Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4 Z14XE - Załączenie wentylatora włącznikiem termicznym

03 Cze 2013 13:04 2586 5
  • Poziom 17  
    Witam mam opla astrę 1.4 2003 Z14XE wersje z jednym wentylatorem chłodnicy w którym przy zapaleniu silnika jest wszystko ok po nagrzaniu się silnika do około 80-85C zapala się lampka serwisowa. Po ostygnięciu silnika jest ok nie świeci się ale jak nagrzeje się jest tak samo. Jest błąd silnika:
    P1483 - przekaźnik 3 silnika wentylatora chłodniczego sygnał zbyt niski otwarty obwód. Wina leży po stronie ECU z tego co się doczytałem się w internecie. Czy jest możliwe podpięcie pinu 35 z przekaźnika 3 aby się załączał wentylator tak żeby nie świeciła się kontrolka serwisowa na desce rozdzielczej, załączeniu do masy pinu 35 powoduje uruchomienie wentylatora tylko czy nie uszkodzi się tak sterownik przy uruchomionym silniku. Włączanie wentylatora planowałem zrobić za pomocą włącznika termicznego z Skody 80/85C, tylko nie wiem czy jak podłącze pin 35 przekaźnika do włącznika termicznego i macy czy nie uszkodzi się ECU.
  • Poziom 43  
    Odłącz całkiem przewód sterujący przekaźnikiem od ECU i podłącz go do termika.
  • Poziom 17  
    Dziękuje za odpowiedz ale robiłem tak i jak nie jest podłączony przewód do przekaźnika do pinu 35 to świeci się cały czas kontrolka serwisowa, po podłączeniu lampa nie sieci się po zapalaniu silnika lecz zaświeca się przy 85C
  • Poziom 43  
    To steruj wentylator bezpośrednio osobnym przekaźnikiem sterowanym poprzez termik a ten orginalny niech sobie "wisi" na przewodzie aby błędu nie było.
  • Poziom 17  
    Witam dziękuje za odpowiedz zrobiłem tak, że zostawiłem w podstawce przekażnik a przewody odpowiedzialne za włączanie wentylatora wyprowadziłem (wypiąłem z kostki). Jak temperatura wzrosła do 85C zapaliła się kontrolka serwisowa wyłączyłem silnik wałczyłem wentylator (zwarłem 2 przewody) i po uruchomieniu silnika dalej świeciła się kontrolka pomimo działającego wentylatora czyli ECU w dalszym ciągu sygnalizowało brak pracującego wentylatora. Jak można rozwiązać ten problem z sygnalizacją błędu.
  • Poziom 17  
    Uszkodzony był ECU