Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ursus c-330 M - Dymi na biało,brak mocy,strzelanie z rury wydechowej

13adam13 02 Jun 2013 20:48 47265 60
  • Helpful post
    #31
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Zdaje się że tak. Otwiera się ssący bo tłok idzie w dół i otwiera wydech na drugim gdzie tłok idzie do góry.
    Pisz zamyka otwiera bo ciężko zaskoczyć o co ci chodzi.
  • #33
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Dlatego że w 330 tłoki chodzą naprzemiennie. W czterocylindrowym silniku cykl pracy poszczególnych cylindrów jest rozłożony co 180 stopni. Silnik 30-ki ma dwa cylindry więc żeby pomiędzy poszczególnymi cylindrami cykl pracy był w równych odstępach dla silnika czterosówowego dwucylindrowego wynosił by 380 stopni tłoki chodziły by jednocześnie w górę i dół. Wibracje z takiego ustawienia nie pozwoliły by ci wypalić papierosa siedząc na ciągniku. Dla tego ustawili tłok jeden w górze a drugi w dole kosztem tego że odstęp pomiędzy cyklem pracy pierwszego i drugiego cylindra wynosi 180 stopni ale pomiędzy 2 a pierwszym już 540. Stąd taka praca na wolnych obrotach.
  • #34
    marcinradom
    Level 12  
    13adam13 wrote:

    Luz na wydechowych 0,025, na ssących 0,02.

    Albo dysponujesz szczelinomierzem rodem z NASA, albo podałeś wartości luzów w cm.
  • #35
    jpna100
    Level 25  
    Myślę że dobrze o rozrysowałem. Kółko to otwarty zawór, kreska- zamknięty. Ursus c-330 M - Dymi na biało,brak mocy,strzelanie z rury wydechowej Sorki a jakośc :D

    Dodano po 3 [minuty]:

    Coś mi tu chyba nie pasuje :idea:
  • #36
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No. Tylko jedynka to dwójka a dwójka to jedynka. Pierwsze pracę ma jedynka a zaraz po nim dwójka. Potem przerwa i znów od nowa.
  • #37
    marcinradom
    Level 12  
    seweryn7701 w PF126 tłoki pracują równolegle. W każdym dwucylindrowym czterosuwie tak pracują. W innym przypadku miałbyś okropnie nie równą pracę silnika. Nie znam z autopsji silnika 330, ale jeśli jest jak piszesz to inżynierowie się nie popisali.
  • #38
    jpna100
    Level 25  
    Dokładnie zła numeracja, skoro ssące są na środku. To mi właśnie nie pasowało
  • #39
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    W maluchu tak bo tam są małe masy. W 330 pracują naprzemiennie.
    Dobrze opisane tylko nie po kolei praca. Zamień jedynkę z dwójką i po lewej namaluj koło zamachowe.
  • #40
    jpna100
    Level 25  
    marcinradom wrote:
    seweryn7701 w PF126 tłoki pracują równolegle. W każdym dwucylindrowym czterosuwie tak pracują. W innym przypadku miałbyś okropnie nie równą pracę silnika.
    Zapoznaj się z silnikiem ursusa a później pisz! Tak pracują w maluchu a nie w C-330!!
  • #41
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    W maluchu ganiały tłoki razem i żeby nie sprężyna z tyłu i pourywane poduszki pod skrzynią to rozleciał by się po miesiącu pracy silnika.
  • #42
    marcinradom
    Level 12  
    jpna100 wrote:
    marcinradom wrote:
    seweryn7701 w PF126 tłoki pracują równolegle. W każdym dwucylindrowym czterosuwie tak pracują. W innym przypadku miałbyś okropnie nie równą pracę silnika.
    Zapoznaj się z silnikiem ursusa a później pisz! Tak pracują w maluchu a nie w C-330!!

