Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hyundai Lantra J2 '96 1,6i - przepalony bezpiecznik - MFI Control System

31 May 2013 20:36 1296 3
  • Level 14  
    Witam serdecznie.

    Problem dotyczy samochodu Hyundai Lantra J2 Wagon, rocznik 1996, z silnikiem 1,6 114KM. Otóż pewnego pięknego ranka samochód nagle zgasł przy zawracaniu, i dał się odpalić. Po 40 minutach szukania problemu, znalazłem spalony bezpiecznik 20A (w komorze silnika). Podmieniłem na taki sam, cały (obok był identyczny - klimatyzacji). Odpaliłem, pomalutku dotoczyłem się do warsztatu, na komputerze niby czysto. Po dwóch dniach - spalił się następny bezpiecznik. Bezpiecznik opisany jako MFI Control System (chyba układ paliwowy). W obu przypadkach, przepalenie bezpiecznika nastąpiło przy ruszaniu z miejsca. W okolicach stycznia miałem też sytuację, że nie chciał odpalić (po mroźnej nocce), ale za kilkunastym razem w końcu zaskoczył. Zwykle pali za pierwszym razem.

    Czy macie może pomysł, o co może chodzić ? Jak mniemam, coś dostaje za duże obciążenie przy dostarczaniu większej ilości paliwa (wtryskiwacze, pompa ?). Brak jakichkolwiek innych niepokojących objawów.
  • Level 14  
    Twoje przypuszczenia są chybione stawiam raczej na zwarcie w instalacji przedniej wiązki które następuje przy przechyłach silnika w momencie ruszania lub cofania. Zobacz dokładnie czy w komorze silnika nie ma przetartych kabli szczególnie w miejscach gdzie są narażone na zginanie i ocieranie o elementy nadwozia lub silnika.
  • Helpful post
    Level 43  
    Włóż bezpiecznik odpal i ruszaj wiązkami w komorze.Może "coś" zadziała i strzeli.
  • Level 14  
    Reasumując - winny był strzaskany przekaźnik, który się obluzował i robił zwarcie o karoserię na dziurach. Naprawione, hultaj jeszcze jeździ.