Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Civic 1.5i - D15Z3 , Przerywa

01 Cze 2013 01:45 3771 12
  • Poziom 9  
    Szukałem na forum znalazłem temat podobny do mojego, lecz nie do końca:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2533770.html

    Otóż mam taki sam problem jak kolega z tematu wyżej, lecz opiszę wszystko trochę dokładniej.

    Na początek co wymieniłem (same nowe części bez używek):

    - filtr paliwa, powietrza'
    - kopułka rozdzielacza,
    - przewody + świece,
    - cewka,

    I dalej jak wygląda mój problem...

    Samochód "dusi się", "pierdzi", "przerywa" czy jakby to dokładniej napisać tylko podczas jazdy na rozgrzanym silniku.

    Jak silnik jest zimny nie ma problemu, jak złapię normalną temperaturę zaczyna się przerywanie od około 1.500 obrotów do 2.200.

    Jest to denerwujące i drażniące. Wiecie co może być tego przyczyną, bo ja już nie wiem co mam wymienić (przed wymianą wszystkich części samochód również przerywał)?

    Pisałem już wszędzie, jeździłem po mechanikach, ale nic.

    Komputer nie wywala żadnych błędów, przy odłączonej sondzie lambda również przerywa.

    @up
    Idę się przejechać z odłączonym czujnikiem przepustnicy bo tego jeszcze nie próbowałem..

    @up2

    Samochód działa bez zarzutu przy odłączonym czujniku przepustnicy. Co mogę zrobić, aby tak samo chodził z podłączonym czujnikiem? Wyczyścić przepustnicę czy jak ? :)

    Dodano po 3 [godziny] 54 [minuty]:

    Przepustnica wyczyszczona lecz dalej to samo.

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Dodatkowo odpowietrzyłem układ chłodzenia. Jutro jeszcze siądę do tej przepustnicy.
  • Poziom 42  
    Sprawdź zasilania (5V) na potencjometr przepustnicy , a następnie ścieżkę oporowa tegoż na przerwę!
    Mam nadzieje ,ze wiesz jak to zrobić.
  • Poziom 9  
    Nie wiem, ale zaraz poszukam :D
  • Poziom 9  
    A więc tak kupiłem sprzęt do pomiaru (mam nadzieje, że dobry jak nie kupie inny) tylko prosiłbym o mały instruktarz jak ustawić multimetr (na którą pozycję przekręcić) aby dokonać pomiaru...

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 9  
    jeśli dobrze ustawilem miernik to napiecie jest: 4.81V na zamknietej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    no co ucze sie ;)

    to jak z tym napieciem? dobre?
  • Poziom 36  
    Nawet czytać ci się nie chce , to skąd mamy mieć pewność że zrobisz to co do prawidłowych pomiarów ma być wykonane ?
  • Poziom 9  
    1. Przepustnica wykręcona.
    2. Pomiar na 1 i 3 pinie.

    Sprawdziłem też napięcie jakie idzie na czujnik przy wyłączonym silniku z przekręconą stacyjką, 5V.

    Reasumując:

    "Przyjmując", że pomiar został wykonany prawidłowo (bo został) napięcie jest prawidłowe na czujniku czy nie?
  • Poziom 36  
    A po nagrzaniu pod samochód nie zajrzałeś.
  • Poziom 9  
    Właśnie jadę na małą przejażdżkę, nagrzeje się sprawdzę jak wrócę napięcie..

    Dodano po 1 [godziny] 23 [minuty]:

    7.82V na ciepłym więc czujnik do wymiany?
  • Poziom 9  
    A więc tak ( :D ) poczytałem trochę i wpiąłem się w pin D11 przy TPS'e i tak:

    Napięcie na zamkniętej: 0.42V
    Napięcie na otwartej: 4.48V

    (na zimnym i ciepłym takie samo napięcie)

    I teraz tak podczas jazdy obserwowałem napięcie podczas opisanego przerywania nie skakało... na drugim biegu około 0.72V zaczynało szarpać trzymałem tak gaz, lecz nic się z napięciem nie działo.. może jest za niskie nie wiem..

    Po chwili odłączyłem czujnik przepustnicy obroty wzrosły, zaświecił się komputer lecz przerywanie ustało ...

    Przepraszam za moje poprzednie durne posty trochę się dokształciłem w elektronice :)

    Mam nadzieje, że teraz ktoś mi pomoże ..
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pierwsze co, to sprawdziłbym przewody idące do przepustnicy, za pomocą żarówki 55W a potem na przywarcia za pomocą miernika. Oczywiście po odłączeniu przepustnicy i sterownika. Potem pomiar samej przepustnicy - zleciłbym to komuś, kto ma doświadczenie i sprzęt. Twój miernik niestety nadaje się tylko do zgrubnych pomiarów i nie wychwyci "trzeszczenia" potencjometru. Najlepiej byłoby zrobić to za pomocą oscyloskopu.