Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra G - Gaśnie w czasie jazdy na gazie i na benzynie

chonsu 30 Maj 2013 23:21 12681 26
  • #1 30 Maj 2013 23:21
    chonsu
    Poziom 15  

    Witam,

    Opel Astra G, 2002 rok, 1.6 16V benzyna i gaz.

    W czasie jazdy obroty nagle zaczynają falować i silnik gaśnie. Dzieje się to kilkukrotnie pod rząd na kilkaset (około 400 - 600) przejechanych kilometrów. Np. silnik zacznie gasnąć po przejechaniu 300 km, i gaśnie kilkukrotnie, nie ważne na jakim paliwie silnik aktualnie pracuje. Dzieje się tak przez ok. 20 kilometrów. Po czym silnik zaczyna już normalnie pracować.

    Napięcie akumulatora i jego pojemność jest OK. Światła i wskaźniki deski rozdzielczej nie gasną.

    Świece, olej, filtry w marcu tego roku zostały wymienione.

    Gdzie należałoby szukać usterki?

  • #2 30 Maj 2013 23:35
    diodabg
    Poziom 28  

    trzeba podpiąć kompa i wiele się wyjaśni...

  • #3 31 Maj 2013 06:30
    chonsu
    Poziom 15  

    Kiedy silnik gaśnie - nie pokazuje żadnych błędów, ani nie zaświeca się żadna kontrolka. Wszystkie żarówki kontrolek sprawdziłem, są sprawne.

    Po podłączeniu komputera nie ma żadnych błędów, wszystko OK.

    Dlaczego tak się dzieje?

  • #4 31 Maj 2013 06:56
    emeryt2
    Poziom 42  

    Usterki szukać trzeba na zasilaniu centralki gazu lub cewek WN!

  • #5 06 Cze 2013 07:52
    chonsu
    Poziom 15  

    Szukałem, jak powiedział 'emeryt2', ale nie było to przyczyną gaśnięcia silnika. Zasilanie, kable zasilające były i są OK.

    Zapomniałem dodać, że najpierw falują obroty (od 1500 do 500) i silnik szarpie, dusi się i wzdryga. Następnie, gdy falujące obroty spadną do 300 - silnik gaśnie. Wszystko to się dzieje na postoju na luzie (np. na światłach).

    Widząc, że zasilanie jest OK - wyczyściłem przepustnicę (ściągnąłem rurę idącą od puszki filtra powietrza).

    Dzisiaj, po przejechaniu około 15 km włączyła się kontrolka i wyskoczył błąd P0170. Błąd skasowałem i przez następne 30 km - żaden błąd nie pokazał się.

    Zapomniałem też dodać, że gdy (podczas jazdy) obroty były powyżej 4000 - na luzie przez jakieś 5 minut silnik pracował poprawnie.

    Dlaczego przez jakiś czas silnik kręcąc się na obrotach powyżej 4000, potem przez parę minut działa dobrze?

  • #6 06 Cze 2013 08:48
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tam przepustnica , jak mnie skleroza nie myli , jest zmotoryzowana? Jak ją czyściłeś , na siłę przestawiałeś klapkę?
    Sprawdź jeszcze MAP sensor i rurkę podciśnienia do niego!

  • #7 06 Cze 2013 09:16
    chonsu
    Poziom 15  

    Klapka w przepustnicy przestawiła się po tym, gdy przekręciłem kluczyk w stacyjce (tak aby tylko kontrolki świeciły) oraz nacisnąłem pedał przyśpieszenia. Po tym klapka sama się przestawia. Nic nie przestawiałem 'na siłę'.

    Masz rację, mówiąc że może być uszkodzony MAP Sensor. Nic z nim nie robiłem. Dziś kupię nowy MAP Sensor i rurkę podciśnienia do niego w sklepie i wymienię - napiszę jutro co to dało.

  • Pomocny post
    #8 06 Cze 2013 10:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    Podmianami części nie naprawia się samochodu. Masz jakieś ustrojstwo , zobacz co widzi na MAP w czasie pracy silnika.