    Po co ten krzyk?
  • #44
    jpna100
    Level 25  
    marcinradom Nie krzyk tylko nie wprowadzaj ludzi w błąd. A jak śledzisz wątek od początku to widzisz że autor ma problem z tym i jak jeszcze to przeczyta to się całkiem pogubi :D Bez obrazy oczywiście.
  • #47
    jpna100
    Level 25  
    marcinradom Sam wiesz że nie ma takiego szczelinomierza. To jest tylko literówka. Sądzę ze autor dobrze włada szczelinomierzem :P
  • #49
    13adam13
    Level 29  
    Witam, dopiero teraz wróciłem odebrałem wtryski od dziadka, powiedział ,że jeden wtrysk leje i wymienił końcówkę, i je odpowiednio wyregulował.
    Skręciłem ciapka parę minut temu i ciapek chodzi więc wtrysk gdzieś się zabrudził, może iglica nie odbijała.Więc teraz działa tak jak przed problemem, ale nic się nie poprawiła ani pogorszyło. Zapłon ustawiałem z 10 razy i nic to nie pomogło, ale ustawiłem wtedy kiedy najmniej dymił , i pompa nie jarmoliła. :D
    Pewnie zrobiłem filmiki , przecież obiecałem :
    Pierwszy to zaworki jak się otwierają i zamykają



    Drugi odpalanie i przegazówka




    Ja bym silnik zostawił w spokoju, moim zdanie pompa się wyrobiła i daje za dużo paliwa i stąd biały dym. Dziadek mówi to samo żebym mu przywiózł pompę to sprawdzi ciśnienie na obu wyjściach, czy jest równomierne. Wystarczy przeież ,że będą różnić to rapa na jednyn garze zostanie i będzie biały dym. Odkręcałem kolektor wydechowy i jest OK, tak samo dymi teraz. :D
    A co ze stukami, mi się wydaję,że trochę za głośną stkuka, tego nie rozmyślałem co to może być.
    No to teraz dla was zadanie co o tym myślicie, jak waszę c-330 chodzą podobnie :?:

    Pozdrawiam , przepraszam ,że tak późno , ale wcześniej nie miałem jak. :D

    PS. Może tak dymić jeszcze dlatego ,że ostatnio mama kupiła 30 litrów oleju napędowego jakiegoś BIO na Bliskiej, co to za wynalazek, a można do baku kapnąć setkę benzyny dla przeczyszczenia. :D
  • #50
    jpna100
    Level 25  
    Stary diesel zawsze puści "bąka" w dodatku jak jest zimny. Najważniejsze aby miała moc z niskich obrotów :D Jak jest to metaliczne stukanie to masz za wczesny zapłon :D Tu masz małe porównanie. Dodam że pompa nie była robiona od nowości :D


  • #51
    grzeniuw
    Level 25  
    Na BIO będzie tak chodził i będzie więcej palił i gorzej się zbierał. Nie warto tego lać nawet do traktora. Różnica w cenie rzędu 10% się nie opłaca. Ten dym i smród frytek mówi wszystko.
    Zlej to i patrz na normalnym ON, albo poczekaj aż wypalisz i zatankujesz. Wtedy dopiero ustawiaj i obserwuj.

    Nic wcześniej nie wspominałeś o zmianie paliwa na takie coś.
  • #52
    13adam13
    Level 29  
    jpna100 u mnie też nie robiona, no ale u ciebie tak nie dymi na błękitno. :D
    Widzę ,że sprzęgło poprawiłeś, słuchaj na takich obrotach jak ty jeździłeś , to ja chyba nigdy nie jeżdżę, no chyba ,że bratowi ustawie na wajchrze jak po belki pojeżdża . :D
  • #53
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No widzisz a ty się tak martwiłeś. Co do stukania silnika trudno po filmie powiedzieć ale jeśli wcześniej lały wtryskiwacze to silnik palił bardziej miękko. Bo nie zapalała się cała dawka paliwa z powodu kiepskiego rozpylenia. Teraz rozpylają prawidłowo i paliwo zapala się jak trzeba. Częsta różnica w pracy silnika na dobrych a na lejących wtryskach. Na dobrych może chodzić bardziej twardo. Co do kopcenia... silnik swoją robotę zrobił ma prawo.
    dla pewności sprawdź filtry paliwa i powietrza jak ok to zrób jak chłopcy wcześniej radzili zalej normalnym paliwem. Myślę że będzie chodził lepiej.
    Nawiasem mówiąc to po dymie wygląda jak by trochę rozklekotana już pompa była. Nierówno puszcza kłęby dymu, losowo jak by regulator się wachał czy ma dać więcej czy mniej.
  • #54
    13adam13
    Level 29  
    Quote:
    Jak jest to metaliczne stukanie to masz za wczesny zapłon

    To w którą stronę się opóźnia, najlepiej napisz zero w którym miejscu w okienku ma być ?

    Quote:
    filtry paliwa i powietrza

    Wymienione niedawno, powietrza to z 2 tygodnie temu na metalowe bo przed tem miałem jakieś podróby nie wiem z czego jakieś tworzywo sztuczne, filtry paliwa też zmieniane na wiosnę razem z kranikiem, czyszczeniem odstojnika oraz baku. :D
    Mogę dolać setę benzyny, dla wypalenia tego paliwa BIO ? :D
  • #55
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    Zębatka w prawo względem wałka pompy patrząc od przodu ciągnika.
    Ale jeśli na kołek się zgadza nie zmieniał bym tego.
    A tam lepiej nie kombinuj z benzyną. Ogólnie powinna wystarczyć dolewka jak w baku niewiele a jak nie to spuść i nalej ON. Bio dolewaj po troszce i wypalisz je.
  • #56
    13adam13
    Level 29  
    Słuchaj nie zmarniałym go ktoś zaznaczył sobie przecinakiem rysę, więc go nie poprawiam, jest dobrze nie ma co go już ruszać bo to mi nie pomoże. :D
    Pompę na wolnym czasie dam sprawdzić dziadkowi, będę wiedział co jest z nią grane.
    Pompa podobno tak bardzo się nie zużywa, podobno wytrzyma dwa razy więcej niż silnik. :D
  • Helpful post
    #57
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    A czyli nie ustawiałeś kąta na kołek według instrukcji tylko stary znak zrobiony na zębatce?
    jeśli nie to warto ustawić. Zębatki się zużywają i trzeba z czasem to ustawienie skorygować.
    Tak pompa jest wstanie wytrzymać dwa silniki. Ale w końcu i ona padnie. Na długość tego okresu składają się jeszcze inne rzeczy jak rodzaj paliwa i jego czystość, okresowe przeglądy i jakość samej pompy. Czy czasem już nie jest do niej jakieś dziadostwo włożone.
  • #58
    13adam13
    Level 29  
    Nie Seweryn, ustawiałem i z kołkiem, ale było tak samo a rysa jest zrobiona w okienku obok 0, tak więc widać ,że ktoś tym się zajmował. :D
    Ktoś kiedyś mi mówił, że według instrukcji to można ustawiać traktor jak jest nowy bez luzów, wtedy to się zgadza, ale mój niestety nie jest nowy.
    Po drugie na znaki ustawia się orientacyjnie, a dopiero potem zaczyna się go korygować, przez minimalne ruchy w różne strony. :D

    Przez ostatnie 10 lat nie, a przed tym nie wiem, ale raczej nie. :D
  • #59
    seweryn7701
    Farm machines specialist
    No po to jest ta regulacja żeby to skorygować. W 330 do końcowego sprawdzenia najlepiej dwie osoby. Jeden kręci wałem i patrzy na pompę a drugi trzyma kołek.
    Początek tłoczenia paliwa to parametr który da się ustawić bez względu na wiek silnika. Tutaj starość silnika nie ma znaczenia.
  • #60
    jpna100
    Level 25  
    Co do palia to się podepnę. Tankowałem za zwykłej stacji, ciągnik sadził z komina dwa razy tyle co teraz, zmieniłem stację na firmową i si.ę troszkę uspokoiło. Daj pompe do sprawdzenia. Kolega miał c330 i przy gazowaniu dymiła tyle co silnik 3p czyli praktycznie nic.