Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW/Golf/III 93 - Niecodzienne podłączenie ŚWIATEŁ DZIENNYCH

30 Maj 2013 21:33 4377 12
  • Poziom 9  
    Witam,
    zakupiłem światła do jazdy dziennej IL DLR 03 PREMIUM, niestety nie otrzymałem schematu montażu.
    interlook.info/a1000/drl03premium1.jpg

    Chciałem dowiedzieć się jak dokładnie mam dokonać podłączenia tych świateł tak żeby zgodnie z przepisami gasły po zapaleniu świateł mijania?
    Dodatkowo chciałbym mieć podłączone w ten sposób, żeby jednocześnie istniała możliwość ich włączenia niezależnie włącznikiem razem ze światłami mijania i długimi, a także samych na postoju - tak żeby służyły do doświetlania dziur w nocy lub na postoju oświetlały dojście do garażu po wyjęciu kluczyków z auta.
    Z góry dziękuję za pomoc i rozwiązanie problemu.
    Jeśli temat jest nie na miejscu to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu.

    Pozdrawiam,

    KaBe
  • Poziom 37  
    Tak, temat jest nie na miejscu; nadaje się do kosza.
    O ile jeszcze podłączenie ich tak, by WYłączały się po włączeniu reflektorów jest jak najbardziej właściwe - to już dalsze pomysły są kategorycznie niedopuszczalne przez "Kodeks"...
    Zdjęcie też jest niewłaściwie przesłane, nie otwiera się.
    No i sam sprzedawca powinien chyba pomóc Koledze, my możemy "trafiać" a w razie uszkodzenia kto Koledze wynagrodzi szkodę?
  • Poziom 9  
    Rozumiem, że nie jest to właściwe podłączenie zgodne z kodeksem. Mimo wszystko chciałbym, żeby ktoś mi pomógł zrobić żeby tak właśnie działały - wracam nocą z pracy przez mało uczęszczaną drogę a raczej bezdroże i właśnie tam miały by dodatkowe zastosowanie te światła, więc proszę o podpowiedzi.
  • Poziom 37  
    W Golfach warto sygnał włączenia reflektorów (bo i mijania i drogowych!!!) pobrać z włącznika obrotowego, kolor biało-czarny, pin 56.
  • Poziom 9  
    czyli rozumiem, że jeżeli pobrał bym tylko z kabla od świateł mijania to na długich miałbym również włączone światła dzienne?
  • Poziom 37  
    Tak, po przejściu na drogowe, jak i na pozycyjne czy w ogóle wyłączenie - świeciłyby.
    Oczywiście zasilanie (pewnie czerwony, głowy nie daję) do plusa "z zapłonu" czyli np. czarnego przy stacyjce a masę (pewnie czarny z oczkiem, głowy nie daję) - do blachy.
  • Poziom 9  
    dziękuję za pomoc. • R/9.........b/n..........włącznik główny świateł pin 56 - a gdzie dokładnie mam szukać tego pinu 56? skrzynka bezpieczników czy jak?
  • Moderator Samochody
    Lepiej sobie podłącz prawidłowo (tj. pod postojowe/pozycyjne) i ew. dołóż wyłącznik odcinający tę linię. Bo jak sądzę masz 3 przewody (czyli 2 na zasilanie i 1 do świateł - sterujący).

    krzysiiekb napisał:
    a gdzie dokładnie mam szukać tego pinu 56
    Przecież masz napisane - z przełącznika.
  • Poziom 37  
    Gwoli uściślenia: pin R/9 to wyjście i na drogowe i na mijania; jak i na drogowych tak i na mijania dzienne NIE BĘDĄ świecić.
    Ten przewód "tylko mijania" to np. żółty J/3.
  • Poziom 9  
    rozumiem, chyba podłącze tak jak kolega podpowiada zgodnie z praktyką. do tego założę wyłącznik odcinający tą linię - tylko mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak powinno wyglądać takie odcięcie? tzok napisał, że muszę podłączyć pod postojowe/pozycyjne - czyli nadal to ten pin 56 o którym wcześniej pisaliśmy?
  • Poziom 37  
    krzysiiekb napisał:
    tylko mógłby mi ktoś podpowiedzieć jak powinno wyglądać takie odcięcie?

    Po prostu: na zasilaniu układu (pewnie czerwony kabelek) daje Kolega wyłącznik*), którym wyłącza Kolega dzienne w ogóle z działania.
    Kolejny ewentualny włącznik na trzecim, sygnałowym kabelku układu (tym do pozycyjnych) umożliwia pracę dziennych mimo świecenia się pozycyjnych czy reflektorów - tak, jak nie wolno a jak chciał Kolega.
    krzysiiekb napisał:
    Tzok napisał, że muszę podłączyć pod postojowe/pozycyjne - czyli nadal to ten pin 56 o którym wcześniej pisaliśmy?

    Ach nie! Teraz to polecam szaro-zielony od podświetlenia tablicy rejestracyjnej - pin 7 też na włączniku, oznaczony 58. Wybranie pinów św. pozycyjnych (58L lub 58R pozbawiłyby funkcjonalności świateł postojowych (nie pozycyjnych!). W ulubionym przez Kolegę miejscu, skrzynce bezpieczników, będzie to R/7.
    _____________
    *) Mógłby to być na przykład oryginalny włącznik od ogrzewania szyby tylnej, do kupienia na aukcjach czy autozłomie. Ładnie się komponuje z deską rozdzielczą, wkłada w fabryczny otwór zamiast zaślepki, na lewo od już będącego tam włącznika faktycznego ogrzewania szyby.
  • Moderator Samochody
    Zico63 napisał:
    Wybranie pinów św. pozycyjnych (58L lub 58R pozbawiłyby funkcjonalności świateł postojowych (nie pozycyjnych!).
    Dlaczego? Postojowe działają tylko przy wyłączonym zapłonie (dzienne wtedy nie działają), natomiast dla pozycyjnych wystarczy, że podłączy się pod jedno z nich i będzie działać jak trzeba ale potwierdzam, że oświetlenie tablicy rejestracyjnej jest równie dobrym wyborem.
  • Poziom 37  
    Przypominam:
    krzysiiekb napisał:
    żeby jednocześnie istniała możliwość ich włączenia niezależnie włącznikiem razem ze światłami mijania i długimi, a także samych na postoju (...) lub na postoju oświetlały dojście do garażu po wyjęciu kluczyków z auta.

    W tej sytuacji, włączenie postojowych strony gdzie się podpięto z sygnałem dla dziennych uniemożliwia włączenie dziennych.
    To na marginesie, bowiem nie wiemy jak ostatecznie Kolega Krzysiiekb sobie wybierze.