Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski

karol503873387 01 Cze 2013 13:58 9771 17
  • #1 01 Cze 2013 13:58
    karol503873387
    Poziom 9  





    Witam od ponad tygodnia walczę z Citroenem Berlingo 2000r. Silnik RHY 2.0 66kW/90KM. Samochód już ktoś próbował naprawiać przede mną. Nie znam przyczyny popsucia ale samochód przyjechał do mnie ze sterownikiem silnika od P.206 HDI 2.0 0281.010.500 z założonym immo. Sterownik nie był grzebany wcześniej, dopiero ja go otworzyłem i zdjąłem immo. Przed zdjęciem immo nie było diagnozy i brak kasowania błędów. Podgrywałem kilka różnych wersji epromu i w zależności od wersji epromu był byk od immo ale nie aktywny albo w ogóle żadnego błędu nie było. Pin 36 od immo w sterowniku odcięty.

    We wtorek wieczorem do sterownika wgrałem wsad 0281010138-1037359141_ori.Bin do 29f400 czyli poprawny od Berlingo ale nic to nie zmieniło, zrobiłem telekodowanie i wszystko jest ok. w parametrach a autko nie odpala. Nie otwierają się wtryskiwacze. Jeden wtryskiwacz inny mam podłączony do raila i wiązki i widzę jak pracuje i otwiera się co najwyżej raz czy 2 razy. Z plaka pali idealnie ciśnienie wtedy też ok. 300BAR takie jak na rozruszniku czasem nawet większe niż 300 i wygląda jak by regulator upuszczeł do 300. Ciśnienie mierzone manometrem glicerynowym na listwie czy nie oszukują parametry i jest 300 barów.
    W między czasie podegrałem jeszcze wsad do flasha 29f400bt i eprom od działającej xanti czy xary i wszystko jest ok. tylko nie odpala.

    W środę zamówiłem sterownik od Berlingo 0281.010.138 taki był w dokumentacji na networkservice.citroen.com , w piątek już przyszedł kurierem. W środku są identyczne jak od 206 2.0 hdi czyli ten poprzedni. Po zdjęciu immo i telekodowaniu samochód zachowuje się dokładnie tak jak na poprzednim sterowniku od 206 parametry OK i nie pali.

    Mój wniosek jest taki …. Na obydwu sterownikach samochód powinien odpalić. Wszystkie parametry są ok. zamieszczam pod spodem , LED na wtryskiwaczach miga ale jest tam ok. 12 V i tylko czasem jest tam więcej, wtedy co sie otworzą wtryskiwacze raz czy dwa. Wykres z pomiaru napięcia na wtryskach oscyloskopem zamieszczam pod spodem.

    Proszę o jakieś sugestie to vin autka VF7MFRHYF65515907 Pod spodem są zrzuty ekranu i wsady. Sterownik na jedną dużą wtyczkę 0281.010.138 EDC15C2 20.

    Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski

    0 17
  • #2 01 Cze 2013 22:29
    matimon22
    Poziom 25  

    A może usterka jest ze strony mechanicznej, tzn. rozrząd...

    0
  • #3 02 Cze 2013 01:05
    karol503873387
    Poziom 9  

    matimon22 napisał:
    A może usterka jest ze strony mechanicznej, tzn. rozrząd...


    Kolego pisałem że na plaku chodzi idealnie więc układ korbowy i rozrząd można wykluczyć, Synchronizacja w parametrach też jest... Sprawdziłem samochód na podpiętych 4 innych wtryskiwaczach (może by któryś robił zwarcie) i jest tak samo tylko 12 V (tylko jeden był podpięty do raila) . Za każdym kręceniem otworzy się raz albo i nie, nie ma na to reguły i delikatnie psiknie ale widać i słychać. Wiązkę też sprawdziłem ponownie.

    Na tranzystorze który załącza wspólnego plusa na wtryski jest 12V i na wejściu i na wyjściu na włączonym zapłonie (Nie jest to plus bezpośredni z akumulatora) . W czasie kręcenia cztery następne tranzystory załączają masę (masa z akumulatora) i w ten sposób zamyka się obwód sterowania wtrysków.

