Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes c Klasa w 202 2.0 97r. - Podłączenie Alarmu pod centralny zamek

martinokepa 03 Cze 2013 00:11 2694 7
  • #1 03 Cze 2013 00:11
    martinokepa
    Poziom 9  

    Witam. Czytałem na forum posty związane z podłączeniem alarmu do centralnego zamka w MB. Alarm firmy Steeli Men. Niestety te propozycje podłączenia, które koledzy pisali nie dały w moim przypadku rezultatu, a mianowicie. Podłączyłem pod przełącznik w desce kokpitu pod biało-zielony biały przewód w kierunku pompy a pomarańczowy w kierunku przełącznika oczywiście z opornikiem 200ohm. Gdy załączam alarm, zamek centralny zamyka, gdy wyłączam alarm niestety zamek nie podnosi się. Dodam jeszcze że podłączyłem wszystko według schematu i oczywiście dzięki dodatkowym opisom na forum.
    Druga rzecz, to są krańcówki. Pociągnąłem kabel do pompki od centralnego zamka tam jest kostka z krańcówkami podłączyłem przez mostek, i jedne drzwi po otwarciu załączał się alarm, a gdy otwierałem resztę pojedynczo, alarm wzbudzał się dopiero gdy zamykałem drzwi. Zamieniałem kable i nic. W końcu przepościłem kabelki osobno do każdej krańcówki w drzwiach i to samo po zamknięciu alarm wył. Muszę napisać, że jak podłącze krańcówkę w prost pod kabel, który wychodzi z centralki alarmu jest ok, czyli po otwarciu alarm się wzbudza. tu jest link do schematu alarmu.
    http://www.pliki.amt-alarmy.pl/STEELI%20MEN/STELI%20MEN%20Instrukcja%20HT-100.pdf
    Koledzy, czy da się coś z tym zrobić żeby to działało jak powinno.
    Z góry dziękuje.

    0 7
  • Pomocny post
    #2 03 Cze 2013 11:12
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    Żle podłączyłeś sterowanie,ma być schemat 1-wszy czyli masą i wówczas biały i biały/czarny do biało/zielonego z konsoli( z parametrem 200) pomarańczowe z alarmu maja być wolne a zółte do masy

    0
  • #3 03 Cze 2013 14:19
    martinokepa
    Poziom 9  

    Dziękuje spróbuje w weekend. napisze oczywiście czy mi se udało.
    pozdrawiam

    0
  • #4 08 Cze 2013 12:56
    martinokepa
    Poziom 9  

    Witam. Wczoraj wziąłem się za podłączenie tak jak mi kolega SKRZYNIA podpowiedział i działa :) zamyka się i otwiera z pilota dołączonego do alarmu.
    Jeszcze mam jedno pytanie. Przy wyłączaniu alarmu powinna syrenka dać sygnał dwa razy, a jest tych sygnałów cztery, tak jak by były drzwi otwarte, reaguje sygnałem (wyje) jak otworze drzwi przy uzbrojonym alarmie.
    Alarm nie uaktywnia się samoczynnie, czyli powinno być ok z krańcówkami.
    Tak jak pisałem wcześniej podłączone jest według schematu. A nie podłączyłem jaszcze odcięcia pompy, myślę ze to nie ma wpływu.

    Jeszcze raz dziękuje

    0
  • #5 08 Cze 2013 17:56
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Pierwsze co powinieneś zrobić, to napisać jaki auto ma kluczyk. Bo w '97 roku był to zarówno kluczyk "scyzoryk" jak i nowszy "rybka" W związku z tym auta miały zupełnie inne układy elektryczne i alarm montuje się również zupełnie inaczej.

    1
  • #6 09 Cze 2013 11:58
    martinokepa
    Poziom 9  

    Witam.
    kluczyk jest czarny bez obramowania stalowego, gdy go wkładam do stacyjki automat blokuje przed wyciągnięciem go, po przekręcenia załącza się automat, który wyłącza rozrusznik po odpaleniu silnika. Z boku jest wysuwany grot metalowy chyba do otwarcia gdy centralny przestanie działać.
    Nie wiem czy ten opis jest wystarczający.
    Pozdr.

    0
  • #7 09 Cze 2013 13:25
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Mercedes c Klasa w 202 2.0 97r. - Podłączenie Alarmu pod centralny zamek
    Auto z tym kluczykiem oparte jest na technologii CAN i w zasadzie właśnie taki alarm powinien być zamontowany. W przypadku montażu alarmu konwencjonalnego dochodzi kilka dodatkowych elementów i połączeń.
    Krańcówki są doprowadzane do modułu pompki osobno i należy zastosować diody rozdzielające (a nie mostki). To samo z kierunkowskazami - każdy z nich jest doprowadzony do przedniego modułu SAM osobno i tu również należy zastosować diody rozdzielające. Jeżeli chodzi o obwód który chcemy rozłączać w celu antykradzieżowym to najlepiej podłączyć pod pompę paliwa - już za przekaźnikiem. Inne połączenia są w większości monitorowane przez sterownik silnika i ich rozłączanie generuje błędy.

    0
  • #8 09 Cze 2013 16:06
    martinokepa
    Poziom 9  

    Kluczyk tak wyglada. Kierunki podłączylem bez diód, dzialałają dobrze, co do krańcówek to przód jest tez ok tylko z tyłem mam kłopot, gdy je podłącze, alarm wzbudza się dopiero po zamknięciu drzwi.
    Pozdr.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo