Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Profile do Reeco RA-250e, porady odnośnie temperatur

kubaki 31 Maj 2013 21:30 1095 1
  • #1 31 Maj 2013 21:30
    kubaki
    Poziom 10  

Witam!

Od niedawna zacząłem pracować na stacji lutowniczej z firmy Renex, Reeco RA-250e plus podgrzewacz (duży, na większe płyty główne), dodatkowo stacja Pace ST50.

Jestem początkujący w układach BGA i mam następujące problemy.

Jak prawidłowo mierzyć i przyklejać termopary? Sposób podany przez gościa z firmy to:
    jedną włożyć pod układ, drugą przykleić na laminacie z góry płyty. Następnie grzać płytę ustawiając dolny heater na około 140 st, góra profil tak, żeby osiągnąć w 3 fazie temperaturę około 240 st jeśli bezołów i 225 jeśli ołów. Dysza opuszczona na wysokość około 1-2 mm nad powierzchnią laminatu.

Efekty są takie tego sposobu, że przegrzewam układ (na kompie odczyt temperatury z pod układu i tak mam w ostatniej fazie około 240st) i mimo tego, że delikatnie pływa, nie idzie go podnieść podciśnieniem do góry, delikatne podważenie powoduje uszkodzenie padów, z tego co sam doczytałem, w ten sposób nie należy ani przyklejać termopar, ani ustawiać temperatur.

Drugi sposób z innego wątku na tym forum to:
    przykleić jedną termoparę pod spodem, mniej więcej na środku płyty, a drugą około 1mm od układu, ustawić dolny heater na 240st i górą dogrzewać. Wszystko fajnie, udało mi się osiągnąc 252st na termoparze przy układzie, temperatura płyty z termopary pod spodem około 200st, układ lekko pływał ale dopiero złapanie go pęsetą pozwoliło go unieść (oczywiście wystąpiły uszkodzenia padów).

Bardzo proszę o pomoc i porady jeśli ktoś posiada ten sam sprzęt (wiem że opinie są różne itp ale wiem że da się nim robić płyty notebookowe), ewentualnie pracował na nim i podpowie jak prawidłowo do niego podejść.