Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Płyta indukcyjna Ikea - Charakterystyczne pykanie, jakby przeskakiwanie iskry

04 Cze 2013 14:45 10053 3
  • Poziom 2  
    Witam,
    Szanowni mam problem z zakupioną płytą indukcyjną w IKEI. Płyta ogólnie jest produkcji whirlpoola ale obrandowana i sprzedawana w IKEI
    Otóż problem polega na tym, że podczas pracy na niższych poziomach mocy 1-5 (wszystkich jest 9 i dodatkowa opcja boost) słychać charakterystyczne pykanie w stałych odstępach czasu. coś jakby przeskakiwanie iskry.
    problem dotyczy wszystkich pól w płycie i dotyczy wszystkich garnków, patelni przeznaczonych do kuchni indukcyjnych.
    Dodatkowo podczas tego pykania mam wrażenie że następuję zmniejszenie poboru mocy po czym zwiększenie tejże. tak jakby pykanie to odcinało pobór mocy po czym znowu kuchenka zaczyna tą moc pobierać. Nie znam się na fizyce ale jakby tak było w rzeczywistości to czy przypadkiem takie działanie nie zwiększa poboru energii elektrycznej - rozpędzanie i zwalnianie po czym znowu rozpędzanie i znowu zwalnianie itd.

Załączyłem poniżej plik z filmikiem jaki nagrałem gdzie doskonale widać problem o którym mówię

Czy takie działanie jest prawidłowe? zgłosiłem ten błąd do przedstawiciela serwisu, przyjechał Pan i powiedział że nie ma awarii żadnej i płyta działa prawidłowo. Natomiast u kolegi który ma również płytę z IKEI takiego problemu nie ma (płyta jest innej firmy dlatego nie mogę zastosować prostego porównania)

Bardzo proszę o odpowiedź czy to jest normalne czy nie?

z góry dziękuję
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Witam.
    Moim zdaniem jest to normalne, ponieważ charakterystyczny dźwięk wydaje przekaźnik włączający i wyłączający cyklicznie płytę grzejną, co po uśrednieniu zmniejsza moc płyty grzejnej. Na pełnej mocy nie powinno tak się dziać.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 2  
    no tak