    Nie wiem co podnosi napięcie w sterowniku do 80V którego mi brakuje.
    Wiem że napięcie 80V/20A/3ms jest potrzebne do otwarcia, a do podtrzymania już otwartego tylko 50V a ja mam prawie cały czas 12V

    0
  • #4 02 Cze 2013 01:10
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 02 Cze 2013 01:19
    guard10
    Poziom 28  

    Witam ja bym sie przyjzal dokladnie kalkulatorowi.Jutro sprawdze na pracujacym bo teraz nocka.Pozdrawiam

    0
  • #6 02 Cze 2013 01:39
    karol503873387
    Poziom 9  

    Motronic napisał:
    karol503873387 napisał:


    Nie wiem co podnosi napięcie w sterowniku do 80V którego mi brakuje.

    Przetwornica, i wesoło postępujesz mierząc napięcie na wtryskiwaczach w ten sposób.
    Zobacz no czy w parametrach masz, że kalkulator jest sparowany, bądź też nie, bo po tych kodach błedów coś to dziwnie wygląda.


    Kolego ja wiem że przetwornica podnosi napięcie....

    Błędy są w BSI !!!
    Są to błędy z parowania BSI z ECU i w parametrach BSI sterownik ECU jest zablokowany "1" tzn. nie sparowany ale Immo jest zdjęte więc nie powinno mieć to znaczenia w sterowniku silnika. Immo jest Off a nie do przyuczenia. Odcięty pin 36.

    Napięcie na wtryskach w parametrach 79V jest pokazane na sztukę bo mierzyłem na tranzystorach sterujących masą na wtryski i w rzeczywistości nie ma tam napięcia jest jedynie 12V. Cała ta diagnoza to wychodzi że jest to pic na wodę fotomontaż bo realia z miernika i oscyloskopu są zupełnie inne. Ciśnienie na wtryskach jest 300 bar i na 100% bo manometrem glicerynowym sprawdzane.


    Dodano po 9 [minuty]:

    guard10 napisał:
    Witam ja bym sie przyjzal dokladnie kalkulatorowi.Jutro sprawdze na pracujacym bo teraz nocka.Pozdrawiam


    też myślałem że ten pierwszy sterownik od P.206 2.0hdi RHY jest uszkodzony dlatego kupiłem drugi i jest identycznie na obydwu... do 206 wgrane jest całe oprogramowanie od berlingo .. hardware jest identyczne. Numer boscha po przeprogramowaniu 206 sie zmienił z 281.010.500 na 281.010.138

    Jedynie co to może mam zły wsad w eprom ale próbowałem z wieloma od 2.0hdi
    Sterownik reaguje błędami na odpinanie różnych podzespołów więc diagnoza na tym epromie działa.

    Temat ten opisałem też na forum CDIF/2 ale też ciężko...

    0
  • #7 02 Cze 2013 01:42
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 02 Cze 2013 01:51
    karol503873387
    Poziom 9  

    Motronic napisał:
    Ja bym jeszcze zobaczył, czy nie jest o jeden bezpiecznik za dużo BSM.


    Kolego co masz na myśli, bezpieczniki były sprawdzane kilkukrotnie, podejrzewam że nawet przez poprzednich naprawiaczy. Jutro jeszcze raz zerknę na skrzynkę BSM pod maską ale bezpieczniki są w każdym gnieździe gdzie były 2 piny żeby zamknąć obwód bezpiecznikiem .... Ja już spać nie mogę przez ten samochód... Ta praca to moja pasja ale czasem ręce mi opadają ;/

    0
  • #9 02 Cze 2013 09:05
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 02 Cze 2013 09:39
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 02 Cze 2013 12:55
    karol503873387
    Poziom 9  

    georgesgr napisał:
    Witam,
    Nie rozumiem, dlaczego grzebiecie w kalkulatorach nie bedac pewnym, ze sa one zepsute (najczesciej nie sa - przez 2O lat zmienilem tylko 4 czy 5 kalkulatorow, w tym tylko 1 EDC15). Ale to tylko na marginesie.

    Na pierwszym ekranie brak kalkulatora silnika na liscie. Dlaczego?
    Na siodmym masz dwa istotne bledy - pierwszy i trzeci (szkoda, ze nie odczytales P-kodow, bo tlumaczenie wydaje sie troche dziwne). Trzeba znalezc przyczyne. Wyglada na brak komunikacji miedzy BSI i ECU.
    Brakuje jednego, istotnego parametru - stan kalkulatora silnika (odczytany w kalkulatorze, nie w BSI). Jesli jest zablokowany, silnik nie ruszy.
    Jesli juz "grzebiesz" w pamieciach, wczytaj czysty wsad z nowego kalkulatora z zrob robote zgodnie z zasadami sztuki (PIN, parowanie z BSI); Beda wieksze szanse na sukces.
    Pozdrawiam, Georges


    Kolego Georgesgr jest tak jak napisał Kolega Motronic. Wtrysk to jest sterownik silnika. Nie wierzę że nie wiesz z jakiego programu są to zrzuty ekranu bo przecież jesteś fachowcem w PSA :)
    W błędach BSI jest brak odpowiedzi ECU do BSI bo jest odcięta linia IMMO i nie sparowany sterownik.
    "stan kalkulatora silnika" w BSI mam zablokowany "1" w ECU nie znalazłem takiej zakładki ale zeby było dobrze to podegram oryginalny wsad w eeprom lecz ja mam tylko zblokowany bo od innego bsi i zobaczę czy będzie tam taka zakładka.

    Mi też nigdy się nie trafił EDC15 uszkodzony ale pierwszy sterownik od P.206 ma nadtopiony plastik/krzem na obudowie "ala bezpiecznika ok 10A czy czegoś w podobie" nie pisałem o tym bo są to rzeczy mało istotne i nie wpłynęły by na efekt końcowy i szkoda by było Waszego czasu na czytanie tego. Dlatego też zakupiłem drugi od Berlingo z właściwymi numerami i na obu silnik zachowuje się tak samo.

    Co do wsadu w eprom to nie posiadam czystego i wątpię żeby ktoś go tu posiadał chyba że Ty będąc specem od PSA. Też wolał bym wgrać nowy i sparować ale nie mam takiej możliwości. Karty z pinem immo też nie posiadam ale z tym nie było by problemu bo mamy nie daleko zaprzyjaźniony serwis citroena i zamówił bym naklejkę transpondera na której jest PIN.

    Nie widziałem nigdzie żeby w strefie https_:_/_/networkservice.citroen.com były czyste wsady albo nie znalazłem ;/ a nowego sterownika EDC15 nigdy w ręku nie miałem i podejrzewam że nigdy miał nie będę a tym samym nie będę miał możliwości zgrania czystego epromu.

    Dziś jeszcze zmienię wsad w epromie na ori i zobaczę czy mam tam stan ECU.
    Na ori od innego auta powinienem mieć zablokowany jeśli będzie taki parametr.
    Ja swojego wsadu w eprom nie będę pewien dopóki silnik nie odpali.

    Jutro sprawdzam wszystkie masy i plusy na ECU bo może diagnoza czegoś nie była sama w stanie zdiagnozować i wyświetlić w formie błędu...
    Jak odpinałem przepływkę albo przekaźnik od świec to błąd wyrzucało....


    Berlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryskiBerlingo 2.0 RHY - Nie odpala, parametry OK, nie otwierają się wtryski

    0
  • #12 02 Cze 2013 13:29
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 02 Cze 2013 13:54
    karol503873387
    Poziom 9  

    georgesgr napisał:
    Faktycznie, mam cos z czytaniem polskiego tlumaczenia. Przepraszam.
    Zreszta, nawet w naturze nie czuje sie dobrze z interfasem Lexii. Gdzie tylko moge, uzywam PP2000 do diagnostyki Citroëna.

    Osobiscie nie grzebie w kalkulatorach, wiec tu nie pomoge. Mysle, ze masz jednak problem z funkcja immo, mimo opinii Motronica. Nie wiem jak zdejmujecie immo, ale czasy odcietej nogi chyba dawno minely. Jest to chyba troche bardziej skomplikowane, skoro sluzby techniczne konstruktora nie sa w stanie nic zrobic z kalkulatorem wymontowanym z samochodu w stanie zablokowanym.


    Ja swojego Immo wcale nie jestem pewien na 100% bo samochód dalej mi nie odpala a diagnoza to nie wszystko. Eprom jest podegrany inny (teoretycznie bez immo) a noga jest odcięta żeby BSI nie sadziło błędów do ECU.

    Nie znalazłem żadnego emulatora immo do tego sterownika... wszędzie zdejmują immo programowo. Jak podłączę tą odciętą nogę 36 od immo to mam zakłóconą komunikację z ECU i w epromie dużo się zmienia.

