Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

passat 96 1,9 TDI oraz jego centralny zamek...

junek 02 Mar 2005 00:53 2130 6
  • #1
    junek
    Level 16  
    temat się przewijał jak widziałem nie raz, jednak nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. W w.wymienionym aucie sterowanie jest plusami, central pneumatyczny dwa druty z drzwi kierowcy... niby prosta sprawa - sterowanie centralnym z pilota podpiąć pod ww druty... jednak zauważyłem że zamki wpadają w jakies nieustalone stany, zarówno z kluczyka jak i z pilota. Pytanie do znawców tematu - co uruchamiam przekecając drugi raz kluczyk/podając drugi raz impuls - na zamknięcie i na otwarcie zamków? w obu przypadkach słychac pracę pompki, oraz najprawdopodobniej siłownika w klapie kufra, w aucie o którym pisze uszkodzony jest zamek kufra i nie ma zbytnio mozliwości sprawdzić czy sie w danej chwili otwiera czy jest zablokowany. Dodam tylko ze w pewnym momencie doszło do stytuacji, gdy nie mozna było otworzyć przednich drzwi, nawet po otwarciu zamka kluczykiem/pilotem. czyli stan jak przy próbie otwarcia drzwi "grzybkami" od środka przy zamkniętym, domkniętym aucie. Osobną kwestia jest sterowanie domykaniem szyberdachu - jak mniemam potrzeba długiego impulsu na domykanie żeby wysterować.Przy zamykaniu kluczykiem - drugie przekręcenie i przytrzymanie w tej pozycji domyka. Jak by ktoś coś wiedział - proszę o jakąś podpowiedź.
  • #2
    autosuper
    Level 24  
    Proponuje na wstepie zajac sie uszkodzonym silownikiem tylnej klapy o ktorym piszesz . Nie pamietam jak to jest w vw , ale prawdopodobnie silownik tylnej klapy sie nie domyka i daje o tym info na sterowanie centralnym . Sproboj odlaczyc przewody od silownika tylnej klapy (tylko wlasnie nie pamietam czy tam wogole sa przewopdy , ale chyba tak ) i zobacz co sie bedzie dzialo . Przy drugim podaniu impulsu , jeszcze raz zalaczasz pompke , aby domknac zamki , w niektorych vw , funkcja ta uruchamia sie sama gdzies po minucie . Domykanie szyberdzachu i szyb (jezeli sa) powinna byc przy przytrzymaniu kluczyka w pozycji zamykania przez kilka sekund . Wariacje zamka o ktorej piszesz najprawdopodobniej spowodowane sa wlasnie tym wadliwym silownikiem tylnej klapy .
  • #3
    Slawek J
    Level 30  
    Skad masz taki silnik o tej pojemnosci w tym VW. Zamontowales sobie diesla z forda.
  • #4
    autosuper
    Level 24  
    Pewnie sie pomylil , no chyba ze sobie skrocil bo dokladna pjemnosc diesla w VW to 1896 cm3.
  • #5
    junek
    Level 16  
    autosuper wrote:
    Pewnie się pomylil , no chyba ze sobie skrocil bo dokladna pjemnosc diesla w VW to 1896 cm3.
    A co tacy drobiazgowi jesteście ;) ale skoro tak to 1.8xx czyli jak w dowodzie 1.9 :) Lecz nie to jest w tym poście tematem, bo wydaje mi się ze działanie centrala nie jest ściśle powiązane z poj skokową silnika... ale jak nie macie uwag co do tematu to Was rozumiem ;) - napisac trzeba...Dodam że idąc 'tropem' kolegi autosuper sprawa się wyjasniła, poza samym zamkiem byla rozgrzebana wiązka z klapy do nadwozia, jakieś pozostałości po podpięciu czegoś, co już nie istnieje, połączenia nie widziały cyny i lutownicy, a ktoś je zrobił w miejscu, w którym wiązka pracuje przy otwarciu/zamknięciu klapy bagażnika - rozlazły się.
  • Helpful post
    #6
    autosuper
    Level 24  
    No i super , wazne ze sie udalo .
    P.S. Moj wczesniejszy post niemial na celu krytyki Twojej osoby , wrecz prezciwnie . Pozdrawiam
  • #7
    junek
    Level 16  
    autosuper wrote:
    No i super , wazne ze się udalo .
    P.S. Moj wczesniejszy post niemial na celu krytyki Twojej osoby , wrecz prezciwnie . Pozdrawiam
    A udało, bo czasem mozna zwatpić nad w sumie prostą jak się potem okazuje sprawą, ale dobrze ze jest kogo zapytać! Dzięki!