  • #9 11 Cze 2013 12:43
    chonsu
    Poziom 15  

    Znalazłem w samochodzie, że ułamany jest króciec wychodzący z obudowy termoregulatora. Króciec ten jest plastikowy, do którego podłączony jest wężyk z cieczą chłodzącą korpusu silnika.
    Kupiłem nowy termostat (jest zespolony z górną obudową) - wymieniłem. Samochód teraz zachowuje się poprawnie.

    Jeśli z samochodem coś się będzie działo, z pracą silnika - napiszę.

    Dziękuję kol. "emeryt elektronik" za sugestię 'naprowadzające' na szukanie usterki.

  • #10 17 Cze 2013 10:20
    mariusz_nowak
    Poziom 2  

    Ostatnio przerabiałem dokładnie taki przypadek. na 99 procent zacina ci sie zawór EGR. Rok temu wymieniłem go na nowy i niedawno znowu padł. czyszczenie pomaga na ok miesiąc. Zrobiłem tak... Odpaliłem auto, odpiąłem kabelek z zaworu EGR i po bólu. Autko śmiga bez problemu. Jedynie kontrolka na liczniku (czek ) sie pali. wiec albo nowy zawór EGR albo świecąca kontrolka silnika. Pozdrawiam

  • #11 17 Cze 2013 11:31
    chonsu
    Poziom 15  

    Uważam, po poście, że kol. 'mariusz_nowak' nie jest w temacie - pomylił wszystko. Nie pisałem, że zapala się "check", a błąd zaworu recyrkulacji spalin to P0400, P1405 (powiązany z tym pierwszym). Post kol. 'mariusz_nowak' to bzdura.

  • Pomocny post
    #12 17 Cze 2013 22:06
    mariusz_nowak
    Poziom 2  

    chodziło mi o to że czek zapali ci sie jak wypniesz kabelek z EGR. po tym zabiegu przestanie ci gasnac auto. U mnie też nie rejsetrował błędu EGR a jednak był walniety. Ale skoro wiesz lepiej i uważasz że to bzdura co napisałem to Przepraszam. Pozdrawiam :)

  • #13 20 Cze 2013 08:08
    chonsu
    Poziom 15  

    Pisałem, że po wymianie termostatu wszystko wróciło do normy,
    a w następnych postach pisałem, że kiedy znowu zacznie się coś niepokojącego dziać - dam znać na forum.

    Po co mieszać do sprawy coś, co zostało wykluczone?
    Przypomina mi się scena z "Lot nad Kukułczym gniazdem" kiedy jeden z bohaterów mówi: "przynajmniej próbowałem". Moim zdaniem, ma to sens kiedy jest związane ze sprawą ...

  • #14 21 Cze 2013 20:59
    chonsu
    Poziom 15  

    Samochód stał na parkingu przez cały dzień. Wyszedłem i z pracy, ruszyłem samochodem. Dzisiaj znowu silnik zaczął gasnąć. Jechałem podczas upału w dużym korku. Dwa razy zdarzyło mi się, że silnik zgasł. Tym razem silnik gasł nie szarpiąc, obroty nie falowały. Obroty silnika spadały do około 500 rpm, by za chwilę skoczyć do niespełna 1000 rpm. Prawie natychmiast po tym obroty spadały do zera i silnik gasł. Urządzenia zasilane napięciem (radio, wskaźniki) cały czas działały poprawnie. Silnik ponownie można było bez problemów uruchomić. To zdarzyło mi się dwukrotnie.
    Kiedy można było, rozpędziłem samochód i przez chwilę jechałem z dużą szybkością. Po tym silnik już nie gasł. Czy 'przewietrzenie' komory silnika (szybka jazda) może czymś takim skutkować? Czy to oznacza, że jakaś część uszkodziła się 'temperaturowo'? Nie wiem gdzie teraz szukać uszkodzenia.

  • #15 22 Cze 2013 00:49
    tzok
    Moderator Samochody

    Poczytaj sobie jak i kiedy działa EGR...

  • #16 22 Cze 2013 13:10
    lukasb4
    Poziom 10  

    Sprawdź przewód podciśnieniowy od mapsensora do przepustnicy.Na wszelki wypadek wymień na nowy.

