Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Normstahl brama garażowa - Podłączenie włącznika dzwonkowego pod pilota

01 Cze 2013 20:38 9753 15
  • Poziom 9  
    Witajcie,

    możliwe, że rozwiązanie jest trywialne, ja (ignorant) jednak poległem. Ponieważ na etapie układania kostki na podjeździe przed moim domem "fachowcy" skutecznie uszkodzili poprowadzone w tym celu przewody, próbowałem podpiąć płytkę pilota Normstahl pod przycisk dzwonkowy, tak by móc otwierać bramę garażową zwykłym włącznikiem. Niestety podpięte pod mikrowłącznik dwa kable działają przy zwarciu końcówek (tak jak powinny), jednak gdy wpinam ich końcówki pod włącznik dzwonkowy (z pewnością sprawny) przestają działać. Co może być przyczyną?

    Dziękuję,
    Michał
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    Cudów nie ma. Skoro przy zwarciu na krótko działają, to i z przełącznikiem muszą działać.
    Mam bramę Hormanna i identyczne podłączenie.
    Weź miernik, najlepiej omomierz i sprawdź co wskazuje po naciśnięciu przycisku dzwonkowego.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    1. Czy ten włącznik dzwonkowy nie jest z podświetleniem?
    2. Czy test nie był robiony na krótkich przewodach (działało), a później podłączony na długich do włącznika? W niektórych pilotach (nadajnikach) może to spowodować ich rozstrojenie.
    3. Może test był robiony gdzieś indziej, niż później zamontowany na gotowo pilot z włącznikiem, i może jakiś metal ekranuje sygnał z nadajnika, albo coś zakłóca?

    Po za tym (jak kolega wyżej napisał) zwieranie bezpośrednio przewodów, lub stykami włącznika dzwonkowego nie robi żadnej różnicy, jeśli włącznik jest sprawny. Sprawdzić czy styki po zwarciu nie mają za dużej rezystancji (dobrze łączą), oraz czy nie ma po między nimi upływności w stanie rozwartym.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 33  
    Często robię takie rozwiązania ale styki pilota zawsze łączę przez przekaźnik przy pilocie.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Dziękuję za wszystkie (p)odpowiedzi. Niestety problemu nie rozwiązałem.

    fascynat napisał:
    Weź miernik, najlepiej omomierz i sprawdź co wskazuje po naciśnięciu przycisku dzwonkowego.

    W początkowej fazie, tuż po wciśnięciu kilkanaście 11-16, po chwili spada do około 1 Ohma. Czy to coś znaczy?

    Rysio4001 napisał:

    1. Czy ten włącznik dzwonkowy nie jest z podświetleniem?
    2. Czy test nie był robiony na krótkich przewodach (działało), a później podłączony na długich do włącznika? W niektórych pilotach (nadajnikach) może to spowodować ich rozstrojenie.
    3. Może test był robiony gdzieś indziej, niż później zamontowany na gotowo pilot z włącznikiem, i może jakiś metal ekranuje sygnał z nadajnika, albo coś zakłóca?

    1. bez podświetlenia,
    2. przewody telefoniczne, miedziane około 10 cm
    3. dziś testowałem stojąc bepośrednio pod odbiornikiem (automatem napędu), c.a. 1 metr

    Rysiek2 napisał:
    Często robię takie rozwiązania ale styki pilota zawsze łączę przez przekaźnik przy pilocie.

    Jaki przekaźnik stosujesz?


    Dziś robiłem dalsze testy. Stałem pod odbiornikiem (ekranowanie odpada). Napęd ma szereg ośmiu diód sygnalizujących moc sygnału. Przy każdym zamknięciu obwodu, również przez wyłącznik dzwonkowy, diody sygnalizowały odbiór sygnału. Jest też jeszcze kilka innych diód, z których jedna sygnalizuje odebranie sygnału właściwego i tym samym uruchomienie automatu bramy. Przyciskanie mikrowłącznika w pilocie zawsze odbierane jest jako prawidłowy sygnał (działa poprawnie). Zwarcie przewodów podpiętych pod pilota zazwyczaj, choć nie zawsze działa. Zawsze jest potwierdzenie odbioru sygnału natomiast nie zawsze zostaje zinterpretowany jako właściwy. Podpięcie pod inny wyłącznik dzwonkowy czasem działa czasem nie. Ten przełącznik, który potrzebuję wykorzystać też zawsze podaje sygnał (świecą diody sygnału), jednak nigdy nie jest rozpoznawany.

    Bardzo proszę o dalsze wskazówki.

    Dziękuję,
    Michał
  • Poziom 33  
    misopi napisał:
    Jaki przekaźnik stosujesz?

    W zasadzie każdy (mały) z cewką na 12VDC . (12V u mnie wynika ze standardu dla SSWiN)
    Ważne aby przewody od styków przekaźnika do płytki pilota były jak najkrótsze.
    I druga ważna sprawa na cewce przekaźnika dioda zaporowo, lub użyj gotowego modułu np. MP-1.
  • Poziom 24  
    misopi napisał:

    fascynat napisał:
    Weź miernik, najlepiej omomierz i sprawdź co wskazuje po naciśnięciu przycisku dzwonkowego.

    W początkowej fazie, tuż po wciśnięciu kilkanaście 11-16, po chwili spada do około 1 Ohma. Czy to coś znaczy?

    Wygląda na to, że jest ok.
  • Poziom 20  
    A co myślicie o takim rozwiązaniu.
    Przycisk pilota zablokowany (zwarty),a przez wyłącznik dzwonkowy puszczasz zasilanie pilota.Teoretycznie powinno działać i bez komplikacji z przekaźnikami.Oczywiście to rozwiązanie będzie odpowiednie tylko dla jednego kanału pilota.
  • Poziom 33  
    glecki napisał:
    co myślicie o takim rozwiązaniu.
    Przycisk pilota zablokowany (zwarty),a przez wyłącznik dzwonkowy puszczasz zasilanie pilota.Teoretycznie powinno działać i bez komplikacji z przekaźnikami.Oczywiście to rozwiązanie będzie odpowiednie tylko dla jednego kanału pilota.


    Nigdy nie spotkałem się z takim rozwiązaniem - i nie polecam takich eksperymentów.
    Z całą pewnością układ zasilania pilota nie jest przystosowany do zasilania przewodowego z zasilacza tylko z baterii więc prawdopodobieństwo awarii od zasilania jest bardzo duże.
  • Poziom 20  
    Kolego
    A kto powiedział,że pilot nie może być zasilany z baterii.
    Do tego sam nigdy nie stosowałem takiego rozwiązania.Choć z czystej ciekawości spróbuję taki układ uruchomić i sprawdzić czy działa poprawnie.
  • Poziom 33  
    glecki napisał:
    Choć z czystej ciekawości spróbuję taki układ uruchomić i sprawdzić czy działa poprawnie.


    Koniecznie, i wypróbuj na różnych długościach kabla. Bardziej miarodajne byłoby jeszcze gdybyś wypróbował załączanie z dużą częstotliwością 2-4 x na sekundę.
    No i opisz jaki pilot i łącznik.
  • Poziom 9  
    Witajcie,

    niestety wciąż nie udało mi się kupić pilota starego typu do napędu Normstahl. Kiedyś były takie na 12 V. Czy może ktoś z Was nie ma takowego? Może być uszkodzony, potrzebny mi jest jeden sprawny kanał.

    Z góry dziękuję,
    Michał
  • Poziom 21  
    Możesz użyć pilota ściennego PROXIMA z systemem Normstahl
    chyba proste tanie i eleganckie rozwiązanie,

    Normstahl brama garażowa - Podłączenie włącznika dzwonkowego pod pilota Normstahl brama garażowa - Podłączenie włącznika dzwonkowego pod pilota
  • Poziom 21  
    Jeżeli zależy Tobie jednak na wyłączniku możesz wykorzystać:

    Normstahl brama garażowa - Podłączenie włącznika dzwonkowego pod pilota Normstahl brama garażowa - Podłączenie włącznika dzwonkowego pod pilota Normstahl brama garażowa - Podłączenie włącznika dzwonkowego pod pilota
    1. pilot ARK PROXIMA na Normstahla, ale musisz doprowadzić 12V DC.
    Bateria nie jest dobra, bo pilot pobiera prąd w czuwaniu.

    2.Możesz też użyć pilota HB PROXIMA na Normstahala i pojedynczym przyciskiem dzwonkowym będziesz mógł sterować nawet czteroma bramami
    - potrzebne 12VDC lub akumulator, pilot pobiera prąd tylko podczas nadawania.

    3. Albo możesz użyć pilota HB_Sensor PROXIMA, albo w wersji z czujnikim dotykowym, albo z Twoim wyłącznikiem - pilota zawiera dwa paluszki.

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Bardzo dziękuję, dziś rozmawiałem z serwisem Proximy. Prawdopodobnie pójdę w tą stronę.

    Pozdrawiam,
    Micha…
  • Poziom 9  
    Finalnie najprostszą i najtańszą opcją okazało się dołożenie do napędu bramy garażowej radia uniwersalnego. wszystko działa jak należy.

    Zamykam temat, wszystkim dziekuję za podpowiedzi.

    Michał