    Na przyszłość muszę spróbować diagnozy cytryny poprzez PP2000 bo moje zdanie o Lexi jest takie jak i Twoje.
    Jeśli ktoś ma pewny wsad do konkretnie tego sterownika 281.010.138 to bardzo bym prosił o przesłanie, jak odpali to oczywiście wynagrodzę. Mój ORI jest w pierwszym poście w załączniku. Podgrywałem różne i była ta sama sytuacja co najwyżej błąd od immo był ale nie aktywny tzn. czarny a nie niebieski jak to w Lexi.

    0
  • #14 02 Cze 2013 17:59
    jokerro
    Poziom 33  

    w 5P08C3 robiles cos?Jak nie to niema sznas na odpał

    0
  • #15 02 Cze 2013 20:46
    autoas
    Poziom 42  

    Sprawdź w końcu w parametrach kalkulatora silnika (chociaż do końca nie pamiętam), jego stan, chyba ostatnia zakładka, tak jak wyżej było...STAN KALKULATORA SILNIKA...

    1
  • #16 02 Cze 2013 23:32
    karol503873387
    Poziom 9  

    jokerro napisał:
    w 5P08C3 robiles cos?Jak nie to niema sznas na odpał


    Kolego jokerro czy to z Tobą rozmawiałem na innym forum pod loginem jokeros ?

    Nie ma w parametrach ECU 281.010.500 ani 281.010.138 stanu kalkulatora czy jest zablokowany. Widać to tylko w BSI, sprawdzałem Lexia i PP2000 w obydwu ECU.

    tak eprom 5P08C3 wałkowałem już 100 razy.... Opisałem już na innym forum ale i opiszę i tu...



    Wracając do tematu immo na 99% jest OK a na 100% stwierdzę to po odpaleniu.
    Ale jeżeli mam diagnozę, nie mam błędów, parametry są OK to immo wykluczam.
    Poświęciłem samym epromom kilka godzin i obu sterowników wgrałem oryginalne epromy a do pierwszego sterownika od P.206 jeszcze oryginalny wsad do 29f400bt bo wcześniej wymieniałem wsad na berlingo.
    Oba sterowniki się zablokowały to wiadome. Nie było diagnozy działała tylko identyfikacja.

    Metodą porównawczą ze wsadów epromu ORI i MODÓW które posiadam wyodrębniłem 3 bajty które są odpowiedzialne za blokowanie nie sparowanego ECU z BSI.
    Zmieniłem w obydwu sterownikach po te 3 bajty i obydwa się odblokowały. Na podobnych EDC też by to pewnie działało bo oglądałem różne wsady od PSA. Obydwa sterowniki się odblokowały jest diagnoza nie ma błędów i działa telekodowanie w Lexi i PP2000.

    Jest jeszcze jeden mankament w samochodzie. Do tej pory nie zostawiałem samochodu z wyłączonym zapłonem i podłączonym akumulatorem. Teraz robiąc eprom w jednym sterowniku zostawiłem samochód z wyłączonym zapłonem i z podpiętym drugim sterownikiem i co kilka minut załącza się na moment przekaźnik główny w przekaźniku zespolonym w tym co są 2 razem. Dzieje się tak na wyłączonym zapłonie na obydwu sterownikach. Nawet na całkowitym ORI na zablokowanych sterownikach.

    Nie dzieje się to jeśli zresetuje cały samochód zdejmując klemę. Przekaźnik zaczyna żyć swoim życiem po pierwszym włączeniu zapłonu i wyłączeniu go. ;/ coś musi być w kablach może masy gdzieś brak może plusa ale błędów w ECU nie ma i parametry są OK.

    Osoby zainteresowane biorące udział w tej rozmowie poinformuję które to są bajty we wsadach epromu.
    Jutro jeśli będzie czas sprawdzam wiązkę ECU pod względem zasilania.

    0
  • #17 15 Paź 2013 00:05
    lukasgierach
    Poziom 9  

    Witam. Można wiedzieć czy udało ci się uruchomić auto...?I co było przyczyną...

    3
  • #18 20 Cze 2014 13:23
    dagbar
    Poziom 18  

    Witam!!
    Też byłbym tym zainteresowany , ponieważ moja sytuacja jest bardzo podobna. Immo wył. a samochodu nie da się uruchomić. 80V oczywiście jest.

    1
  Szukaj w 5mln produktów