  • #17 22 Cze 2013 19:34
    matimon22
    Poziom 25  

    lukasb4 napisał:
    Sprawdź przewód podciśnieniowy od mapsensora do przepustnicy.Na wszelki wypadek wymień na nowy.


    Raczej tam go nie ma. EGR do przejrzenia po pierwsze.

  • #18 23 Cze 2013 21:08
    lukasb4
    Poziom 10  

    Niech autor poda kod silnika(x16xel, z16xel??), łatwiej bedzie dojść.Wspominacie ,ze jest tam mapsenor. Wobec tego wężyk do sprawdzenia.Egr swoją drogą.Ja zaczynałbym od najprostszych.

  • #19 23 Cze 2013 21:22
    chonsu
    Poziom 15  

    Numer silnika:
    Z16XE-02NY2299

  • #20 23 Cze 2013 21:29
    matimon22
    Poziom 25  

    lukasb4 napisał:
    Niech autor poda kod silnika(x16xel, z16xel??), łatwiej bedzie dojść.Wspominacie ,ze jest tam mapsenor. Wobec tego wężyk do sprawdzenia.Egr swoją drogą.Ja zaczynałbym od najprostszych.


    MAP jest, ale siedzi w kolektorze.

  • #21 23 Cze 2013 21:43
    ociz
    Moderator Samochody

    Nic nie wiadomo na temat instalacji gazowej, a to pewnie jej się powinieneś przyjrzeć. Czasem się zdarza np taka głupota jak reduktor puszczający gaz podciśnieniem, już nie mówiąc o poprawności montażu i regulacji.

  • #22 23 Cze 2013 21:52
    chonsu
    Poziom 15  

    Silnik gaśnie mi, kiedy jest zasilany gazem i benzyną - nie ma różnicy. Wczoraj szukałem ewentualnych usterek w układzie gazowym i nic nie znalazłem. Instalacja jest firmy LandiRenzo.

  • #23 23 Cze 2013 22:07
    matimon22
    Poziom 25  

    Sprawdziles EGR w blokach mierzonych??

  • #24 23 Cze 2013 22:58
    chonsu
    Poziom 15  

    Od wczoraj, kiedy patrzyłem na ewentualne problemy instalacji gazowej - nic nie robiłem.

  • #25 25 Cze 2013 20:57
    chonsu
    Poziom 15  

    Wyjąłem EGRa. Uszczelka EGRa była cała brudna od 'żywicznego' nalotu. W dwóch miejscach na uszczelce była jakby zaschnięta, wypolerowana żywica. Wyczyściłem całą uszczelkę oraz widoczne części EGRa. Grzybek w EGRze porusza się. Uszczelka była wykonana z bardzo trwałego materiału, odpornego na wysokie temperatury. Ale taka uszczelka, moim zdaniem, nie zdała egzaminu. Uszczelka nie była metalowa. Jutro kupię metalową uszczelkę i wymienię.
    Silnik, po wyczyszczeniu EGRa dalej gaśnie i to nawet częściej.
    Zastanawiam się, czy nie lepiej wymienić od razu całego EGRa z uszczelką...

    Dodatkowo zauważyłem, że silnik ciężko wchodzi z niskich na wysokie obroty. Gdy silnik ma już wysokie obroty - ich zmiana jest poprawna.

  • #26 30 Cze 2013 11:27
    chonsu
    Poziom 15  

    Wczoraj wymieniłem podkładkę pod EGRem na metalową (nową). Poprzednia podkładka była zrobiona z materiału odpornego na wysoką temperaturę, ale gromadziło się na niej coś w rodzaju żywicy (gładkiej jakby wypolerowanej).
    Po zmianie podkładki jest OK. Zobaczę jak długo, napiszę.

  • #27 23 Lip 2013 10:07
    chonsu
    Poziom 15  

    Samochód (z wymienioną podkładką pod EGRem) działał dobrze przez tydzień. 10/07/2013 kupiłem nowego EGRa, założyłem i do dnia dzisiejszego jest OK. Kol.'mariusz_nowak' miał rację, pisząc o EGR'ze. Przepraszam kol. 'mariusz_nowak', uważam że pomógł.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo