrzucone wtryskiwacze z mojego drugiego craftera 100 000przebiegu i wszystko dzialalo, nie kopcil. Wiec bylem pewien ze to jest to.

    Skonczylo sie na zakupie pieciu nowych wtryskow tak jak wczesniej kolega napisal. Tak wiec potwierdzam. Koszt 5200 z Vat.

    Pozdrawiam i mozna zamykac temat