Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Leon 1.8 20V 2003r - Błąd - Obwód sterowania Nagrzewaniem sondy lambda

30 Maj 2013 15:59 9435 12
  • Poziom 9  
    Witam
    Przebywam za granicą i pojawił mi się błąd "Obwód sterowania nagrzewaniem sondy lambda (H02S)Niska wartość - DTC - P0031)" Skasowałem błąd i po kilku kilometrach pojawił się ponownie. W aucie Seat Leon 1.8 20V (125KM) mam instalację gazową STAG 300 zamontowaną w listopadzie. Przejechałem na gazie około 10 000km. Błąd wyskoczył podczas trasy (w 2 dni zrobiłem około 2500km) jechałem głównie na gazie, ale czasem też na benzynie. Wyczytałem na różnych forach, że to może być problem z 1 sondą( tą która jest przed katalizatorem). MAm 2 sondy ta przed katalizatorem ma 6przewodów a ta za katalizatorem mam 4przewody.
    Proszę o pomoc co mam zrobić aby wykryć usterkę i ewentualnie ją naprawić.
    Jak już pisałem przebywam za granicą i mam kiepski dostęp do internetu , lecz mam ze sobą narzedzia (klucze, śrubokrety itp. mam też ze sobą miernik ale nie wiem co mam zrobić)
    Pozdrawiam i czekam na rady
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Na początek sprawdź oporność grzałki sondy pierwszej . Kabelki szary i biały powinno być w zakresie kilku omów.
  • Poziom 9  
    Witam
    Sprawdziłem opór pomiędzy białym i szarym przewodem, miernik nie wskazał żadnego oporu, mierzyłem na zakresie do 200omów i na najwyższym zakresie do 2000kilo omów i nic, jak by obwód był zerwany. Dołączam też zdjęcia kostek obu sond. Na kostce sondy pierwszej, tej przed katalizatorem, były liczby 272 oraz 585.10. Sądząc po braku oporu wnioskuję że sonda jest padnięta i należy ją wymienić?? A drugie moje pytanie brzmi, czy jeżdżąc przez kilka miesięcy bez wymiany może się coś dodatkowo zepsuć aucie, lub komputer może zacząć mieszać w sterowaniu silnikiem?? Jeżdżę na gazie i jedynie auto odpala na benzynie i chodzi na niej do momentu zagrzania się silnika. Proszę rady.
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Przykro mi ale sonda do wymiany.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Miałem podobnie, uwalona sonda i z czasem mapy się rozjechały, auto łapało muła. Silnik ten sam i też Stag 300. Polecam wymianę sondy tylko i wyłącznie na oryginał Boscha. Po wymianie u mnie jak ręką odjął.
  • Poziom 9  
    Dziękuję za pomoc, zapytam jeszcze "matts84" pamiętasz może numery tej nowej sondy którą kpiłeś. Ułatwi mi to poszukiwania a z za granicy nie jest łatwo. Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Jeśli jesteś w stanie podać Mi VIN auta to może znajdę w Etce, ale zaraz spróbuję poszukać na piechotę. Numeru nie pamiętam, ale ja mam jedną sondę w Toledo rok 2000

    Edit:

    Etka dla silników 1.8 20V podaje nast numery sond

    Silnik APG 021906265AN lambda probe (in front of catalyst) - 5cio przewodowa
    Silnik AGN 06A906265F lambda probe - 4ro przewodowa

    Przykładowe aukcje sond oryginalnych, nie sugeruj się ceną bo nie szukałem najtańszych.

    APG http://allegro.pl/sonda-lambda-5-przewodow-audi-a3-bosch-0258007049-i3244796824.html

    AGN http://allegro.pl/oryginalna-sonda-lambda-06a906265f-audi-vw-skoda-i3278442059.html

    Według mnie masz tą pierwsza z APG, jednak VIN by wiele wyjaśnił.
  • Poziom 9  
    Na 95% to ta pierwsza sonda, w załączniku powyżej wrzuciłem zdjęcia kostki tejże sondy. W tej chwili nie mam przy sobie dowodu , ale do 2 godzin wyślę ten numer.
  • Poziom 11  
    W takim razie powinna pasować, pozostaje jeszcze długość Kabla, ale z tego co widzę w Etce w tym silniku nie występują tego rodzaju sondy, nie są opisane z różnymi długościami, więc powinna to być ta. Numer VIN powinien to potwierdzić.
  • Poziom 9  
    NA PW wysłałem nr Vin
  • Poziom 9  
    Witam
    Trochę to trwało ale udało mi się wymienić sondę i już jest wszystko ok z autem.
    Sama wymiana trwała nie dłużej niż godzinę, na szczęści stara sonda łatwo się odkręciła ale tylko przy użyciu końcówki do odkręcania sond 22".
    Może to komuś pomoże więc napiszę numery sondy którą założyłem
    Bosch LS 7049
    0 258 007 049
    Sonda była niemal identyczna i jedyną różnicę jaką zauważyłem to różnica długości około 2cm :D

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc
  • Poziom 11  
    Czyli tak jak ci podałem do silnika APG. Fajnie że już działa.
  • Poziom 9  
    Witam
    Trochę to trwało ale udało mi się wymienić sondę i już jest wszystko ok z autem.
    Sama wymiana trwała nie dłużej niż godzinę, na szczęści stara sonda łatwo się odkręciła ale tylko przy użyciu końcówki do odkręcania sond 22".
    Może to komuś pomoże więc napiszę numery sondy którą założyłem
    Bosch LS 7049
    0 258 007 049
    Sonda była niemal identyczna i jedyną różnicę jaką zauważyłem to różnica długości około 2cm Very Happy

    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc