Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 2010 2.0dci - Potrzebny schemat kostki skrzyni (automat)

03 Cze 2013 10:04 9195 26
  • Poziom 26  
    Witajcie, problem jest taki:
    Ktoś wrzucił tutaj skrzynie manual i nie ma świateł cofania. Czujnik na skrzyni jest (czarny nad przegubem) ale jest to czujnik prędkości - nie jest podłączony. Więcej czujników nie ma. Na zdjęciu znalezionym w necie jest jakiś czujnik, w tej która jest tutaj zamontowana nie ma nic w tym miejscu.
    Jak w traficu w manualu jest realizowane włączenie świateł cofania?
    Renault Trafic 2010 2.0dci - Potrzebny schemat kostki skrzyni (automat)

    Dla najbardziej pomocnego polecą punkty :)
  • Poziom 12  
    kolego podsyłam Ci schematy i zdjęcia to powinno Ci wystarczyć z tego co widzę bedzie potrzebny kawałek wiązki, + po zapłonie i wczepić sie we wtyczke R34
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na tym zdjęciu masz zaznaczony czujnik wstecznego, bieg zapięty - czujnik zamyka obwód.
  • Poziom 43  
    Przemo9826 napisał:
    bieg zapięty - czujnik zamyka obwód.

    Dokładnie, a kable od wstecznego wyłapujesz z wiązki na pozycjoner do automatu, ta sama wiązka, w której trzeba było połączyć kable, żeby działał rozrusznik
  • Poziom 12  
    Witam. Trafił do mnie Trafic 2.0 dci 2008 po wymianie skrzyni z półautomatu na manual. Auto wkręca się do 2,500 obrotów...zapala się symbol skrzyni biegów. Diagnoza CLIP wskazuje tylko błąd sieci multipleksowej ale nie ma możliwości przekodowania UCH ( tzn że opcja zmiany na manual niby przechodzi kodowanie ale po ponownym włączeniu zapłonu w parametrach nadal widniej automat ). Może jakieś pomysły?? Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    UCH Ci nie działa, czy silnik? Dlaczego nie zmieniasz we wtrysku? Nie wiem czy to pomoże, ale od zmiany w wtrysku zacznij.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W tablicy też zmień.
  • Poziom 2  
    Panowie to jak to ogarnac na chlopski rozum???
    Plus ze stacyjki dac na czujnik, zaś z czujnika 2 przewód gdzie wpiąc ?? w wiązke z automatu?
    Znalazłem już w wiązce od komputera automatu przewód który zapala światła wsteczne po podaniu masy na niego załączaja się światła.

    Pisaliście o r34 który tam trzeba wpiac?

    Dodano po 15 [godziny] 3 [minuty]:

    Długa wtyczka od komputera automatu w tym pinie po podaniu masy światła cofania świecą.
    2 mała wtyczka jest od instalacji automatu po przewodach od czujnika wychodzi na te piny brązowy i biały
    Jak to spiac żeby działało.
    Ps. w którym miejscu zrobić mostek żeby auto zapalało bez komputera?
  • Poziom 10  
    Witaj
    Na chłopski rozum jak pisałeś skoro podanie masy na pin wtyczki załącza wsteczny, to zamontuj włącznik przy drążku zmiany biegów do masy i kabelek do wtyczki i problem rozwiązany, a komputer zostaw nie przeszkadza...
  • Poziom 20  
    Witam nie chce nowego tematu rozpoczynać , ale proszę o pomoc zmieniono mi z półautomatycznej na manual trafic 2005 , przy zmianie biegów na chwile zapalaja mi się światła cofania ,. Jak włacze wsteczny wszystko ok , ale tylko mam problem z tą zmiana jest moment , że zapala się na chwile . gdzie jest problem ??? czyżby gdzieś za długi trzpien był i lekko się wciska ??
  • Poziom 10  
    Tuning Marek
    A gdzie masz zamontowany włącznik wstecznego
  • Poziom 20  
    Witam właśnie nie wiem bo odebrałem już po naprawie , a możesz nakierować mnie gdzie mam zobaczyć słyszałem, ze może być nawet przy dzwigni biegów jak to otworzyć gdzie podejrzeć ??by móc zdiagnozować??
  • Poziom 10  
    Witaj.
    Najlepiej zadzwoń gzie zamontowali stracisz mniej czasu niż na szukanie.
    Jeśli prze drążku, to jet możliwość taka, iż w momencie przełączania biegów stycznik od wstecznego na chwilę gdzieś zewrze styki i wtedy wystarczy go trochę wyregulować lub ustawić inaczej.

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Dzieki za normalna spokojna odpowiedz , a możesz mi podpowiedzieć jak zajrzeć koło tego drążka by czegoś nie urwać i zobaczyć , bo jeśli krańcówki nie będzie to będę szukał przy skrzyni , Czy można zobaczyć to z poziomu kabiny??
  • Poziom 23  
    To moje domysły, nie mam pewności, ale w tych skrzyniach był czujnik który miał trzy piny, jeden to masa, drugi zwieralo na wstecznym, a trzeci na luzie. Prawdopodobnie masz zamienione kable
  • Poziom 20  
    Witam , ale jak włacze na stałe wsteczny to pala się lampy tylko zwrócono mi uwagę jak jade i przerzucam biegi to na chwile zapalaja się lampy i dlatego jak Policja jechała za mną to Mnie zatrzymali i wyjaśniłem że jade od mechanika i też szukam technicznej przyczyny ??
  • Poziom 23  
    A na luzie też świeci, czy tylko jak mieszasz biegami?
  • Poziom 20  
    Witam i dziekuje za zainteresowanie , że na elektrodzie nie koniecznie można zostać zbesztanym , ale uzyskać pomoc , Ale do rzeczy na luzie nie świeci i jak wączam wsteczny nie ma problemu pala normalnie ,tylko gdy zmieniam biegi to na chwile się zapalaja , sprawdze jutro z synem na których biegach może to coś podpowie
  • Poziom 20  
    Witam sprawa już jasna sprawdziłem i okazało się , ze zamontowali przewód od masy przy drązku zmiany biegów przewiercony przez obejme plastikową od spodu miał dotykać zbierać masę przy podniesieniu dzwigni i przełożeniu w pozycje na wsteczny , przewód od spodu ,,linka miedziana ,, dotyka do takiego ,,kowadełka ,, z lewej strony dzwigni i łapie mase . Przyczyna migania swiateł wstecznych przy przelączaniu , była żle przełożona linka od tej masy , ponieważ jeden drucik lekko odstawał na bok i mostkował do masy przy zmianie z 1 na 2 , jest tam mało miejsca i dość szybko o błąd . Myśle nad rozwiązaniem założyć wyłącznik krańcówy który zostanie uruchomiony gdy podniosę dzwignie do góry , muśle o krańcówce z jakąś dzwignia , ramieniem taka miniaturową . dziekuje za zainteresowanie https://www.atat.pl/kable-przewody/12311-wyla...-promet-w0-59-182012-mpo-1-5900103006525.html
  • Poziom 23  
    Ale w manualnej skrzyni masz gotowy włącznik wstevznego. Dlaczego jego nie wykorzystać?
  • Poziom 10  
    Witaj Tuning Marek
    Czyli tak jak myślałem .. niewłaściwe połączenie.
    Proponuję zamontować jakiś włącznik pedału hamulca dwu lub 4 pinowy w zależności od sposoby montowania (działaja zwierno - rozwiernie). Dostaniesz je jako używana na każdym złomowisku za free z własnym demontażem. Zaletą tych właczników jet możliwość regulacji ich wysuwu co daje pewna swobodę w montażu lub małych przesunięciach.
    Miłej zabawy.

    Co do postu lukasz12345678910: jeśli skrzynia biegów nie była zmieniana tylko wybierak, a podejrzewam że tak było, to miejsce pod czujnik jest zaślepione odlewem więc brak możliwości zamontowania włącznika.

    Pozdrawiam
  • Poziom 20  
    Witam , no właśnie zastanawia mnie to , że jak się pytałem to mówia , że to zwykła skrzynia z robotem zdjęli robota założyli linki i inna dzwignie zmiany biegów tak wiec dlaczego nie montują lub zostawiają tego czujnika w skrzyni poprostu nie wiem ????i ciekawe jak zaślepiony , czy na stałe czt można zdemontować i tylko zaożyć oryginalny -- nie wiem???
  • Poziom 23  
    zobacz na allegro. Sprawdziłem temat i w zasadzie to zwykła skrzynia, ma tylko na sobie "robota" ale akurat na ten czujnik otworu brak. Trzeba kombinowac.
  • Poziom 20  
    Witam rozumiem dziekuje za pomoc jak się okaże , że nie mam otworu, zajme się profesjonalniejszym rozwiązaniem niż tylko ten przewód , czyli montażem krańcówki przy dzwigni zmiany biegów.
  • Poziom 26  
    Tuning Marek napisał:
    Witam rozumiem dziekuje za pomoc jak się okaże , że nie mam otworu, zajme się profesjonalniejszym rozwiązaniem niż tylko ten przewód , czyli montażem krańcówki przy dzwigni zmiany biegów.


    Ja właśnie tak rozwiązałem problem. Dość łatwo umieścić krańcówkę przy dźwigni. Powodzenia