Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Eurotech 440E38 - 2,7 mln km przebiegu, wymiana czy regeneracja pompy

mateo_240V 03 Jun 2013 13:41 1971 6
  • #1
    mateo_240V
    Level 11  
    Witam wszystkich,

    teść musi do końca roku dojeździć swoim Iveco, jak na razie przy przebiegu 2,7 mln km nic poważnego się nie działo, teraz jest problem z pompą. Auto kopci i straciło trochę mocy. W pierwszej kolejności oddane niestety zostały wtryski do ustawienia, co pogorszyło tylko pracę silnika. Podejrzewamy, że pompę trzeba zrobić. I tu pojawia się pytanie: czy regenerować pompę czy zaryzykować i kupić używaną?

    Silnik ma 375 km (9500ccm), jest system EDC, dzisiaj będę próbował odczytać kody błędów (spalone są żarówki kontrolek). Czy EDC które odpowiada między innymi za dawkę paliwa może mieć wpływ na dymienie i spadek mocy? Czy po prostu przy tym przebiegu to może rozsypywać się wszystko?

    Auto jest wartę pewnie max z 10k PLN więc za bardzo nie chcemy w niego inwestować.

    Z góry dziękuje.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    bzorekak
    Level 13  
    Sprawdź sobie jeszcze turbo jak jest ok to ja radze zregenerować bo masz gwarancję a na używaną nie ma gwarancji.
  • #3
    RYSIU PASIKUROWICE
    Level 13  
    Na regenerację też nie ma gwarancji. Bo albo zepsuło się właśnie to co nie było wymieniane , ew. wina kierowcy, no i wreszcie stały punkt programu to wina paliwa.
  • #4
    skorp
    IVECO Trucks specialist
    Najpierw tak jak pisałeś uruchom kontrolkę EDC,odczytaj kody błędów,skasuj je,uruchom silnik i jeżeli EDC będzie paliło się nadal,ponownie odczytaj kody.Pamiętaj aby po każdym włączeniu zapłonu,przed uruchomieniem nacisnąć pedał hamulca(układ musi być nabity)
  • #5
    mateo_240V
    Level 11  
    To zaczynamy od diagnostyki. Niestety siedzę do czwartku w stolicy więc za Ivana wezmę się dopiero w weekend ...
  • #6
    mateo_240V
    Level 11  
    Witam ponownie,

    po skasowaniu i ponownym odczytaniu błędów pojawia się tylko:

    1. czujnik/obwod RPM
    2. przekaźnik hamulca

    pierwszy błąd może wpływać na falowanie obrotów?

    Pz, MK
  • #7
    skorp
    IVECO Trucks specialist
    Nie podałeś jakie kody były przed skasowaniem, a 1 powinna zniknąć po odpaleniu silnika,2 po naciśnięciu pedału hamulca i EDC powinno zgasnąć.Przegazuj kilka razy i gdy EDC pojawi się ponownie, odczytaj kody ponownie na pracującym silniku.

    Dodano po 10 [minuty]:

    1- aktywna na pracujacym silniku ma duży wpływ na obroty.