Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volswagen Golf III - Manualne grzanie świec. Włącznik czy układ?

kolyska1 04 Cze 2013 11:56 2607 11
  • #1 04 Cze 2013 11:56
    kolyska1
    Poziom 12  

    Witam. Znajomy ma VW golf 3 Kombi dieselek bez turba.
    Pojawia się u niego problem z odpalaniem samochodu. Jeżeli czujnik grzania świec schłodzi to samochód odpala jeżeli zaś nieco cieplej nie grzeją się świece.
    Myślę nad założeniem manualnego grzania świec.
    Dużo osób na forach pisze o założeniu włącznika. Wiadomo, że świece można grzać tylko przez krótki czas aby ich nie spalić.
    Czy założenie włącznika na czujnik temperatury otoczenia do grzania świec nie spowoduje ich spalenie jeżeli zapomni się go wyłączyć.
    Świece same się wyłączają ale czy po podłączeniu za czujnikiem temperatury otoczenia a przed przekaźnikiem jest automatycznie wyłącznie grzania?.
    Czy lepiej założyć zwykły układ czasowy (jako włącznik) z regulacją czasu i ustawić go na 20s aby po tym czasie przestał podawać +12 na przekaźnik?

  • #2 04 Cze 2013 12:01
    turpik5
    Poziom 18  

    Im prostszy układ tym będzie bardziej niezawodny moim zdaniem załóż układ czasowy na te powiedzmy 20s i powinno być dobrze

  • #3 04 Cze 2013 13:50
    kolyska1
    Poziom 12  

    Jakie jest pobór prądu przez świece? Nie ilu amperowy przekaźnik zastosować w module czasowym.

  • #5 04 Cze 2013 17:39
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tam chodzą przekaźniki na 70 A .
    Co to da ,że założy czasówkę , jak nawet na gorącym silniku świece będą grzały. Chyb a,że czas grzania uzależnisz od temperatury komory lub samego silnika.
    Można zbudować taką czasówkę , gdzie użyć termistora NTC rozładowującego kondensator elektrolityczny w obwodzie czasowym 555.

  • #6 05 Cze 2013 13:39
    kolyska1
    Poziom 12  

    Zrobię prościej.
    Dam przekaźnik i do niego podłącze na cewkę włącznik zwierający.
    Podłącze to pod przekaźnik grzania i tyle. Ile będzie trzymał tyle będzie grzał.

  • #7 05 Cze 2013 16:58
    emeryt2
    Poziom 42  

    Automatyka będzie z logiką ; albo!
    Po co drugi przekaźnik , możesz z przełącznika sterować cewką przekaźnika świec.

  • #8 05 Cze 2013 17:39
    polonez15
    Poziom 32  

    U mnie w 1.9D (w sumie to samo) zrobiłem tak, że przeciąłem przewód od czujnika do przekaźnika świec i puściłem go przez przycisk chwilowy rozwierny. Chwilowe rozłączenie obwodu powodowało grzanie świec, po odpaleniu silnika grzanie się wyłączało i było OK:)

  • #9 06 Cze 2013 08:20
    15darekvw
    Poziom 27  

    Jesli nie chce kolega usunac usterki tylko na skróty isc to powiem tak mozna zastosowac przekaznik czasowy ustawiony na czas ok 6sek.,i za kazdym razem auto bedzie paliło na dotyk czy ciepłe czy zimne,oczywiscie wpinamy sie w szereg czujnika temp.cieczy.

  • #10 06 Cze 2013 08:33
    emeryt2
    Poziom 42  

    Skąd weźmiesz przekaźnik czasowy , który ROZWIERA (rozłącza )styki robocze na określony czas? Jest takie cosik w sprzedaży?

  • #12 06 Cze 2013 10:38
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Wszystko jasne i piękne, opisane z milion razy. Jeśli kolega autor załączy świece na gorącym silniku, nie poprawi to jego odpalania. Sztuka polega na oszukaniu sterownika, że zimno, że trzeba dawkę zmienić a przy okazji świeczki zagrzać. To można uzyskać wpinając się z przekaźnikiem czasowym w obwód czujnika. Jest to najprostszy sposób. Lepiej jednak zrobić korekcję sterownika silnika i będzie OK. Poczytaj, w necie jest na ten temat naprawdę bardzo dużo.
    Zamykam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME