Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczne rozdzielanie danych separatorem i obramowywanie tabeli

aurora23 04 Cze 2013 08:37 1614 10
  • #1 04 Cze 2013 08:37
    aurora23
    Poziom 10  

Jestem początkującą użytkowniczką VBA (Excel 2010). Mam pewne zadanie do wykonania. Mianowicie:

W Arkuszu1 posiadam tabelę z danymi (ilość wierszy w tej tabeli nie jest stała). Jedna kolumna w tej tabeli to numer konta oddzielany separatorami (Kropki). Moim zadaniem jest przeniesienie tej kolumny do sąsiedniego Arkusza2, do utworzonej już tabeli, w konkretną kolumnę, a następnie zastosowanie funkcji, która te dane rozdzieli tak, aby każdy element numeru konta był w innej komórce (w ten sposób z kolumny 1xn otrzymam tabelę 11xn, gdzie n to ilość rekordów w kolumnie Arkusza1).

To co opisałam powyżej udało mi się zrobić, ale...

1. Import danych do Arkusza2 psuje mi układ tabeli (nadpisuje komórki, które znajdują się poniżej i nie znajdują się w obrębie tabeli).

2. Zaimportowane dane zostają rozdzielone funkcją ale tak jak powyżej, dane te nie są ani obramowane, a powyższy kod jest nieskuteczny, bo napotykając na komórkę która jest pusta wyskakuje Error.
    Przydałaby mi się tutaj pętla z licznika, ale nie wiem jak ją napisać.
    Proszę o pomoc.

Kod: vb
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

0 10
  • #2 04 Cze 2013 09:20
    marcinj12
    Poziom 40  

Spróbuj po takiej przeróbce, jak coś nie będzie działać - dostosuj do własnych potrzeb:

0
  • #3 04 Cze 2013 11:00
    aurora23
    Poziom 10  

Dzięki serdeczne @marcinj12 za natychmiastową pomoc :)

Jednak nie rozumiem tej części:

Co tutaj się dokładnie dzieje,
    czy deklaracja "Dim konto1_tab (odpowiednio konto2_tab) As Variant" jest poprawna?

Błąd który się wyświetla to:
    "Can't assign to an array".

W pomocy znalazłam coś takiego:

0
  • Pomocny post
    #4 04 Cze 2013 13:18
    marcinj12
    Poziom 40