Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Duży (dla mnie) problem z BLAUPUNKTem DUSSELDORF RCR 84

<booster> 01 Mar 2005 23:04 1061 6
  • #1 01 Mar 2005 23:04
    <booster>
    Poziom 9  

    Witam,
    mam nadzieje, ze ktos mi pomoze bo ja juz sam nie wiem co robic :(
    Niedawno zmienilem radioodtwarzacz na Blaupunkta Dusseldorf RCR 84 i problem polega na tym ze kiedy auto jest włączone to w glosnikach slychac zakłócenia (charczenie) ktore sie nasilają wraz ze wzrostem obrotów silnika. Kupilem filtr antyzakłóceniowy, ktory podłączylem do kabla od radia ale to nie dało rezultatu. Równiez jakiś czas po wyłączeniu silnika radio charczy. Podejrzewalem ze to cos z tunerem radiowym ale na odtwarzaczu kasetowym jest ten sam problem. Foto radia --> http://newford.boom.ru/B_d84R.jpg
    Aha, wiecie moze gdzie mogłbym znalezc instrukcje obsługi do tego radia? W necie i na tej stronie nie ma :( Prosze ...blagam o jakies wskazówki. Dziękuje z góry i pozdrawiam.

    0 6
  • #2 02 Mar 2005 00:02
    SlaweK
    Poziom 43  

    Wymień w aucie instalację antenową, kable zapłonowe, cewkę, świece i alternator, dodaj kondensatory przeciwzakłóceniowe a problem zniknie na 99%. Było już o tym wiele razy a filtry na zasilaniu to półśrodki, zwykle mało skuteczne.

    SławeK

    0
  • #3 03 Mar 2005 00:21
    Rafi27
    Poziom 10  

    Miałem podobny problem.
    Sprawdz alternator na wyjściu powinien być kondensator lub coś w tym stylu (zależy jaka marka samochodu) jeśli jest wymień go.
    Mi pomogło.

    0
  • #4 03 Mar 2005 17:28
    <booster>
    Poziom 9  

    To jest niezniszczalny Fiat126p :)

    0
  • #5 03 Mar 2005 20:05
    error79
    Poziom 12  

    Jesli chodzi o fiata 126p to proponuje zmienic pojazd :))) Ten srodek sluzacy nam do przemieszczania się to jedno wielkie zakłocenie...

    Wszyscy wiemy co to za pojazd ale to nie znaczy że należy się z niego nabijać (punkty). Trochę taniej będzie zacząć od wymiany kabli zapłonowych. <SławeK>

    0
  • #6 03 Mar 2005 22:25
    <booster>
    Poziom 9  

    Witam, kabelki zapłonowe byly niedawno wymienione. Jeden elektronik doradzil mi aby sprawdzic czy prądnica nie wytwarza więcej prądu niz powinna. No i cos mowil jeszcze o kopułkach (cokolwiek to znaczy) od świec. Zauważylem jednak cos niepokojącego mnie. Nawet przy wyłączonym silniku przy próbie wyciśnięcia z głośników max mocy (nie mam wzmacha) to po chwili tez zaczyna wydobywac sie odgłos zakłóceń (nie charczenie tylko zakłócenia - prościej mówiąc, cos takiego co sie dzieje gdy radio np. zaczyna gubić stacje radiową). No i wtedy jestem zmuszony do sluchania prawie na minumum glośnoci bo wtedy nie ma zakłóceń. Z góry dziękuje za ewentualne wskazówki!!! Pozdrawiam Marek

    0
  • #7 03 Mar 2005 23:34
    SlaweK
    Poziom 43  

    Wiec tak. Weż prosty miernik napięcia stałego i zobacz ile jest na akumulatorze gdy silnik pracuje. To taka prosta sprawa że ten znajomy elektronik powien (no chyba że mu się nie chciało) zejść z Tobą do auta i zmierzyć to. Powinno być od 13,8V do 14,6V (typowo 14,2-14,4V) w zależności na jakich obrotach silnik pracuje.
    Następna sprawa którą dość łatwo sprawdzić to :
    Wieczorem, najlepiej w wilgotny dzień (noc) odpalić malucha (nie mylić z samochodem) i obejrzeć silnik gdy pracuje czy na kablach do świec, kablu do cewki zapłonowej, fajkach do świec, świecach, kopułce rozdzielacza nie widać malutkich iskier. Jakiekolwiek widoczne iskierki dyskwalifikują dany element a wymiana napewno poprawi Ci pracę silnika. Pamiętaj by było odpowiednio ciemno.
    Nowe kable to nie znaczy dobre, bardzo często nowe też mają przebicia.
    Kopułke rozdzielacza warto przemyć wewnątrz denaturatem i dokładnie wysuszyć i obejrzeć czy nie ma na niej śladów przebicia, to cienkie jak włos ciemne linie.

    Warto też pozakładać u elektryka odpowiednie kondensatory przeciwzakłóceniowe na cewkę zapłonową i alternator (jeśli go masz, może być prądnica)

    Ale niepokoi mnie bardziej to zdanie "Równiez jakiś czas po wyłączeniu silnika radio charczy."
    Podejrzewam marne głośniki lub jeden zwarty (z nadpaloną cewką wewnątrz. Warto by kolega elektronik jeśli dysponuje dokładnym omomierzem (do 1/100Ohma) porównał oporności głośników a sam możesz sprawdzic też przez delikatne wciskanie membrany głośnika równo 4 palcami czy nie występuje tarcie wewnątrz. A na początek odłącz je o podłącz jeden ale 100% pewny głosnik o mocy powyżej 10W i zobacz czy zjawisko się powtórzy lub zmniejszy.

    Jeśli sprawdzisz co napisałem i jeśli jesteś istotą myślącą to powinieneś wyciągnąć odpowiednie wnioski, co jest uszkodzone.

    SławeK

    0
  Szukaj w 5mln produktów